EPISODE · Jun 21, 2026 · 33 MIN
Dagvattendamm vid Wättinge invigd
from Radio Tyresö · host Tyresöradion
Den 14 juni firade Tyresö kommun att den nya dagvattendammen och promenadstråket i Södra Wättinge var klart. Kommunalråden Fredrik Bergkuist (M) och Klara Watmani (S) fick äran att klippa bandet och vattenstrategen Jonas Wenström och projektledaren Sanna Samuelsson berättade om projektet och vad det innebär att dagvattnet nu renas i denna damm innan det rinner ut i Tyresö Flaten. Reporter: Ann Sandin-Lindgren
NOW PLAYING
Dagvattendamm vid Wättinge invigd
No transcript for this episode yet