EPISODE · Jun 26, 2025 · 7 MIN
‘Beleggers laten de VS vaker links liggen, maar het blijft the place to be’
from Macro met Boot en Mujagić | BNR · host BNR Nieuwsradio
De Financial Times meldt dat de belangstelling voor langlopende Amerikaanse staatsobligaties, denk aan leningen van 15 tot 30 jaar, aan het afnemen is. De krant heeft berekend dat het in het tweede kwartaal van dit jaar gaat om een uitstroom van 11 miljard dollar. En dat is bijzonder, zegt macro-econoom Edin Mujagic. Waarom is dat zo bijzonder? Als je kijkt naar de ontwikkelingen van de afgelopen jaren, zie je dat er normaal gesproken elk kwartaal juist nieuw geld bijkomt. Nu is dat dus niet zo; er is een grote uitstroom. Bovendien horen we ook hier in Nederland dat steeds meer beleggers de VS mijden en in plaats daarvan kiezen voor Europese beleggingen.See omnystudio.com/listener for privacy information.
NOW PLAYING
‘Beleggers laten de VS vaker links liggen, maar het blijft the place to be’
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 25, 2026 ·59m
Jun 23, 2026 ·42m
Jun 18, 2026 ·28m
Jun 16, 2026 ·48m
Jun 15, 2026 ·22m
Jun 13, 2026 ·69m