EPISODE · Mar 22, 2022 · 6 MIN
Opinie | Nu ontstaan er verliezers
from Macro met Boot en Mujagić | BNR · host BNR Nieuwsradio
De economie 'sukkelde een beetje' door en daardoor hebben de financiële topmensen Lagarde en Powell niks hoeven te doen. 'Maar nu loopt de inflatie op. Daar kan Powell niks aan doen, maar er ontstaan wel verliezers', ziet macro-econoom en BNR-commentator Kees de Kort. 'Met loonstijging van 3 procent en inflatie van 7 procent, gaan mensen er niet ietsjes op vooruit, maar dik op achteruit', meldt De Kort, die niet denkt dat dit een gevolg is van het coronabeleid. 'Het overvloedige geld heeft een heel beperkte rol gespeeld. Dat geld is terechtgekomen in de financiële markten en huizenmarkt, daar is een explosief prettige situatie ontstaan voor heel veel mensen.' See omnystudio.com/listener for privacy information.
NOW PLAYING
Opinie | Nu ontstaan er verliezers
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 25, 2026 ·59m
Jun 23, 2026 ·42m
Jun 18, 2026 ·28m
Jun 16, 2026 ·48m
Jun 15, 2026 ·22m
Jun 13, 2026 ·69m