EPISODE · Sep 11, 2025 · 55 MIN
#234: Goldband en de moeilijke tweede
from De Machine
De vloek van de moeilijke tweede, die is zo vanzelfsprekend in de popjournalistiek dat we het er in de Machine nooit over hebben gehad. Want zo is het: na het succes komt de druk, op de onbevangen doorbraakplaat volgt het taaie doorbijtalbum. Dat zien we ook in Goldband: Tot We Breken, een muziekdocumentaire over de boys van goud die vorige week in première ging bij Pathe en binnenkort te zien is bij Prime Video. Documentairemaker Olivier S. Garcia volgde Goldband vanaf hun doorbraak, terwijl het succes en ook de druk toenam. En ook: het festivalseizoen zit erop, we duiken het clubcircuit in. Maar dat gaat bij veel poppodia niet zonder zorgen.
NOW PLAYING
#234: Goldband en de moeilijke tweede
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Sep 17, 2025 ·24m
Jun 12, 2025 ·20m
May 19, 2025 ·25m
Jan 10, 2025 ·28m
Jan 10, 2025 ·23m