PODCAST · arts
We Love Belgian Brands
by Lien De Grom
We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische mode- en lifestyleondernemers die willen groeien met meer helderheid, strategie en eerlijke inzichten. Host Lien De Grom gaat in gesprek met ondernemers en experten over strategie, schaalbaarheid en de realiteit achter groei. Geen oppervlakkige inspiratie, maar eerlijke gesprekken, praktische inzichten en concrete cases die je helpen om je eigen situatie scherper te krijgen. Je vindt hier ook themareeksen & community events via welovebelgianbrands.be.x Lien
-
198
166: BELLEROSE - Claude Ampe (COO)
Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
197
PR #5 - Persbericht opstellen & de pers contacteren
Hoe pak je PR nu eigenlijk het beste aan? Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk op een manier die echt past bij jou?In deze reeks over PR & communicatie gaan we daar dieper op in. Dit doen we in samenwerking met Stille Bliksem, een PR-bureau en strategische communicatiepartner voor merken in de mode- en lifestylesector. We kijken naar hoe je PR bewuster, sterker en met de juiste verwachtingen kan aanpakken.Ontdek in elke aflevering wat er nodig is om nog meer uit PR te halen en jouw inspanningen te laten lonen.We geven je eerlijke inzichten uit de praktijk, concrete denkkaders en vragen die je helpen om ook scherper naar je eigen merk te kijken.Je kan Katrien Meersman bereiken via [email protected] of www.stillebliksem.be.Vragen mag je ook altijd mailen naar [email protected] waar je de redactiekalenders van ELLE, Marie Claire, Flair, Feeling, Sabato en andere lifestyle magazines terugvindt? Via deze link download je ons handig overzicht.Deze aflevering kwam tot stand via een betalende samenwerking met Stille Bliksem.Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life? We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei. Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
196
164 - LES SOEURS - Clio Hendrickx
Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
195
PR #4 - Hoe je beelden je PR resultaten beïnvloeden
Benieuwd waar je de redactiekalenders van ELLE, Marie Claire, Flair, Feeling, Sabato en andere lifestyle magazines terugvindt? Via deze link download je ons handig overzicht.Hoe pak je PR nu eigenlijk het beste aan? Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk op een manier die echt past bij jou?In deze reeks over PR & communicatie gaan we daar dieper op in. Dit doen we in samenwerking met Stille Bliksem, een PR-bureau en strategische communicatiepartner voor merken in de mode- en lifestylesector. We kijken naar hoe je PR bewuster, sterker en met de juiste verwachtingen kan aanpakken.Ontdek in elke aflevering wat er nodig is om nog meer uit PR te halen en jouw inspanningen te laten lonen.We geven je eerlijke inzichten uit de praktijk, concrete denkkaders en vragen die je helpen om ook scherper naar je eigen merk te kijken.Je kan Katrien Meersman bereiken via [email protected] of www.stillebliksem.be.Vragen mag je ook altijd mailen naar [email protected] aflevering kwam tot stand via een betalende samenwerking met Stille Bliksem.Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life? We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei. Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
194
PR #3 - Persplanning opmaken die werkt
Benieuwd waar je de redactiekalenders van ELLE, Marie Claire, Flair, Feeling, Sabato en andere lifestyle magazines terugvindt? Via deze link download je ons handig overzicht.Hoe pak je PR nu eigenlijk het beste aan? Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk op een manier die echt past bij jou?In deze reeks over PR & communicatie gaan we daar dieper op in. Dit doen we in samenwerking met Stille Bliksem, een PR-bureau en strategische communicatiepartner voor merken in de mode- en lifestylesector. We kijken naar hoe je PR bewuster, sterker en met de juiste verwachtingen kan aanpakken.Ontdek in elke aflevering wat er nodig is om nog meer uit PR te halen en jouw inspanningen te laten lonen.We geven je eerlijke inzichten uit de praktijk, concrete denkkaders en vragen die je helpen om ook scherper naar je eigen merk te kijken.Je kan Katrien Meersman bereiken via [email protected] of www.stillebliksem.be.Vragen mag je ook altijd mailen naar [email protected] aflevering kwam tot stand via een betalende samenwerking met Stille Bliksem.Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life? We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei. Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
193
161: LABELLOV - Elien Migalski
Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
192
PR #2 - PR creëert ruis als je merkstrategie niet helder is & wat jij hierover moet weten
Hoe pak je PR nu eigenlijk het beste aan? Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk op een manier die echt past bij jou?In deze reeks over PR & communicatie gaan we daar dieper op in. Dit doen we in samenwerking met Stille Bliksem, een PR-bureau en strategische communicatiepartner voor merken in de mode- en lifestylesector. We kijken naar hoe je PR bewuster, sterker en met de juiste verwachtingen kan aanpakken.Ontdek in elke aflevering wat er nodig is om nog meer uit PR te halen en jouw inspanningen te laten lonen.We geven je eerlijke inzichten uit de praktijk, concrete denkkaders en vragen die je helpen om ook scherper naar je eigen merk te kijken.Je kan Katrien Meermans bereiken via [email protected] of www.stillebliksem.be.Vragen mag je ook altijd mailen naar [email protected] aflevering kwam tot stand via een betalende samenwerking met Stille Bliksem.Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life? We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei. Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
191
159: MARIE MERO - Ruben Van der Elst
Ruben Van der Elst van Marie Méro vertelt over de groei van hun familiebedrijf, dat al meer dan 50 jaar meegaat en over hoe het merk Marie Méro ontstaan is. Hij deelt heel transparant de kantelpunten, groeipijnen en beslissingen die het meeste impact hebben gehad, van rebranding tot retail en marketplaces. Daarnaast vertelt hij hoe Marie Méro vandaag nog altijd sterk inzet op in-house kennis, met eigen patronen, prototypes en interne opleiding.Deze aflevering wordt gesponsord door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
190
PR #1 - Wat je moet weten over PR en hoe je er meer uit kan halen - Introductie
Hoe pak je PR nu eigenlijk het beste aan? Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk op een manier die echt past bij jou?In deze reeks over PR & communicatie gaan we daar dieper op in. Dit doen we in samenwerking met Stille Bliksem, een PR-bureau en strategische communicatiepartner voor merken in de mode- en lifestylesector. We kijken naar hoe je PR bewuster, sterker en met de juiste verwachtingen kan aanpakken.Ontdek in elke aflevering wat er nodig is om nog meer uit PR te halen en jouw inspanningen te laten lonen.We geven je eerlijke inzichten uit de praktijk, concrete denkkaders en vragen die je helpen om ook scherper naar je eigen merk te kijken.Je kan Katrien Meermans bereiken via [email protected] of www.stillebliksem.be.Vragen mag je ook altijd mailen naar [email protected] aflevering kwam tot stand via een betalende samenwerking met Stille Bliksem.Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life? We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei. Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
189
157: COS I SAID SO - Sofie Ysewijn over waarom groter niet altijd beter is & keuzes maken om terug dichter bij jezelf te komen als ondernemer
Sofie Ysewijn over tien jaar ondernemen in mode met haar merk Cos I Said So. Van snelle groei via wholesale en agenten tot het moment waarop ze voelde dat haar merk steeds verder weg dreef van haar eigen DNA. Je hoort een opvallend eerlijk gesprek over pricing, productie, fysieke stress, online vs. wholesale en de keuzes die nodig zijn om weer te bouwen op een manier die klopt. Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
188
156: De verborgen impact van stock op je cashflow als fashion brand met Maxim Sion van Bleckmann - LOGISTIEK #7
Veel modemerken zien voorraad als iets operationeels maar eigenlijk gaat stock vooral over cash die vastzit in je bedrijf.In deze expert-aflevering praat Lien met Maxim Sion (Bleckmann) over hoe stockfouten, trage rotatie en slechte systemen je groei kunnen afremmen vaak zonder dat je het zelf doorhebt.Luister nu en ontdek hoe je meer grip krijgt op je stock, je cash en je groei.Deze aflevering kwam tot stand in betaalde samenwerking met Bleckmann.Binnen We Love Belgian Brands vertrekken we vanuit de vragen en uitdagingen die leven bij groeiende mode- en lifestylemerken. In deze expertafleveringen gaan we verder dan inspiratie alleen en zoomen we samen met experten in op concrete situaties en keuzes waar merken in schaalfase mee te maken krijgen.Bleckmann werkt dagelijks met merken die groeien en professionaliseren en deelt in deze reeks inzichten rond operationele schaalbaarheid. Van logistiek en stockbeheer tot internationale ambities en de complexiteit die daarbij komt kijken.Benieuwd naar andere afleveringen rond groei en professionalisering? Ontdek eerdere gesprekken binnen deze themareeks via www.welovebelgianbrands.be/reeks-logistiek, waar je alle afleveringen per topic terugvindt.Heeft deze aflevering vragen bij je losgemaakt of wil je dieper ingaan op jouw specifieke situatie?Je kan rechtstreeks contact opnemen met Maxim van Bleckmann (Linkedin of via mail) of met mij (Instagram of via mail)Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life?We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei.Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
187
155: KOMONO - Anton Janssens - Over de high highs & de low lows en waarom intuïtie de beste strategie is
Anton Janssens, medeoprichter van Komono, gaat in gesprek over de groei en uitdagingen van het bedrijf. Wat begon als een idee vanuit passie voor snowboarden en esthetiek, groeide uit tot een wereldwijd accessoiremerk dat in meer dan 2000 winkels verkocht wordt.Maar achter die groei zitten ook moeilijke momenten: verkeerde strategische keuzes en een stevige comebackWe praten over intuïtie, leiderschap, bedrijfscultuur en waarom echte ondernemers durven springen voordat ze alle antwoorden hebben.🎧 Luister nu en ontdek waarom intuïtie misschien wel je sterkste businessstrategie is.Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
186
154: Export naar US? Dit moet je weten over douane, taksen & retours met Maxim Sion van Bleckmann - LOGISTIEK #6
Iedereen wil internationaliseren maar hoe realistisch is de stap naar de VS écht voor jouw modemerk? In deze aflevering duiken we samen met Maxim Sion in de harde realiteit van importtaksen, retours, warehouses en marges en ontdek je wanneer de US een slimme zet is… en wanneer (nog) niet.Deze aflevering kwam tot stand in betaalde samenwerking met Bleckmann.Binnen We Love Belgian Brands vertrekken we vanuit de vragen en uitdagingen die leven bij groeiende mode- en lifestylemerken. In deze expertafleveringen gaan we verder dan inspiratie alleen en zoomen we samen met experten in op concrete situaties en keuzes waar merken in schaalfase mee te maken krijgen.Bleckmann werkt dagelijks met merken die groeien en professionaliseren en deelt in deze reeks inzichten rond operationele schaalbaarheid. Van logistiek en stockbeheer tot internationale ambities en de complexiteit die daarbij komt kijken.Benieuwd naar andere afleveringen rond groei en professionalisering? Ontdek eerdere gesprekken binnen deze themareeks via www.welovebelgianbrands.be/reeks-logistiek, waar je alle afleveringen per topic terugvindt.Heeft deze aflevering vragen bij je losgemaakt of wil je dieper ingaan op jouw specifieke situatie?Je kan rechtstreeks contact opnemen met Maxim van Bleckmann (Linkedin of via mail) of met mij (Instagram of via mail)Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life?We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei.Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
185
153: AESAERT - Griet Aesaert
Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
184
152: B2B sales met Astrid Lefèvre - Over je wholesale laten groeien, de realiteit ervan & inzichten over de Benelux en internationale markten
Astrid Lefèvre, met 20 jaar ervaring in wholesale & B2B, vertelt wat er vandaag écht toe doet in de Benelux-markt. Hoe bouw je relaties met winkels op? Wanneer is het te vroeg voor een agent? En hoe blijf je trouw aan je merk terwijl je wél verkoopt?Van Chloé tot Collectors Club: Astrid heeft het allemaal gedaan. Ze deelt niet alleen strategische inzichten, maar ook rake observaties over waarom veel merken zichzelf klein houden uit angst of gebrek aan opvolging.Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
183
151: Zelf doen of uitbesteden? Hoe maak je die afweging voor je logistiek wanneer je in volle groei bent? Met Maxim Sion van Bleckmann - LOGISTIEK #5
Sta je als modeondernemer op het kantelpunt: blijf je het zelf doen of besteed je je logistiek uit? In deze aflevering praat Lien met Maxim Sion van Bleckmann over piekmomenten, systemen en strategische keuzes. Vol inzichten én praktische tips om vandaag nog de juiste stappen te zetten. Beluister nu en krijg grip op je groei!Deze aflevering kwam tot stand in betaalde samenwerking met Bleckmann.Binnen We Love Belgian Brands vertrekken we vanuit de vragen en uitdagingen die leven bij groeiende mode- en lifestylemerken. In deze expertafleveringen gaan we verder dan inspiratie alleen en zoomen we samen met experten in op concrete situaties en keuzes waar merken in schaalfase mee te maken krijgen.Bleckmann werkt dagelijks met merken die groeien en professionaliseren en deelt in deze reeks inzichten rond operationele schaalbaarheid. Van logistiek en stockbeheer tot internationale ambities en de complexiteit die daarbij komt kijken.Benieuwd naar andere afleveringen rond groei en professionalisering? Ontdek eerdere gesprekken binnen deze themareeks via www.welovebelgianbrands.be/reeks-logistiek, waar je alle afleveringen per topic terugvindt.Heeft deze aflevering vragen bij je losgemaakt of wil je dieper ingaan op jouw specifieke situatie?Je kan rechtstreeks contact opnemen met Maxim van Bleckmann (Linkedin of via mail) of met mij (Instagram of via mail)Op zoek naar meer inhoud en connectie in real life?We organiseren regelmatig gecureerde avonden voor fashion en lifestyle founders en decision makers in groei.Meer info en de wachtlijst vind je via welovebelgianbrands.be/events.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuwe afleveringen, themareeksen en uitnodigingen voor events rechtstreeks in je inbox. Inschrijven kan via welovebelgianbrands.be.
-
182
150: STUDIO CLIQUE - Julie Debont over "wear now", samenwerken met drie & hoe ze vanuit een retail en wholesale achtergrond hun merk hebben laten groeien
Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events? Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail naar [email protected] en we luisteren graag mee.x Lien
-
181
Seizoen 8 - Een nieuwe wind voor We Love Belgian Brands! - Lien De Grom
We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische modeondernemers die willen groeien zonder het alleen te moeten uitzoeken. In deze podcast gaan we in gesprek met ondernemers en experten uit de modesector over groei, strategie, maar ook over de uitdagingen, twijfels en keuzes die bij het ondernemerschap horen.Naast de podcast vind je bij We Love Belgian Brands ook themareeksen rond o.a. logistiek, e-commerce en PR, community events en verdieping per topic.Wil je op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen, themareeksen en events?Schrijf je in op onze nieuwsbrief via welovebelgianbrands.beHeb je vragen, thema’s of uitdagingen die je graag aan bod ziet komen? Stuur ons gerust een bericht via Instagram of mail en we luisteren graag mee.Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀x Lien
-
180
REPLAY 128: RHUNE / LIV STORE & BLECKMANN - Fysieke winkel én webshop? Zo hou je je logistiek efficiënt & flexibel!
Evelyne Dumon is eigenaar multibrandstore Liv Store & het merk Rhune. Ze heeft dus één fysiek verkooppunt, een webshop van die winkel en ook nog een aparte webshop voor Rhune. Een complexe mix die nu onder druk komt te staan door de mooie groei die ze heeft. Ze spendeert uren per dag aan het aanvullen en bijhouden van haar stock, mist verkoop online en in de winkel omdat er fouten gebeuren in het manuele stockbeheer en wordt wakker met stress over pakketten. Het is een vraag die de laatste weken verschillende keren voorbijkwam: "Hoe kan ik mijn logistiek beter aanpakken of uitbesteden, terwijl ik ook wel de flexibiliteit voor mijn verkooppunten behoudt?". Die vraag beantwoorden we samen in dit gesprek.🎧 Beluister nu & ontdek of jij klaar bent voor de volgende stap!Deze aflevering kwam tot stand in samenwerking met Bleckmann.Werk jij met minstens 1.200 orders per jaar en herken je je in dit verhaal?📩 Stuur dan gerust een bericht Maxim Sion via Linkedin of via mail naar [email protected] of stuur een mail naar [email protected]We organiseren ook af en toe kleinschalige gesprekken met andere modeondernemers rond schaalbaarheid en fulfillment. Wil je daar graag bij zijn of op de hoogte blijven? Meld je aan via deze link!
-
179
REPLAY 87: ESSENTIEL ANTWERP - Tom De Poorter - Over het creatief proces, de impact van structuur & uitdagingen bij productie.
Tom De Poortere is Artistic Director bij Essentiel Antwerp. Al 18 jaar is hij actief in het bedrijf & ondertussen vormt hij een sterk duo met Inge Onsea. Als gevestigde waarde, heeft Essentiel niet veel introductie nodig. In dit gesprek was ik vooral benieuwd naar de creatieve processen die in een bedrijf met deze grootte nodig zijn om keer op keer collecties neer te zetten die zowel inspireren als aanslaan bij hun klanten. Tom geeft een hele open blik achter de schermen, van zijn sollicitatiegesprek tot hoe ze de stillere periodes van 2020 benut hebben om beter te functioneren als organisatie. Ik wens jullie veel luisterplezier!Als sponsor van deze podcast, vermeld ik graag ook nog Landing Partners. Zij zijn gespecialiseerd in online groei voor de mode- en lifestylesector & begeleiden al meer dan 5 jaar met succes merken bij hun online prestaties.Meer weten of Landing Partners? Check dan zeker hun website www.landing.partners!Je kan ook via LinkedIn Anthony & David contacteren.x LienVolg ons ook verder via deze kanalen:We Love Belgian Brands Podcast (Instagram)Fashion Fever (Instagram)Lien De Grom (LinkedIn)Astrid Lefèvre (LinkedIn)
-
178
REPLAY 132: COUCOU COLLECTION - Isabeaux Lens & Lennie Domen - Waarom CouCou sweaters altijd uitverkocht zijn (en wat jij daarvan kan leren)
Lennie en Isabeaux van CouCou Collection delen hun eerlijke reis van een spontane brainstorm in een ruwbouw naar 41 verkooppunten & een volledige collectie. Luister en ontdek hoe zij groeien zonder hun ziel te verliezen.Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Twijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀
-
177
REPLAY 124: LEWIS & MELLY - Louis Lemmens over 10 jaar ondernemen in de mode. Van hype naar gevestigd merk met internationale groeiambities.
Louis Lemmens, co-founder van Louis & Melly, deelt hoe ze van een virale hype evolueerden naar een stabiel modemerk met internationale ambities. Wil je weten hoe je van chaos naar consistentie groeit als mode-ondernemer? Dan is dit een aflevering die je niet mag missen. 🎧Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Twijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀
-
176
149: SOUÂD FERIANI - Over ondernemen op haar voorwaarden, als moeder & creatieveling
Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Twijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
175
148: Pourquoi j'arrête le podcast We Love Belgian Brands- Difficultés et fiertés, je vous dis tout. Astrid
Hello à tous🤩,Dans cet épisode, je vous partage la partie 2 de l’épisode 147💥.Pour une fois, c’est moi, Astrid — fondatrice et co-hôte de ce podcast — qui passe de l’autre côté du micro, invitée par Sarah de Saint Hubert, pour répondre aux questions signatures de We Love Belgian Brands :« Qu’est-ce que tu voulais faire quand tu étais enfant ? »« Qu’est-ce que représente pour toi la mode belge ? »Grâce aux questions sensibles et justes de Sarah, je me livre aussi sur mes fiertés, mes doutes, mes difficultés… L'exercice n'était pas facile mais j'ai joué le jeu pour y répondre sans filtres et avec tout mon cœur.C’est donc aujourd’hui un chapitre qui se referme, pour laisser place à d’autres qui s’ouvrent 🤍Un immense merci à nos sponsors qui ont soutenu cette aventure :Landing Partners, MAD, Flanders DC, Depict et Bleckmann.Et surtout, merci à vous.Merci pour chacune de vos écoutes. Elles ont porté ce projet dans les moments de doute, donné du sens à notre travail et nourri cette aventure. Je suis profondément reconnaissante du chemin parcouru.Enfin, merci à Lien.La co-host dont je n’aurais pas pu rêver mieux. Tout a toujours été fluide, simple et évident entre nous. J’ai adoré partager ce projet à tes côtés… et qui sait, peut-être que la vie nous en proposera encore d’autres 💫.Belle écoute,with love✨,AstridHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
174
147: Sarah de Saint Hubert & la boucle est bouclée - Sa boutique à Ixelles et mon dernier épisode - FR
Bonjour à tous,Aujourd’hui, l’épisode que je vous partage est un épisode très particulier.💥Un épisode qui mélange joie, excitation, un brin de nostalgie, et surtout beaucoup de gratitude.C’est un format un peu atypique, pensé en deux parties.🎙️D’abord, j’ai la joie immense de tendre le micro à Sarah de Saint-Hubert.Pourquoi Sarah ?Parce qu’elle fait partie de la genèse de We Love Belgian Brands Podcast - Episode 2 - Et parce qu’il y a trois ans, quand je lui ai posé la question signature — "Qui aimerais-tu entendre à ce micro ?", elle m’avait répondu :Toi.Cette petite phrase est restée en moi.✨Et au moment où s’est dessinée l’envie de clore ce chapitre — celui des épisodes en français — c’était comme une évidence : il fallait revenir à l’origine, boucler la boucle, et le faire en dialogue. Avec elle.Nous avons enregistré dans sa magnifique boutique, un lieu qui lui ressemble profondément, et nous avons parlé de tout : de parcours, de liberté, de rythme, de doutes, de sens, de ce que la mode fait vivre et transforme… et de la puissance du vêtement pour aider les femmes à s’aimer un peu plus.💞Puis, en seconde partie, c’est moi que vous entendrez.Parce qu’aujourd’hui, je vous annonce que cet épisode est le dernier en français pour We Love Belgian Brands.Un choix du cœur, un choix de sens, un choix qui marque la fin d’un cycle et l’ouverture d’un nouveau.Je vous en dit plus dans l’épisode, je partage avec honnêteté mes fiertés et mes difficultés. C'était un exercice difficile, mais aussi nécessaire pour mettre les mots sur un si beau chapitre, un qui se ferme pour en ouvrir d'autres.🎧 Je vous souhaite une très belle écoute.Ce moment, je l’ai voulu intime, vrai et généreux. J’espère qu'il vous touchera autant qu’il m’a portée.With love✨,AstridHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
173
146: AVDW - Annick Van De Weghe & Romée Bleys, moeder & dochter achter een merk met sterk DNA en met roots in de paardenwereld
Annick en Romée praten openhartig over hoe ze van een passieproject met unieke stuks groeiden naar het volwaardige modemerk AVDW. Verwacht eerlijke verhalen over vallen en opstaan, branding, samenwerken als moeder en dochter en ondernemen zonder grote plannen maar met veel goesting & een sterk buikgevoel. Beluister nu en laat je inspireren om je eigen dromen te durven volgen.Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Twijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
172
145: TANGO CHARLY - Créer du lien, écouter ses clientes, transformer un rêve en business : l’histoire solaire de Caroline.
Bonjour à tous,Dans l’épisode de cette semaine de We Love Belgian Brands Podcast, j’ai eu envie de tendre le micro à Caroline, la fondatrice de Tango Charly — car je sentais bien que cet épisode serait un concentré d’humanité, de courage, d’audace et de vérité entrepreneuriale.Et vous allez voir, je ne me suis pas trompée. Cet épisode est un diamant brut.Sans paillettes. Sans bullshit.Parce que Caroline ne raconte pas une 'success story' lisse.Elle raconte la vérité sur ce que c’est de créer une marque quand on ne part de rien. Avec sa marque de bijoux TANGO CHARLY, Caroline est devenue une entrepreneure, pas seulement une créatrice. Parce que oui : créer, c’est du talent et de la passionMais entreprendre, c’est un métier, et beaucoup d’apprentissages. Ici Caroline raconte tout.Les erreurs. Les marges qu’elle ne calculait pas. Les insomnies. 🎙️Dans cet épisode, Caroline partage : ✨ Les risques calculés, le rapport à l’argent, le stress, les nuits blanches, mais aussi✨Ses rêves, ses ambitions ( une croissance juste, locale, près de ses clientes)✨ Ses craintes (et sa lucidité face à un marché très secoué).✨ Sa gratitude pour ces clientes, ces anonymes qui la soutiennent, ces femmes qui deviennent des copines✨ Sa foi absolue dans le lien, dans l’humain, dans l’écoute.✨ Sa vision du courage, du beau, du travail, et de l’intuition comme boussole. Et puis il y a cette phrase que j’adore, et que je répète à mes enfants :“Tout est possible à celui qui rêve, ose, travaille et n’abandonne jamais.” De Xavier Dolan.Caroline en est la preuve vivante.🎧 Si tu es créative, entrepreneure, tu rêves de te lancer, ou tu veux comprendre la vraie vie d’une marque qui grandit, cet épisode va te nourrir, t’inspirer et te donner de la force. Belle écoute,With love,Astrid Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
171
144: AI in fashion, mis de trein niet... Christina Hadinoto van Contour Lab neemt ons mee in de nieuwste ontwikkelingen
AI is geen hype meer, maar een realiteit. In deze aflevering duikt Lien samen met Christina van Contour Lab in de wereld van artificiële intelligentie in de mode. Ze bespreken kansen, valkuilen en waarom personalisatie dé sleutel is tot groei.👉 Beluister nu en ontdek hoe jouw merk relevant blijft in een snel veranderende markt!Deze aflevering kwam tot stand in samenwerking met Contour Lab.🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
170
143: COLLECTORS CLUB - Nele Van Doorslaer
Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Depict is een AI-tool die je helpt om je webshop te optimaliseren zoals grote spelers dat doen. Denk: slimme productaanbevelingen, krachtige zoekfuncties en gepersonaliseerde content allemaal afgestemd op je merk én je klanten.Depict werkt met mode- en lifestylewebshops in Europa die hun conversie willen verhogen zonder in te boeten op merkbeleving. En het mooie? Je hoeft geen techneut te zijn om ermee te starten 👉 Meer weten? Check www.depict.aiTwijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
169
142: CurveCatch & dear digital - Over investeren in de juiste fases van groei & hun favoriete e-commerce tools
Kimia Namadchi (Curve Catch) en John Galeyn (dear digital) gingen deze zomer tijdens Fashion Fever fashion community event in gesprek over e-commerce groei, merkbeleving en wat er écht nodig is achter de schermen. Van slimme systemen tot bewuste keuzes in marketing en technologie. Deze aflevering zit vol herkenbare inzichten voor elke modeondernemer.🎧 Beluister nu en ontdek hoe jij duurzaam kunt groeien, zonder jezelf te verliezen.Twijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
168
141: SE-EM de Charlotte Mounzer : Créer, accueillir, recycler – quand un projet mode prend tout son sens - FR
Bonjour à tous,Pour l'épisode de cette semaine, j’ai tendu le micro à Charlotte Mounzer la créatrice de SE-EM, une marque belge qui ne ressemble à aucune autre. Dans cet échange fluide et inspirant, Charlotte, qui est aussi l'une de mes coachées💞, nous partage sa vision : transformer sa maison en safe place, un lieu à la fois pour travailler, créer, recevoir… mais surtout pour faire rayonner les femmes et proposer des rencontres qui nourrissent l'âme et le cœur.Dans cet épisode, elle nous parle de :son héritage familial libanais: entre transmission et sortie de terrain,son parcours: de La Cambre aux studios prestigieux parisiens,de l'importance de faire différemment: circuit court, durabilité et utilisation de stock existant,de sa démarche radicale: fermer les points de vente pour se concentrer sur la liberté et l’essentiel,de son amour pour le savoir-faire, le demi-mesure et le service client,de ses choix qui font sens : comment allier carrière, créativité et équilibre de vie.Un épisode inspirant pour toutes celles et ceux qui veulent oser créer un projet qui a du sens, vivre selon leurs valeurs et soutenir les talents belges.🎧 Écoutez dès maintenant et laissez-vous inspirer par Charlotte !belle écoute✨,Dans cet épisode, Charlotte parle aussi des transformations majeures et des prises de conscience qu'elle a eu grâce à mon accompagnement, c'est une femme plus solide et alignée qui avance aujourd'hui grâce au coaching. Si vous souhaitez en savoir plus, n'hésitez pas à me contacter, je suis là pour vous aussi✨ : [email protected] love,AstridHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
167
140: GUUD WOMAN - Morgane Leten - Ondernemen is soms eenzaam: eerlijke inzichten van een female founder
Morgane Leten, oprichter van Guud Woman, is bij ons te gast. We hebben het over groeien als merk, investeren, fouten maken, funding zoeken en het mentale aspect van ondernemen. Luister mee en ontdek waarom deze inzichten ook voor jouw modemerk relevant zijn!Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Depict is een AI-tool die je helpt om je webshop te optimaliseren zoals grote spelers dat doen. Denk: slimme productaanbevelingen, krachtige zoekfuncties en gepersonaliseerde content allemaal afgestemd op je merk én je klanten.Depict werkt met mode- en lifestylewebshops in Europa die hun conversie willen verhogen zonder in te boeten op merkbeleving. En het mooie? Je hoeft geen techneut te zijn om ermee te starten 👉 Meer weten? Check www.depict.aiTwijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
166
139: Les dessous de Marie Jo, Primadonna & Sarda par Carole Lambert -Head of Brands & Design - FR
Lingerie, Leadership et Liberté, "créer des dessous qu'on oublie d'enlever le soir"La lingerie est bien plus qu’un accessoire.C’est un acte d’amour envers soi, un outil de confiance, une forme de liberté.Dans cet épisode passionnant de We Love Belgian Brands Podcast, j’ai eu le plaisir de recevoir Carole Lambert, Head of Design des marques Primadonna, Marie Jo et Sarda — trois icônes du groupe belge Van de Velde.✨ Cet épisode mets en lumière l’histoire incroyable de ces marques, qui ont toujours été à contre-courant de leur époque — inclusives avant que ce soit un mot à la mode, féministes avant qu’on en parle, audacieuses depuis toujours.🎙️ Avec Carole, ensemble, on parle :👙 du design comme acte de respect envers toutes les femmes, quelle que soit leur morphologie ;💪 de leadership féminin dans un univers encore souvent masculin ;❤️ et de cette idée si juste : la lingerie ne sert pas à séduire, mais à se sentir belle pour soi-même.Carole partage avec beaucoup d’humilité ses 21 ans de carrière, son parcours de créative devenue leader, ses doutes, son syndrome de l’imposteur et la manière dont elle a trouvé sa force : en restant alignée sur ses valeurs.Un échange rare, profond et inspirant — pour toutes celles qui créent, entreprennent, dirigent, et veulent le faire avec sens et douceur.🎧 L'épisode est disponible sur toutes les plateformes de podcast : We Love Belgian Brands.Belle écoute,Et si vous aussi, vous avancez, en tant que solo entrepreneure, sur un projet créatif ( produit ou service) et vous souhaitez développer votre leadership et bien c'est justement le sujet de ma "aime vendre letters" de demain, tu peux t'inscrire aussi: https://astrid-lefevre.kit.com/4c579c8cacEt en tant que coach et "sales "expert" c'est aussi ma mission que de vous accompagner sur votre clarté et votre puissance.On en discute ? [email protected] love,AstridAstrid LEFEVREHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
165
138: BONK - Astrid Heggerick - Van viral TikTok naar groeiend lifestylebrand
Astrid van BONK Cycling Club deelt haar eerlijke verhaal over ondernemen, community, marketing en waarom herkenbaarheid belangrijker is dan perfecte visuals. Luister nu!Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Depict is een AI-tool die je helpt om je webshop te optimaliseren zoals grote spelers dat doen. Denk: slimme productaanbevelingen, krachtige zoekfuncties en gepersonaliseerde content allemaal afgestemd op je merk én je klanten.Depict werkt met mode- en lifestylewebshops in Europa die hun conversie willen verhogen zonder in te boeten op merkbeleving. En het mooie? Je hoeft geen techneut te zijn om ermee te starten 👉 Meer weten? Check www.depict.aiTwijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
164
137: CYRIELLE & MAXIME CARPENTIER DE CHANGY - KURE - "Faire grandir Kure n'est plus notre priorité" - FR
Bonjour à tous,Pour cet épisode 137, j’ai eu la joie d’accueillir à mon micro Cyrielle de KURE et son mari, son associé, son acolyte à la vie comme à la scène, Maxime.À eux deux, ils ont créé bien plus qu’une boutique à Bruxelles : KURE, c’est un concept, une marque, une expérience… et surtout un message fort : celui de l’audace et de la résilience.Dans cet échange sincère et profondément humain, ils reviennent pour la première fois sur le cataclysme qu’a été la disparition de leur amie Candice, et sur les décisions qu’ils ont dû prendre, vite, malgré la douleur.Entre les silences et les regards, on perçoit la force d’un couple soudé, d’une équipe qui avance toujours, même dans la tempête.Derrière l’image de la “boss lady”, de la visionnaire au style affirmé et de la sportive disciplinée, vous découvrirez une femme que la maternité a transformée, et qui porte une mission puissante : redonner confiance aux autres.Si vous avez besoin d’un shot de motivation, de lumière, et d’un rappel que même dans les épreuves, on peut se relever plus fort — cet épisode est pour vous.Il est disponible dès maintenant sur toutes les plateformes habituelles.Belle écoute,With love,Astrid 💛PS :Vous n’avez pas, comme Cyrielle, un associé à vos côtés et vous vous sentez parfois seule dans votre aventure entrepreneuriale ?Être accompagnée, ça change tout.Je propose encore quelques créneaux pour un démarrage de coaching en novembre.👉 Contactez-moi à [email protected]ébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
163
136: SKM - Dominique Somers
Dominique Somers nam 10 jaar geleden SKM over, samen met haar man. Ze groeien met 1000 klanten per maand & hebben een team van 40 stylisten om de klanten verder te helpen. Hun focus op het helpen van de klanten en de juiste match te vinden, helpt hun daar enorm bij. Ze blijven ook constant inzetten op vernieuwing & laten zich omringen door even gepassioneerde ondernemende profielen. Ontdek in het gesprek hoe ze dit aanpakken & krijg een blik achter de schermen van de grootste boetiek van ons land. Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Depict is een AI-tool die je helpt om je webshop te optimaliseren zoals grote spelers dat doen. Denk: slimme productaanbevelingen, krachtige zoekfuncties en gepersonaliseerde content allemaal afgestemd op je merk én je klanten.Depict werkt met mode- en lifestylewebshops in Europa die hun conversie willen verhogen zonder in te boeten op merkbeleving. En het mooie? Je hoeft geen techneut te zijn om ermee te starten 👉 Meer weten? Check www.depict.aiTwijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
162
135: Pourquoi et comment construire une marque alignée ? EPISODE SOLO - Astrid Lefèvre-
Bonjour à tous,Grâce à mon activité de coach, je rencontre de nombreux entrepreneurs qui portent des projets incroyables....MAIS... Mais le message est flou, le propos est peu clair, la communication pas si impactante et le client n'accroche pas. Quel est le problème: la marque ?Derrière une expertise, que ce soit pour un produit comme dans le service ( pour moi aussi en tant que coach par exemple), il est primordial d'être une marque, une qui résonne avec ce qui vous anime, et qui fait briller votre singularité.Dans cet épisode, au format solo, je vous parle du :Pourquoi avoir une marque alignéeCe qu'est la mission de vie et les critères pour la définiret comment on se différencie.Et pour plus d'impact, je vous donne des exemples précis et des exercices concrets pour vous mettre en action.Et si vous voulez aller plus loin, avec moi, j'anime le 14 octobre, à Lasnes, au showroom SE-EM, un workshop "Oser vendre et Aimer ça" pour vous accompagner à🔹 Aligner votre offre, vos tarifs et votre mission de marque avec vos valeurs personnelles. 🔹 Identifier ce qui vous anime pour mieux le transmettre. 🔹 Travailler votre argumentaire commercial en petit groupe. 🔹 Créer un message qui résonne avec vous… et votre client idéal. 🔹 Renforcer votre posture, votre confiance et votre estime pour oser vendre avec clarté.Pour s'inscrire c'est ici:https://forms.gle/WdBzmqTmr39Cd26e6Et vous pouvez aussi me contacter sur: [email protected] love,AstridHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
161
ONLINE GROEI #7 Essentieel in e-commerce: De kost van een nieuwe klant & wat die zal opbrengen op lange termijn. Ken jij je CAC & LTV?
👉 Met het Online Groeitraject begeleiden we van oktober tot januari een kleine groep mode-ondernemers door alle 5 stappen van online groei. Niet losse tips of standaard adviezen, maar een helder routeplan waarmee je op elk moment weet wat jouw volgende logische stap is, in de juiste volgorde & op jouw tempo.Benieuwd? Schrijf je nu in op de wachtlijst en hoor als eerste wanneer de inschrijvingen openen: https://fashionfever.kit.com/onlinegroeiFOOTNOTE:Customer Acquisition Cost (CAC) = wat kost het gemiddeld om een nieuwe klant te werven?Alle marketing- en saleskosten voor acquisitie in een bepaalde periode / het aantal nieuwe klanten dat je in diezelfde periode binnenhaaltCustomer Retention Cost (CRC) = wat kost het gemiddeld om een bestaande klant te behouden?Alle marketing- en saleskosten voor retentie in een bepaalde periode / het aantal actieve klanten in diezelfde periodeCustomer Lifetime Value (CLV) = wat levert een klant je gemiddeld op gedurende de hele relatie met jouw merk?gemiddelde aankoopbedrag te nemen x het aantal aankopen dat je verwacht dat die klant doet (en eventueel neem je je brutomarge mee in rekening)De gouden verhouding:Een vaak gebruikte vuistregel: CLV ≥ 3 × CAC:Als de CLV minstens 3 keer groter is dan de CAC, zit je goed.Wil je heel precies rekenen, dan neem je ook CRC erbij:CLV ≥ 3x (CAC + (CRC × klantduur))>3 → gezond, je kan eventueel meer in acquisitie investeren2–3 → voorzichtig, lage marge of hoge kosten<2 → niet duurzaam, herbekijk kosten of probeer CLV te verhogenHet samenspel is dus:CAC = hoge drempel → je investeert upfrontCRC = lagere terugkerende kost → die bepaalt hoe rendabel klanten écht wordenCLV moet altijd ruimschoots hoger liggen dan de som van CAC + CRCVoorbeeld:CLV (marge): €405CAC: €50CRC: €3 per maandKlantduur: 24 maandenTotale CRC = 24 x 3 = €72CAC + (CRC x klantduur) = 50 + 72 = €122Check de ratio: 405 / 122 = 3,32 (gezond!)Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
160
134: CAFÉ COSTUME - Bruno Van Gils
Bruno Van Gils richtte 18 jaar geleden Café Costume op samen met zijn nichten Saskia & Angelique. Een niet zo standaard business met een slim businessmodel & een unieke blik op marketing en brand building. Enorm waardevol gesprek met boeiende inzichten over keuzes die hij doorheen die 18 jaar heeft gemaakt. Geniet ervan!Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Depict is een AI-tool die je helpt om je webshop te optimaliseren zoals grote spelers dat doen. Denk: slimme productaanbevelingen, krachtige zoekfuncties en gepersonaliseerde content allemaal afgestemd op je merk én je klanten.Depict werkt met mode- en lifestylewebshops in Europa die hun conversie willen verhogen zonder in te boeten op merkbeleving. En het mooie? Je hoeft geen techneut te zijn om ermee te starten 👉 Meer weten? Check www.depict.aiTwijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
159
ONLINE GROEI #6 Waarom retentie dé groeimotor is voor je e-commerce
👉 Met het Online Groeitraject begeleiden we van september tot januari een kleine groep mode-ondernemers door alle 5 stappen van online groei. Niet losse tips of standaard adviezen, maar een helder routeplan waarmee je op elk moment weet wat jouw volgende logische stap is, in de juiste volgorde & op jouw tempo.Benieuwd? Schrijf je nu in op de wachtlijst en hoor als eerste wanneer de inschrijvingen openen: https://fashionfever.kit.com/onlinegroeiHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
158
133: LOVE AT ME - Entre passion, expérience terrain et relation client: le parcours riche de Patricia Donadi - FR
Bonjour à tous,Pour cet épisode 132, j’ai eu la joie d’échanger avec Patricia Donadi, fondatrice de Love at Me, une marque belge née d'une expérience terrain indéniable, d’une passion profonde pour la mode, et surtout… d'une fine connaissance des femmes qui la portent.Patricia revient sur 25 ans d’expérience, depuis ses premières boutiques jusqu’à la création de son agence et enfin de sa propre marque. Elle raconte comment, au fil des années, la relation client et le plaisir de voir ses clientes épanouies sont devenus le moteur de son aventure entrepreneuriale.💡 On parle de :L’importance d’écouter ses clientes et de créer une vraie expérience émotionnelle autour d’un produit.Comment transformer une passion en une marque durable et aimée.La force des rencontres, de l’intuition et du service dans la mode.Les leçons d’un parcours entrepreneurial construit avec authenticité et plaisir.Un échange inspirant qui montre qu’une marque ne grandit pas seulement avec des collections, mais avec des relations humaines fortes et une vraie connaissance de son marché.Tu es entrepreneure, créatif et tu veux comprendre comment fidéliser tes clientes sur le long terme, cet épisode est pour toi.Et si tu veux faire avancer ton projet commercial en alignement avec tes valeurs et te réaliser en chemin, alors je suis la coach qu'il te faut. Tu peux dès à présent me suivre sur mes réseaux: insta ou linkedin sous astrid.lefevre.Et pour recevoir un shot de good vibes et mes partages d’expert en développement commercial, de coach et d’entrepreneure, tu peux t'inscrire à ma “Aime Vendre Letters”. C’est tous les vendredi : https://astrid-lefevre.kit.com/4c579c8cacWith love,AstridHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
157
ONLINE GROEI #5 Marketingfunnels voor e-commerce
👉 Met het Online Groeitraject begeleiden we van september tot januari een kleine groep mode-ondernemers door alle 5 stappen van online groei. Niet losse tips of standaard adviezen, maar een helder routeplan waarmee je op elk moment weet wat jouw volgende logische stap is, in de juiste volgorde & op jouw tempo.Benieuwd? Schrijf je nu in op de wachtlijst en hoor als eerste wanneer de inschrijvingen openen: https://fashionfever.kit.com/onlinegroeiHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
156
132: COUCOU COLLECTION - Isabeaux Lens & Lennie Domen - Waarom CouCou sweaters altijd uitverkocht zijn (en wat jij daarvan kan leren)
Lennie en Isabeaux van CouCou Collection delen hun eerlijke reis van een spontane brainstorm in een ruwbouw naar 41 verkooppunten & een volledige collectie. Luister en ontdek hoe zij groeien zonder hun ziel te verliezen.Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door Landing Partners: Experts in performance marketing voor mode- en lifestylemerken. Laat jouw merk digitaal groeien met hun strategieën. Contacteer Anthony of David voor meer info of ga naar www.landing.partners 🚀Twijfel jij als mode-ondernemer soms over je beslissingen? In de Fashion Fever Coffee Club vind je een strategisch klankbord en een groep gelijkgestemden die je helpen om met meer vertrouwen de juiste keuzes te maken. Zet jezelf op de wachtlijst via www.fashionfever.be/coffeeclub🔗 Volg ons op Instagram: @welovebelgianbrands_podcastHosts van We Love Belgian BrandsLien De Grom is co-founder van de Fashion Fever Community en expert in digitale marketing en branding voor modebedrijven. Ze helpt merken groeien en zich strategisch positioneren.Astrid Lefevre heeft 20+ jaar ervaring in sales & business development in de mode-industrie. Ze begeleidt merken in B2B-verkoop, retailstrategie en internationale expansie.Samen interviewen ze ondernemers en experts over modebusiness en groei.📌 Voor wat kan je hen bereiken?🔹 Strategisch modeadvies🔹 Workshops & coaching🔹 Spreker/moderator🔹 Netwerk & communityMeer weten? Volg hen op Linkedin (Astrid Lefèvre & Lien De Grom) of contacteer via [email protected] & [email protected] 🚀Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
155
ONLINE GROEI #4 Dé 2 e-mailflows die elk modebedrijf vandaag nodig heeft
👉 Met het Online Groeitraject begeleiden we van september tot januari een kleine groep mode-ondernemers door alle 5 stappen van online groei. Niet losse tips of standaard adviezen, maar een helder routeplan waarmee je op elk moment weet wat jouw volgende logische stap is, in de juiste volgorde & op jouw tempo.Benieuwd? Schrijf je nu in op de wachtlijst en hoor als eerste wanneer de inschrijvingen openen: https://fashionfever.kit.com/onlinegroeiIn deze aflevering van Online Groei duikt Lien opnieuw in het online groeikompas, samen met e-commerce strateeg Charlotte Deroost. Ze bespreken twee e-mailflows die élke modeondernemer vandaag zou moeten instellen: de welcome flow en de abandoned basket flow. Je ontdekt waarom deze geautomatiseerde mails niet alleen de hoogste conversiepercentages opleveren, maar ook hoe ze je klantenbinding versterken — zelfs terwijl jij slaapt.💡 Of je nu fysieke producten verkoopt of diensten aanbiedt, je leert hoe je e-mailflows strategisch inzet, hoe je ze opbouwt, en welke tools het werk makkelijker maken.👉 Klaar om eindelijk meer te halen uit je mailinglijst? Beluister nu de aflevering!Hébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
154
131 - Céline DAOUST - Oser écouter son cœur : Céline Daoust, créatrice de bijoux inspirée - FR
Bienvenue dans la saison 7 de We Love Belgian Brands 💥🤩Pour ouvrir cette nouvelle saison, quel bonheur de vous offrir les mots puissants et poétiques d’une créatrice de bijoux au parcours inspirant : Céline Daoust.Dans cet épisode aux accents d’échange intime, Céline – femme d’une sensibilité rare – nous emmène au cœur de son chemin. Elle dévoile ses peurs, ses apprentissages et ses secrets pour transformer ses rêves en réalité : travailler sans relâche, dépasser ses angoisses et surtout, donner du sens à chaque geste, chaque croquis, chaque pierre choisie.Aux côtés de son mari et partenaire de vie, Mathieu, mais aussi entourée de ses équipes, Céline a bâti un univers délicat et solaire, où la spiritualité s’entrelace à la matière. Ses bijoux, porteurs d’âme et de lumière, se découvrent dans ses boutiques de Bruxelles et Paris, et brillent aujourd’hui dans plus de 150 points de vente à travers le monde.Dans notre conversation, Céline se confie avec authenticité : ses doutes, ses fiertés, la joie de donner vie à ses idées, la magie des collaborations artistiques, mais aussi son chemin vers un leadership empreint d’humanité. Ensemble, nous évoquons l’importance de l’intuition, du lâcher-prise, de la foi, et ce courage d’oser prendre sa place.Un épisode lumineux, qui rappelle que l’entrepreneuriat est autant une aventure intérieure qu’extérieure💞. Pour toutes les créatives et entrepreneures en quête de sens, de confiance et de joie, cette écoute résonnera comme une invitation à avancer avec audace et douceur.✨ Belle écoute !With love,AstridVous souhaitez en savoir plus sur mes accompagnements, retrouvez moi sur instagram, astrid.lefevre et abonnez vous à mes "Aime Vendre Letters";Tous les vendredi, je vous propose un shoot de good vibes, de tips, et de partages de ma vie de coach, d'experte en développement commercial et d'entrepreneure. Pour s'inscrire, c'est ici:https://astrid-lefevre.kit.com/4c579c8cacHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
153
REPLAY 95: LIV STORE & RHUNE - Evelyne Dumon (founder) over samenwerkingen die fout lopen en de cashflow stress. NL
Samen met Evelyne Dumont, duiken we in het verhaal achter Liv Store en haar eigen merk Rune. Evelyne deelt openhartig haar ondernemersreis, die startte met een jeugdige droom en groeide tot een succesvolle multibrand store en een eigen kledinglijn. Ontdek de passie, de uitdagingen en het doorzettingsvermogen die Evelyne’s succesverhaal typeren: van haar vroege dagen als digitale marketeer tot de lancering van Rune en het runnen van haar eigen fysieke winkel.Tijdens het gesprek wordt gesproken over:Evelyne’s vroege stappen in digitale marketing en hoe dit haar succes in de modewereld beïnvloedde.De uitdagingen van het vinden en behouden van geschikt personeel en de nadruk op klantbeleving in Liv Store.Het inspirerende verhaal van het ontstaan van Rune, haar persoonlijke merk, en de uitdagingen van productie en cashflow.Evelyne’s visie op Belgische mode en haar passie voor lokale merken in haar winkel.Voor modeondernemers en liefhebbers van Belgische merken biedt deze aflevering inzicht in wat er echt komt kijken bij het opbouwen van een modemerk en de waarde van authenticiteit en doorzettingsvermogen. Luister naar Evelyne's verhaal over vallen, opstaan en volharden – perfect voor iedereen die geïnspireerd wil worden door een unieke stem in de Belgische mode-industrie!Je kan zo dadelijk naar een heel boeiend gesprek luisteren met Evelyne Dumon van Liv Store & Rhune. Nu zet ik graag nog even onze twee partners in de spotlight, Landing Partners & Flanders DC. Landing Partners helpt meer dan 40 mode- en lifestylemerken met hun online aanwezigheid te maximaliseren. Wij hebben intussen ook al enkele van hun klanten als gast op de podcast gehad, zoals Atelier Content, AO76, Four Roses, Rue Blanche & Valentine Witmeur. Allemaal even positief over hun ervaring met hen. Check zeker ook eens hun gidsen over de beste email automation strategieën voor de mode of hun rapport over de performantie van modemerken op social media. Je kan ze allemaal vinden via hun website landing.partners.Bij Flanders DC draait alles om het ondersteunen van design- en modetalenten in elke fase van hun ondernemersreis. Of je nu startend bent of internationaal wilt schalen, je kan bij hen terecht voor gerichte marterlabs & startlabs en met hun uitgebreide online Academy vol tools en templates zijn ze ook een goed eerste aanspreekpunt voor starters. Ze brengen je ook in contact met de juiste experts en partners, zelfs wereldwijd om jouw internationale plannen werkelijkheid te maken. Check zeker hun agenda op flandersdc.be voor al hun volgende workshops & activiteiten. Volg ons ook verder via deze kanalen:We Love Belgian Brands Podcast (Instagram)Fashion Fever (Instagram)Lien De Grom (LinkedIn)Astrid Lefèvre (LinkedIn)Veel luisterplezier!x LienHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
152
ONLINE GROEI #3 De invloed op conversie van verzendkosten, levertijden & retours
👉 Met het Online Groeitraject begeleiden we van september tot januari een kleine groep mode-ondernemers door alle 5 stappen van online groei. Niet losse tips of standaard adviezen, maar een helder routeplan waarmee je op elk moment weet wat jouw volgende logische stap is, in de juiste volgorde & op jouw tempo.Benieuwd? Schrijf je nu in op de wachtlijst en hoor als eerste wanneer de inschrijvingen openen: https://fashionfever.kit.com/onlinegroeiLinks naar Google Analytics die we vermeld hebben:Google Analytics 4 (GA4) opzetten voor Shopify: https://help.shopify.com/en/manual/reports-and-analytics/google-analytics/google-analytics-setupGoogle Analytics Course: https://support.google.com/analytics/answer/13284728?hl=en&sjid=134957756396429926-EU
-
151
REPLAY 96: TOP SECRET COMMUNICATION - Marine Verdussen CEO - une vision à 360 degrés pour une communication impactante - FR
Bonjour à tous,💥Pour cet échange, j’ai eu le plaisir de rencontrer la passionnante Marine Verdussen, CEO, de l’agence Top Secret Communication qu'elle rachète en 2020 à 3 jours du confinement.🚀Avec 14 ans d'expertise, un tempérament d'optimiste et de fonceuse, Marine, réussit, à se remettre en question et à rebondir.✨Son métier de communicante, aujourd'hui, elle la fait évoluer, et dans cet épisode, vous entendrez les valeurs d'exigence, de confiance, d'efficacité et d'agilité qui animent Marine et son équipe pour une vision à 360 de la communication.🤩Avec beaucoup de pédagogie, elle nous explique aussi la complémentarité d'une communication "offline" qui positionne, et d'une communication "online" qui convertit, elle prodigue là les conseils précieux sur les piliers d'une communication pertinente sur Instagram et nous explique l'importance de savoir raconter des histoires.Ecoutez grand vos oreilles, c'est un épisode pépite qui donne beaucoup de clés pour une communication de marque impactante.Belle écoute💫,With love😍,AstridHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
150
ONLINE GROEI #2 Waarom jouw website niet verkoopt & wat je eraan kan doen - Stap 1 van het Online Groeikompas
Wat maakt dat klanten afhaken, zelfs als je geweldige producten hebt? Ontdek hoe een heldere, gebruiksvriendelijke website je conversie drastisch kan verhogen. In deze aflevering duiken we in stap 1 van het Online Groeikompas: UX & UI. Want voor je kan groeien met advertenties of funnels, moet je webshop eerst stevig staan. Een gebruiksvriendelijke shop die vertrouwen uitstraalt en makkelijk converteert, is de basis van alles.👉 Met het Online Groeitraject begeleiden we van september tot januari een kleine groep mode-ondernemers door alle 5 stappen van online groei. Niet losse tips of standaard adviezen, maar een helder routeplan waarmee je op elk moment weet wat jouw volgende logische stap is, in de juiste volgorde & op jouw tempo.Benieuwd? Schrijf je nu in op de wachtlijst en hoor als eerste wanneer de inschrijvingen openen: https://fashionfever.kit.com/onlinegroeiHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
-
149
REPLAY 97: MARCH23 - Lieselot Scheirlinck (Creative & Commercial Director) - Over de volgende stappen om te groeien, ook internationaal. NL
Lieselot Scheirlinck vertelt hoe March23 is ontstaan vanuit een modeagentuur en hoe het gegroeid is van schoenenmerk naar een volledige collectie van kleding, schoenen & handtassen. Ze vertelt hoe ze vernieuwing en het DNA van het merk altijd in balans houdt, hoe ze kijkt naar de verschillende verkoopskanalen en welke opportuniteiten ze nog ziet. Opnieuw een boeiend gesprek met een mooi Belgisch merk dat stilaan zich klaarmaakt om het buitenland te veroveren.Nu zet ik graag nog even onze twee partners in de spotlight, Landing Partners & Flanders DC. Landing Partners helpt meer dan 40 mode- en lifestylemerken met hun online aanwezigheid te maximaliseren. Wij hebben intussen ook al enkele van hun klanten als gast op de podcast gehad, zoals Atelier Content, AO76, Four Roses, Rue Blanche & Valentine Witmeur. Allemaal even positief over hun ervaring met hen. Check zeker ook eens hun gidsen over de beste email automation strategieën voor de mode of hun rapport over de performantie van modemerken op social media. Je kan ze allemaal vinden via hun website landing.partners.Bij Flanders DC draait alles om het ondersteunen van design- en modetalenten in elke fase van hun ondernemersreis. Of je nu startend bent of internationaal wilt schalen, je kan bij hen terecht voor gerichte marterlabs & startlabs en met hun uitgebreide online Academy vol tools en templates zijn ze ook een goed eerste aanspreekpunt voor starters. Ze brengen je ook in contact met de juiste experts en partners, zelfs wereldwijd om jouw internationale plannen werkelijkheid te maken. Check zeker hun agenda op flandersdc.be voor al hun volgende workshops & activiteiten. Volg ons ook verder via deze kanalen:We Love Belgian Brands Podcast (Instagram)Fashion Fever (Instagram)Lien De Grom (LinkedIn)Astrid Lefèvre (LinkedIn)Veel luisterplezier!x LienHébergé par Ausha. Visitez ausha.co/politique-de-confidentialite pour plus d'informations.
No matches for "" in this podcast's transcripts.
No topics indexed yet for this podcast.
Loading reviews...
ABOUT THIS SHOW
We Love Belgian Brands is de podcast en het platform voor Belgische mode- en lifestyleondernemers die willen groeien met meer helderheid, strategie en eerlijke inzichten. Host Lien De Grom gaat in gesprek met ondernemers en experten over strategie, schaalbaarheid en de realiteit achter groei. Geen oppervlakkige inspiratie, maar eerlijke gesprekken, praktische inzichten en concrete cases die je helpen om je eigen situatie scherper te krijgen. Je vindt hier ook themareeksen & community events via welovebelgianbrands.be.x Lien
HOSTED BY
Lien De Grom
Loading similar podcasts...