EPISODE · Mar 8, 2022 · 5 MIN
Opinie | Gratis geld is ontzettend niet normaal
from Macro met Boot en Mujagić | BNR · host BNR Nieuwsradio
Het banenrapport dat vrijdag uitkwam in de Verenigde Staten gaf de Federal Reserve vleugels. De arbeidsmarkt hersteld zich daar, zo is de conclusie, maar macro-econoom Kees de Kort heeft er een andere kijk op. 'Het herstelt wel, maar niet geweldig.' Volgens De Kort klinkt het allemaal goed, maar wordt maar 'de helft van het verhaal' verteld. 'Als je kijkt of er nu alweer meer mensen werken dan voor corona, dan is dat niet zo. Ondertussen zijn er al twee jaar mensen uit de arbeidsmarkt gekomen. Er werd ontzettend veel geld uitgegeven waardoor het interessanter werd om niet te werken, dan wel. Die uitkeringen, dat verhaal begint zijn einde te naderen.' Beluister de rest van De Korts verhaal in de audio. See omnystudio.com/listener for privacy information.
NOW PLAYING
Opinie | Gratis geld is ontzettend niet normaal
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 25, 2026 ·59m
Jun 23, 2026 ·42m
Jun 18, 2026 ·28m
Jun 16, 2026 ·48m
Jun 15, 2026 ·22m
Jun 13, 2026 ·69m