EPISODE · Mar 3, 2026 · 29 MIN
Er kvinnehelse en belastning på jobben?
from E24-podden
Kvinner i Norge er 50 prosent mer sykmeldt enn menn. Det koster – både for arbeidsgivere, for staten og for kvinnene selv. Mens vi diskuterer lederkvoter og kjønnsbalanse i styrerom, snakker vi lite om det som kanskje bremser utviklingen mest: helse. For bak sykefravær, deltidsstillinger og karrierestopp ligger ofte biologiske årsaker som blir oversett. Dagens gjest er Anita Hegge, gründer og administrerende direktør i Hvild, som er et norsk selskap som jobber med behandling og forsikringsløsninger relatert til kvinnehelse. Hun skal hjelpe oss med å forstå sammenhengen mellom kvinnehelse, sykefravær og verdiskaping.
What this episode covers
Kvinner i Norge er 50 prosent mer sykmeldt enn menn. Det koster – både for arbeidsgivere, for staten og for kvinnene selv. Mens vi diskuterer lederkvoter og kjønnsbalanse i styrerom, snakker vi lite om det som kanskje bremser utviklingen mest: helse. For bak sykefravær, deltidsstillinger og karrierestopp ligger ofte biologiske årsaker som blir oversett. Dagens gjest er Anita Hegge, gründer og administrerende direktør i Hvild, som er et norsk selskap som jobber med behandling og forsikringsløsninger relatert til kvinnehelse. Hun skal hjelpe oss med å forstå sammenhengen mellom kvinnehelse, sykefravær og verdiskaping.
NOW PLAYING
Er kvinnehelse en belastning på jobben?
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 20, 2026 ·34m
Jun 20, 2026 ·12m
Jun 20, 2026 ·12m
Jun 20, 2026 ·12m
Jun 19, 2026 ·12m