EPISODE · Jun 11, 2019 · 59 MIN
Bonusepisod - Kredithanterings- och inkassobolaget Intrum 1 år senare
from Investerarens Podcast · host Investeraren
I denna bonusepisod gästas jag av Intrums VD Mikael Ericson som agerar hemvändare, ett år efter första avsnittet. För dig som inte lyssnat till första avsnittet så rekommenderar jag att du lyssnar på det först och lär känna bolaget, länk längst ned. År 2020 är blott 7 kvartal bort och innan nästa års målgång har bolaget lovat aktieägarna att nå en vinst på 35 kr per aktie, alltså dubbelt upp från nuvarande nivå. Hur väl i linje med målen är man? Vad har hänt sedan sist vi träffades? Hur går det i Spanien och Italien? Vad säger Mikael om potentialen i Grekland och senaste förvärvet? Det och mycket mer i denna bonusepisod. Länk till första podden med Intrum: https://soundcloud.com/investeraren/bonusepisod-kredithanteringsbolaget-intrum Trevlig lyssning, Nicklas
What this episode covers
I denna bonusepisod gästas jag av Intrums VD Mikael Ericson som agerar hemvändare, ett år efter första avsnittet. För dig som inte lyssnat till första avsnittet så rekommenderar jag att du lyssnar på det först och lär känna bolaget, länk längst ned. År 2020 är blott 7 kvartal bort och innan nästa års målgång har bolaget lovat aktieägarna att nå en vinst på 35 kr per aktie, alltså dubbelt upp från nuvarande nivå. Hur väl i linje med målen är man? Vad har hänt sedan sist vi träffades? Hur går det i Spanien och Italien? Vad säger Mikael om potentialen i Grekland och senaste förvärvet? Det och mycket mer i denna bonusepisod. Länk till första podden med Intrum: https://soundcloud.com/investeraren/bonusepisod-kredithanteringsbolaget-intrum Trevlig lyssning, Nicklas
NOW PLAYING
Bonusepisod - Kredithanterings- och inkassobolaget Intrum 1 år senare
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Mar 26, 2026 ·1m
Jan 2, 2026 ·47m
Dec 21, 2025 ·46m