EPISODE · Sep 24, 2023 · 5 MIN
ADM-ers Groene Veld willen positief advies commissie
Tijdens de laatste vergadering van de stadsdeelcommissie werd er ingesproken met een vurig pleidooi voor een wijziging van de plannen met het Groene Veld. De gemeente wil daar een hulpwarmtecentrale en elektriciteitsstations neerzetten, maar nu zitten er krakers van het voormalige ADM-terrein die daar nu allerlei culturele activiteiten verzorgen. Er is een restaurant, er draaien films en ook bandjes weten de weg naar het terrein goed te vinden. Ook kunnen ze het goed vinden met de buurt, dus willen de ADM-ers graag blijven. Verder ligt er een rapport van de landsadvocaat, die zegt dat het gedogen van de huidige situatie andere partijen, zoals hotels of projectontwikkelaars, niet de mogelijkheid geeft om ook zo’n claim te leggen. Maar toch ziet stadsdeelvoorzitter Brahim Abid het niet zitten om te blijven gedogen. Woordvoerder Daan van den Ende van de ADM-ers laat zich hierdoor echter niet uit het veld slaan
NOW PLAYING
ADM-ers Groene Veld willen positief advies commissie
No transcript for this episode yet