CEO i Höegh Autoliners, Andreas Enger, om avkarbonisering av deep sea-shipping episode artwork

EPISODE · Jun 11, 2025 · 26 MIN

CEO i Höegh Autoliners, Andreas Enger, om avkarbonisering av deep sea-shipping

from Klimaklok · host Klimaklok

Höegh Autoliners er et stort internasjonalt bilfrakterederi med en veldig tydelig og offensiv plan for å avkarbonisere sin flåte. De har et uttalt mål om netto-null utslipp innen 2040, og bygger for tiden flere nye ammoniakk-fartøy. Vi møtte CEO, Andreas Enger på Nor-Shipping for en prat om deres strategi for det grønne skiftet.

Höegh Autoliners er et stort internasjonalt bilfrakterederi med en veldig tydelig og offensiv plan for å avkarbonisere sin flåte. De har et uttalt mål om netto-null utslipp innen 2040, og bygger for tiden flere nye ammoniakk-fartøy. Vi møtte CEO, Andreas Enger på Nor-Shipping for en prat om deres strategi for det grønne skiftet.

NOW PLAYING

CEO i Höegh Autoliners, Andreas Enger, om avkarbonisering av deep sea-shipping

0:00 26:57

No transcript for this episode yet

We transcribe on demand. Request one and we'll notify you when it's ready — usually under 10 minutes.

No similar episodes found.

No similar podcasts found.

Frequently Asked Questions

How long is this episode of Klimaklok?

This episode is 26 minutes long.

When was this Klimaklok episode published?

This episode was published on June 11, 2025.

What is this episode about?

Höegh Autoliners er et stort internasjonalt bilfrakterederi med en veldig tydelig og offensiv plan for å avkarbonisere sin flåte. De har et uttalt mål om netto-null utslipp innen 2040, og bygger for tiden flere nye ammoniakk-fartøy. Vi møtte CEO,...

Can I download this Klimaklok episode?

Yes, you can download this episode by clicking the download button on the episode player, or subscribe to the podcast in your preferred podcast app for automatic downloads.
URL copied to clipboard!