EPISODE · Mar 4, 2025 · 38 MIN
#232: Vi trenger et sikkerhetsløft for kraftforsyningen
from Fornybaren
Ukens barmeny: Denne uken har vi besøk av Svend Boye, samfunnsøkonom og partner i Thema Consulting. Han har vært med på å utarbeide en fersk rapport for NVE, i samarbeid med Forsvarets forskningsinstitutt, om truslene mot norsk kraftforsyning. Hvor sårbare er vi egentlig? Kan utenlandske aktører påvirke energipolitikken vår? Og gjør vi oss for avhengige av teknologi og materiell fra Kina? Vi snakker også om farene ved å dele personellinfo på LinkedIn – og hvilke grep vi bør ta for å beskytte oss mot fiendtlig innblanding i kraftsektoren.Lytt med der du hører podkast! 🎧🔋 Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
What this episode covers
Ukens barmeny: Denne uken har vi besøk av Svend Boye, samfunnsøkonom og partner i Thema Consulting. Han har vært med på å utarbeide en fersk rapport for NVE, i samarbeid med Forsvarets forskningsinstitutt, om truslene mot norsk kraftforsyning. Hvor sårbare er vi egentlig? Kan utenlandske aktører påvirke energipolitikken vår? Og gjør vi oss for avhengige av teknologi og materiell fra Kina? Vi snakker også om farene ved å dele personellinfo på LinkedIn – og hvilke grep vi bør ta for å beskytte oss mot fiendtlig innblanding i kraftsektoren.Lytt med der du hører podkast! 🎧🔋 Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
NOW PLAYING
#232: Vi trenger et sikkerhetsløft for kraftforsyningen
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
No similar episodes found.
Similar Podcasts
No similar podcasts found.