EPISODE · Jun 14, 2022 · 6 MIN
Opinie | Waar komt die recessieangst toch vandaan?
from Macro met Boot en Mujagić | BNR · host BNR Nieuwsradio
Je zult een sterke maag nodig hebben als je je momenteel op de financiële markten begeeft, want het doet overal zeer. Maar, waar komt die recessieangst door? Volgens hoogleraar Overheidsfinanciën en Economisch Beleid Bas Jacobs van de Vrije Universiteit komt dat door meerdere factoren. 'We zien de rentes sterk oplopen en dat heeft wel degelijk iets te maken met de zeer hoge inflatie', betoogt hij. 'Gisteren stond de aandelenmarkt bij Standard & Poors op -4 procent. De AEX op -3 procent en ook markten in Azië gingen onderuit. Techaandelen kregen grote klappen door de rentevrees en dat komt toch allemaal omdat de inflatie langer aanhoudt en hoger uitvalt dan markten in de VS bijvoorbeeld verwachtten.'See omnystudio.com/listener for privacy information.
NOW PLAYING
Opinie | Waar komt die recessieangst toch vandaan?
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 25, 2026 ·59m
Jun 23, 2026 ·42m
Jun 18, 2026 ·28m
Jun 16, 2026 ·48m
Jun 15, 2026 ·22m
Jun 13, 2026 ·69m