EPISODE · Feb 24, 2021 · 22 MIN
Marleen de Rooy: “Het is alleen maar Rutte, Rutte, Rutte”
from Het Mediaforum
Aan tafel zitten Wouter de Winther en Marleen de Rooy en Spraakmaker Karim Amghar. Het mediamoment van de Rooy gaat over de tijdelijke commissie uitvoeringsorganisaties. Daarvan verschijnt morgen namelijk het rapport. Die commissie heeft gekeken naar problemen binnen organisaties zoals bijvoorbeeld het UWV en de belastingdienst. ‘’Het klinkt heel saai, maar dat is het zeker niet”, aldus de Rooy. Het mediamoment van de Winther gaat over de berichten van vaccinfabrikant AstraZeneca. Eerst zou de afgesproken levering niet nagekomen kunnen worden en toen opeens weer wel. ‘’Het leveren van vaccins is iets waar het kabinet weinig controle over heeft, dat is ook een frustratie voor de Jonge’’, aldus de Winther. Verder wordt de persconferentie van gister besproken. Een vraag die boven de partijen bleef hangen was: zijn er nu alleen versoepelingen omdat het verkiezingstijd is of niet? En zagen we volgens de forumleden de (demissionair) premier of de lijstrekker van de VVD? Ook komen de versoepelingen en de avondklok ter sprake, want de avondklok blijft nog even. De Winther viel het vooral op dat het kabinet het argument gebruikt dat de mensen zich aan de avondklok houden. ‘’Ja, dankje de koekoek! Als ik buiten loop krijg ik 95 euro boete”, aldus de Winther. Tot slot komt nog de manifestatie van de PVV richting de avondklok aan bod.
NOW PLAYING
Marleen de Rooy: “Het is alleen maar Rutte, Rutte, Rutte”
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 23, 2026 ·24m
Jun 22, 2026 ·27m
Jun 21, 2026 ·38m
Jun 19, 2026 ·22m
Jun 18, 2026 ·46m
Jun 18, 2026 ·21m