EPISODE · Oct 30, 2021 · 44 MIN
Teveel mensen & Te weinig slaap
from dr Kelder en Co
In Glasgow zit de wereld vanaf zondag bij elkaar om CO2-reductie voor elkaar te krijgen en zo klimaatverandering te beheersen. De optie om de producent van het meeste CO2 te reduceren komt echter zelden ter sprake: de mens! Zijn we domweg niet met te veel op aarde? Bioloog en paleontoloog prof. Jelle Reumer onderbouwt die stelling. Even over die Tweede Kamerleden... Wie representeren zij eigenlijk? ‘De Staten-Generaal vertegenwoordigen het geheele Nederlandsche volk’, maar uhm, wat is dat dan precies, doctor? Jonge doctor Eva van Vugt bestudeerde de betekenis van artikel 50 uit de Grondwet in haar promotie-onderzoek. Over de aanbevelingen van de commissie-Remkes trekt ze overigens ook even van leer… En, moet iederéén kunnen stemmen?! De zomer- en wintertijd: een slecht plan? Met het ingaan van de wintertijd wordt het ‘s avonds sneller donker. Slecht nieuws voor de avondmensen, waaronder uw presentator dr Kelder. Nee hoor, beweert dr. Marijke Gordijn, juist voor hen is dat een opsteker. Toch ziet dr. Gordijn liever dat we helemaal van de zomer- en wintertijd afstappen. De reden is simpel: het kost ons levensjaren.
NOW PLAYING
Teveel mensen & Te weinig slaap
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Mar 19, 2026 ·34m
Feb 18, 2026 ·11m
Feb 11, 2026 ·45m
Nov 12, 2025 ·35m
Oct 17, 2025 ·40m