Bara människa podcast artwork

PODCAST · society

Bara människa

HEJ! Sebbe & Viktor här. Välkomna in i samtalet där vi pratar om allt som innefattar livet, högt och lågt! Men allt på temat: vi är bara människor. Vi lovar inte mycket svar, men häng med i frågorna. Instagram: bara.manniska

  1. 52

    52. Perfektion / mänsklighet

    HEJ!det snackas om vårt favoritämne: att vara mänsklig! och hur vi har ett sunt förhållande till perfektion. det grubblas, skrattas, pratas och pratas! och sjungs lite, för vi är ju [email protected]

  2. 51

    51. Ställa om

    Hej på dig kära lyssnare!I dagens avsnitt pratar vi om förmågan att kunna ställa om när saker ställs in eller ändras, och håll tillgodo, de sista 10 minutrarna blev vi till citatmaskiner och bara matar ut livsråd.Kul att ni hittat hit! följ vår insta @bara.manniska

  3. 50

    50. Att skämta om allt

    hipp hipp hurra för vårt 50:onde avsnitt! helt omedvetna när vi spelade in men syns ju klart och tydligt nu att vi nått denna milstople, kul att ni lyssnar!i dagens avsnitt pratar vi om tragedi och humor, om dem går ihop och hur mycket isåfall? får man skämta om vad som helst? vad är det för skillnad på gatsten och kullersten? gamla gamingkonsoler. finns mycket att prata om!kram!

  4. 49

    49. Inflytande som enar

    Glad måndag! Kul att ni lyssnar, det pratas om våra helger som innehållit Kappa bar, brorsor som går på chilikurser, konsert i Avicii arena, Chernobyl serien - och prat om super bowl, som tydligen också är ett sportevent? I varje fall var Bad Bunny grym, och Sebbe lär Virre att Rygby och Amerikans fotboll tydligen inte är samma sak vid 27 års ålder.

  5. 48

    48. Självdistans

    Hej på dig kära lyssnare!Dagens tema - självdistans, hänger ihop med en pinsam situation Viktor befann sig i dagen för inspelning. det bjuds!!för övrigt så har Sebbe bowlat, Viktor gör ärenden på torget, Sebbe blastar orgel, Viktor ramlar i snön och Sebbe kommer med otroliga svar.Ta hand om er!

  6. 47

    47. Eldhästens år

    Gott nytt år önskar 'Bara Människa' med en podd kring nyår.I dagens avsnitt pratar vi om nyårslöften, att tro på tomten, konstiga traditioner, att blicka bakåt eller framåt och om det kommande kinesiska året: Eldhästens år!kul att ni lyssnar, och ha ett gött 2026<3<3

  7. 46

    46. Att vilja bli (feat. Gastroskopin)

    Hej kära lyssnare mitt i advent och julfix! Long time no see. Idag pratar vi om "att vilja bli". Det ständiga skapandet av sig själv, balansen mellan att veta vilken riktning man ska gå eller vara mer flytande, att tänka på vad man valt bort och att bara vara nöjd.Även en ingående beskrivning av Viktors senaste medicinska ingrepp.Triggervarning kommer!

  8. 45

    45. Creativity and being human (feat. Joshua Crozier) - Part 2

    ...and the conversation continues!a lof of talk around the question "what is an artist?", what is it that they create, and how does it affect people?thanks for tuning in, check out our insta @bara.manniskaand thanks to @joshuacroziermusic for being our first guest! we love how you think and what you create.

  9. 44

    44. Creativity and being human (feat. Joshua Crozier) - Part 1

    Heeeeej!! Today me and Viktor are thrilled to say we´re finally going international! (Yay!) We´re joined by the one and only Joshua Crozier, a creative genius with a humble heart. He is a friend of Sebbe since they both did the exchange program at Svf, Jönköping 2018/19. From the windy city of Chicago, Josh joins us over Facetime, and the technology just works. Amazing. We talk about our lives, creativity and using art as an outlet. Grab a snack and join us for this special episode! And stay tuned for Part 2! Enjoy!!

  10. 43

    43. Vad är viktigt!!

    i dagens podd avhandlar vi ämnet "vad som är viktigt", och mycket snack om tid och hur den är värderad. även snack om folkmusik, dåtidens housemusik, ingefärashots, sköna soffor och makten man får av att klippa en podd hehe. kul att ni lyssnar!

  11. 42

    42. Att klicka

    Måndag!!!! och vi pratar om vad det är som gör att man klickar med någon egentligen? ibland möter man en person och känner direkt att detta är något speciellt, känner ni igen er?pratas även autotune, fina disneysånger, varför lyssnar man inte på albums längre, renaissance & beyonce och hur man mickar upp en gitarr!

  12. 41

    41. Frustration

    dagens ämne: frustration!! delar med oss av frustrerande situationer, och hur man hanterar det. viktor har vart i stockholm, men resan började i motvind! folk med fågelfobi, triggerwarning! och Sebbe har en announcement om ett framtida avsnitt vi ska ha med en kompis till honom! Sebbe kollar också instagram via webbläsare - nån mer?shoutout till alla er i västerbotten!!!! Umeå - björkarnas stad<3<3höres på bara.manniska på insta!

  13. 40

    40. Ta din plats!

    Rykande färskt avsnitt kommer här! djupdyk i ordet snäll, att bli ihågkommen, "jag ser dig", hybris-checkup, och vad händer om man är för ödmjuk?kul att ni lyssnar!insta: bara.manniska

  14. 39

    39. Takida & konflikthantering

    ännu ett avsnitt: ännu en möjlighet för oss att visa hur lite koll vi har på Takida och kända skidåkare. dock briljerar vi med gamla hv71 spelare och barcas startelva 2010. Viktor delar med sig om lite spännande workshops från skolan. kul att ni lyssnar!

  15. 38

    38. Rundhalsade tröjor och Game of Thrones

    HEJ! long time no see! men vi är så glada att prata till er igen. det snackas om t-shirt modeller, Game of Thrones fall, och Sebbe berättar om hur han sätter guldkant på vardagen! gissa vem som klippt denna podden tistis

  16. 37

    37. Matlådor & AI

    inspelat i början av september, det skämtades i podden att detta avsnittet släpps kanske i november, men skojjet blev nääästan sanning!! Viktor har precis börjat plugga, Sebbe berättar lite om AI-kursen han läser just nu, och så pratar vi om matlådor! hoppas alla mår tippellitopp<3<3<3

  17. 36

    36. Uppmuntran - del 2

    the grand reveal - vems basist är det egentligen som viktor skakat hand med, jo det får ni veta i dagens podd! och samtalet fortsätter på just ämnet, uppmuntran! kul att ni lyssnar, följ oss på insta: bara.manniska

  18. 35

    35. Uppmuntran - del 1

    Både Viktor & Sebbe är precis hemkomna från en helg i Stockholm(dock på skilda håll). Viktor han har lite att berätta, allt på temat uppmuntran. Återberättandet tog lite längre tid än tänkt(är någon förvånad), så det kommer i två delar. Vi är så skojjiga att vi slutar på en cliffhanger, så håll i er till nästa vecka! hoppas alla mår finis<3

  19. 34

    34. Götenes bekännelser - del 2

    Viktor blottar sina värsta 11 dagar i livet - och skäms. hör av er på insta: bara.manniska och trösta tack. kram!

  20. 33

    33. Götenes bekännelser - del 1

    inspelat i maj hos vår vän Jacob i Götene, tog bara 3,5 månader att klippa woho!! vi pratar om våra nytagna pass, viktors senaste sjukhusbesök, gånger vi varit nervösa och filmen vi såg igår! kul att va tillbaka, hoppas ni mår bra!

  21. 32

    32. "Berätta för mig om Vänersborg"

    ett avsnitt där vi pratar om allt och inget - om vad man lägger på minnet, les misérables, egenheter man har i sina familjer, och filmer man kollar om varje år. och! ni som vet, ni vet. följ oss på insta: bara.manniska

  22. 31

    31. Rizz & grisch

    I dagens avsnitt dyker vi in i lite ungsomslingo, med risk för att vår gemensamma ålder på 50 bast blir tydlig. Vad Viktor tänkte skulle bli ett löjligt och skojjsamt samtal fick helt plötsligt massa djup och allvar med Sebbes tankar kring rizz! glöm inte! ”rizz med ansvar”. även mycket snack kring makt. vad hade du gjort om du va president? kul att ni lyssnar. och! Lucas har grisch.

  23. 30

    30. Alperna

    med 1700km emellan oss lyckas vi ändå skrapa ihop en podd! kanske den rörigaste någonsin, men vi fick ändå endel sagt! snackades mycket om skidåkning, dess faror men också allt det roliga! kom även in lite spontana gäster i podden med väl valda visdomsord! hoppas alla mår bäst<3<3

  24. 29

    29. Klimatångest

    Måndag och ny podd! Låt er inte skrämmas av titeln - ja det blev lite allvarliga samtal, men det snackas även om rävar och älgar vi sett, the big five, safaris vi varit på(mycket djursnack av någon anledning?), hur man slaktar en höna korrekt(triggerwarning) och vår favorit-glassmak. Viktor har spelat in lite livepoddar från hans vänner Sigrid, Emma, Sofie & Aron som hälsar till alla lyssnare! Hoppas ni alla mår toppenbra<3

  25. 28

    28. Felskickat sms öppnar ny värld

    Väldigt spridd podd idag! Första distanspodden på länge, Sebbe smsa Viktor en måndakväll om de skulle podda - sen va samtalet igång! Pratas hobbitar, felskickat sms, Sebbe har storm, arv, favoritbyxor och mycket mer!! hör av er på insta: bara.manniska ps! Viktor menar orgel, och inte flygel 22:30 in!!

  26. 27

    27. För mycket juice

    I dagens avsnitt avhandlar vi Sharpay i high school musical 2, att Viktor äntligen har blivit stoppad av polisen, toalettlås och utbudet på juice - som drog oss in på konsumtionshets och ångest över att ta beslut hela tiden, KUL va? må bäst / Vickan & Sebster

  27. 26

    26. Våga fråga

    Hej kära lyssnare! Idag berättar Sebbe först om sin födelsedagspresent från hans bror som innebar ett Stockholmsbesök! Sen fortsätter Viktor med en bekännelse gällande matavfallspåsar, Fiskebäckare snälla hjälp honom! Det har också vågats fråga om hjälp vid macken och påfyllning av luft i däcken - våga fråga! kul att ni lyssnar<3

  28. 25

    25. God jul!

    Oj som vi saknat att klippa poddar som är inspelade i tiden, äntligen är vi tillbaka!! I dagens podd delar vi våra Gra(h)n traditioner, säger lite vad som hänt sist och delar vårt bästa musiktips i jul! Kul att ni lyssnar!<3<3<3

  29. 24

    24. Prokrastinera

    ett maj-inspelat avsnitt nu färdigt för er! vi pratar om ett alltför relaterbart ämne, att prokrastinera! även Mr Tumnus smyger sig in i ännu en podd. samt Viktor återkopplar på alla de olästa sms:en från förra årets semester-löfte.

  30. 23

    23. Hallå i stugorna

    hoppas ni har det bra där ute i stugorna! vi har haft sommarlov, men nu tittar vi in igen. vi pratar om sommaren, höjdpunkter, sorg och saknad, musik och norska! hoppas ni mår fint<3

  31. 22

    22. Vuxen?

    Välkomna! Idag pratar vi om det högaktuella ämnet för unga vuxna(som vi identifierar oss som): "när blir man vuxen?" förövrigt mycket flabb. quotes av Viktor från dagens podd: "där funderade jag på o lixom bli kriminell, asså en liten liten stund" "det är ju inte jag som är bedrägaren här, jag har blivit bedragen" "det är väl olagligt o lura banken på pengar" minnesvärda quotes från Sebbe: "Viktor, tyst! ..förlåt"

  32. 21

    21. Spotify wrapped - del 2

    ...och här kommer fortsättningen! våra top 5 låtar, lite backstories, mest lyssnade genre, samt snack hur många dygn vi lyssnat på musik förra året. ha en fin dag!<3

  33. 20

    20. Spotify wrapped - del 1

    del 1 i en serie av poddar som kommer va på ett tema vi älskar: musik! i detta avsnitt hann vi gå igenom våra topp 5 mest lyssnade artister, och allt där emellan! babblet i början täckte madrass-shopping, sensmoralen i filmen vi såg kvällen innan, och Viktors röst i soundcheck. KUL att ni lyssnar!

  34. 19

    19. Beslut (podden 1 år!)

    Vi bryter måndagspoddandet, för idag fyller podden 1 år! Tack för att ni hänger med, det tycker vi är kul! I dagens avsnitt pratar vi om att ta beslut - Sebbe kommer med många goda tankar, och Viktor har tatuerat sig. Sebbes 4 aspekter i beslutstagande: 1. vad kan jag göra? 2. vad måste jag göra? 3. vad borde jag göra? 4. vad vill jag göra?

  35. 18

    18. Vi hann inte

    Vi hade faktiskt bestämt ett ämne innan. Men som ni kommer märka hann vi aldrig dit, det fanns så mycket annat att täcka på vägen. Vi återtar ett glömt segment: dagens tips! Och Viktors tips medför en otroligt pinsam och lång bakgrundsstory. Sebbes dammsugare, samt kyllåda talar till honom. Och han ska till Amsterdam!

  36. 17

    17. Hybris

    Hjälppp, att vi släpper detta. Men dagens avsnitt handlar mycket om hybris, mer specifikt Viktors hybris. Vad är det, kan man tycka man är bra på nått utan att man har hybris. Följ med in i denna nakna diskussion. Kul att just du lyssnar!

  37. 16

    16. Inspiration

    I dagens avsnitt så grottar vi ner oss i temat inspiration. Vad är det, var kommer det ifrån, vad gör det med oss, och vad inspirerar oss! Tack Therese för att du önskade detta ämnet<3 Blev också en spontan genomgång av var alla poddar är inspelade - för alla frågade!

  38. 15

    15. The boys are back

    vi avslutar året med ett rykande färskt avsnitt!! då vi ej spelat in något sen i juli så finns det lite att prata om. en ordentlig recap för vad som hänt under, respons på olika avsnitt, samt lite gäst-innehåll som vi är SÅ glada för! stort tack till Annelie Anderberg, 1/2 av podden ”Jord är du”.Viktor delar med sig av observationer vad gäller klippningen, och vi får höra Sebbes 2 måsten vad gäller universitet.

  39. 14

    14. Rutin vs förändring (feat. Björkar)

    inspelat i maj, släpps i december. många funderingar hit och dit, "är detta avsnitt för innehållsfattigt?" men svar: nej! det innehåller massa. massor av matig fakta? kanske inte. men massa kul? ja. Sebbe tappar det, ganska mycket, så Viktor försöker hålla fanan högt. varsegoda att lyssna på vårt mest känslosamma avsnitt hittills: det om björkarna.

  40. 13

    13. Bara babbel

    Dagens avsnitt har inget ämne, eller massor av ämnen! Vi satte på rec, började i energinivå i samband med matintag och slutade i musik vi inte fattar! Häng med på resan

  41. 12

    12. Spår

    Det är morgon, och kvällen innan såg vi Bilar som det pratats om - nu får ni veta om Viktor har fått en annan bild än tidigare. Men sedan pratar vi om spår, vad vi lämnar efter oss av dofter, ord och känslor. Men också vilka spår som lever vidare genom andra! välkomna att lyssna, och hör av er på insta: bara.manniska

  42. 11

    11. Vänner

    I dagens avsnitt pratar vi om pingviner, vikten av vänner, hur vänner skapas på olika sätt och kulturkrockar vi upplevt. Vi introducerar också ett nytt segment: veckans tips! Från Sebbe får ni musiktips, och Viktor tipsar om hans favoritpodd!

  43. 10

    10. Minimalism & scoutläger

    Efter ett låååångt sommarlov är vi tillbaka! Dagens avsnitt är inspelat i somras, precis efter att Viktor kommit hem från scoutläger. Exklusiv insikt i vad som försigår på ett sådant får ni i dagens avsnitt, även snack om minimalism, eld, Mr. Tumnus och mycket mer. Kul att ni hittat hit!

  44. 9

    9. Tradition

    Midsommar är runt hörnet, så det blir just temat! Hur är midsommar för oss, vilka traditioner finns? Vilka andra traditioner har vi, och vad är bra respektive dåligt med traditioner i stort. Lyssna också för att höra om vem Sebbe blev starstruck av att se på Reykjaviks flygplats!

  45. 8

    8. Minnen

    Måndag och nytt avsnitt!Viktor delar med sig av en mini-livskris han haft i veckan innan de dyker in i veckans ämne - minnen!Vad minns man, hur minns man, vad är minnen och vad är det sista man glömmer?Blev ett långt avsnitt, kul att ni hittat hit och lyssnar!Vi finns på instagram: bara.manniska Sound effects obtained from https://www.zapsplat.com

  46. 7

    7. Vila - del 2

    Samtalet fortsätter! Välkommen in i djupdyket i detta tema om vila och vår erfarenhet av det.

  47. 6

    6. Vila - del 1

    Måndagspodden bryter möstret och släpper på en fredag! Detta avsnitt blir i 2 delar då det fanns mycket att säga. I denna första del får ni lite vardagstankar kring musik och klädstil, sedan dyker vi in i ämnet vila. Vad är det, kan det se ut på olika sätt, hur ser den ut för oss? Kul att ni hittat hit!

  48. 5

    5. Att våga

    I dagens podd pratar vi om mod, och att våga. Vad är modigt, när såg vi någon vara modig senast? Hur uttrycker sig mod, och hur vågar vi vara modiga?Mycket snack om att våga vara sig själv, och människor vi inspireras av.Stort tema, där vi söker svar och har många frågor och tankar!

  49. 4

    4. Kritik

    I dagens avsnitt pratar vi just om kritik, vår upplevelse av det och att vi absolut kan bli bättre på att ta emot det! Hur ger man bra kritik? Vilka olika typer av kritik finns? Hur tar man emot kritik? När är kritik nödvändig, och när är den inte effektiv? Återigen hade vi väldigt roligt att spela in detta avsnitt, hoppas det märks och smittar av sig!

  50. 3

    3. Att bli berörd

    Välkomna att lyssna! Så kul att ni hittat hit. Avsnitt 3 och vi pratar om ”att bli berörd” Vad blir vi berörda av, varför då? Vad blir vi inte berörda av? Hör av er på insta: bara.manniska

Type above to search every episode's transcript for a word or phrase. Matches are scoped to this podcast.

Searching…

We're indexing this podcast's transcripts for the first time — this can take a minute or two. We'll show results as soon as they're ready.

No matches for "" in this podcast's transcripts.

Showing of matches

No topics indexed yet for this podcast.

Loading reviews...

ABOUT THIS SHOW

HEJ! Sebbe & Viktor här. Välkomna in i samtalet där vi pratar om allt som innefattar livet, högt och lågt! Men allt på temat: vi är bara människor. Vi lovar inte mycket svar, men häng med i frågorna. Instagram: bara.manniska

HOSTED BY

Sebastian Grahn & Viktor Alnervik

Produced by Viktor Alnervik

Frequently Asked Questions

How many episodes does Bara människa have?

Bara människa currently has 50 episodes available on PodParley. New episodes are automatically indexed when they're published to the podcast feed.

What is Bara människa about?

HEJ! Sebbe & Viktor här. Välkomna in i samtalet där vi pratar om allt som innefattar livet, högt och lågt! Men allt på temat: vi är bara människor. Vi lovar inte mycket svar, men häng med i frågorna. Instagram: bara.manniska

How often does Bara människa release new episodes?

Bara människa has 50 episodes. Check the episode list to see recent publication dates and frequency.

Where can I listen to Bara människa?

You can listen to Bara människa on PodParley by clicking any episode. We provide an embedded audio player for direct listening, and you can also subscribe via your preferred podcast app using the RSS feed.

Who hosts Bara människa?

Bara människa is created and hosted by Sebastian Grahn & Viktor Alnervik.
URL copied to clipboard!