EPISODE · Mar 3, 2023 · 1 MIN
En Herre for både sterke og svake mennesker
from Tapas for troen · host Norea Mediemisjon
"Herren er nådig og rettferdig, vår Gud er barmhjertig. Herren vokter de uvitende, han kom meg til hjelp da jeg var langt nede." (Sal 116,5-6) Ja, sånn er vår Gud! Full av nåde, dømmer rettferdig, barmhjertig og god. Han passer på dem som ikke klarer seg alene og hjelper den som har det tøft og er svak. Jeg er så glad for at det er slik! Tenk om Gud bare var for de sterke, de stolte, de som fikser livet. Tenk om bare de fikk være på lag med Ham, liksom. Det er ikke synd å være sterk. Det er ikke galt å klare eller å mestre mye. Spørsmålet er hvem eller hva vi stoler på. Som Asa ba, og som vi kan lese i 2. Krønikerne 14: "Herre, for deg gjør det ingen forskjell om den du vil hjelpe, er sterk eller kraftløs. Hjelp oss, Herre, vår Gud! For det er deg vi setter vår lit til," (v. 11). Det er nøkkelen! Jeg har opplevd det igjen og igjen. Jesus hjelper når jeg er svak. Og Han hjelper når jeg er sterk. For det er Han jeg setter min lit til. Og det kan jeg trygt gjøre, for Han er nådig og rettferdig! Ta med deg de gode ordene i dag, om den nådige og barmhjertige Gud vi har. Og stol på at Han vil komme deg til hjelp når du er langt nede! TFT413 Andakten er skrevet og lest av Eli Fuglestad. Vil du vite mer om Håpets Kvinner? Besøk www.haapetskvinner.no
What this episode covers
"Herren er nådig og rettferdig, vår Gud er barmhjertig. Herren vokter de uvitende, han kom meg til hjelp da jeg var langt nede." (Sal 116,5-6) Ja, sånn er vår Gud! Full av nåde, dømmer rettferdig, barmhjertig og god. Han passer på dem som ikke klarer seg alene og hjelper den som har det tøft og er svak. Jeg er så glad for at det er slik! Tenk om Gud bare var for de sterke, de stolte, de som fikser livet. Tenk om bare de fikk være på lag med Ham, liksom. Det er ikke synd å være sterk. Det er ikke galt å klare eller å mestre mye. Spørsmålet er hvem eller hva vi stoler på. Som Asa ba, og som vi kan lese i 2. Krønikerne 14: "Herre, for deg gjør det ingen forskjell om den du vil hjelpe, er sterk eller kraftløs. Hjelp oss, Herre, vår Gud! For det er deg vi setter vår lit til," (v. 11). Det er nøkkelen! Jeg har opplevd det igjen og igjen. Jesus hjelper når jeg er svak. Og Han hjelper når jeg er sterk. For det er Han jeg setter min lit til. Og det kan jeg trygt gjøre, for Han er nådig og rettferdig! Ta med deg de gode ordene i dag, om den nådige og barmhjertige Gud vi har. Og stol på at Han vil komme deg til hjelp når du er langt nede! TFT413 Andakten er skrevet og lest av Eli Fuglestad. Vil du vite mer om Håpets Kvinner? Besøk www.haapetskvinner.no
NOW PLAYING
En Herre for både sterke og svake mennesker
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Mar 26, 2026 ·1m
Jan 2, 2026 ·47m
Dec 21, 2025 ·46m