EPISODE · Apr 22, 2022 · 6 MIN
Opinie | Zes procent is nog steeds buitenproportioneel
from Macro met Boot en Mujagić | BNR · host BNR Nieuwsradio
De Amerikaanse Fed heeft het zogeheten 'Beige Book' gepubliceerd, waarin de huidige staat van de Fed wordt uitgelegd. En dat stemt macro-econoom en BNR-economiecommentator Kees de Kort allesbehalve bedroefd. 'De rode draad is dat het wel aardig gaat met die Amerikaanse economie, opgeteld dan. Dat verbaast me wel een beetje, want zo goed is het nieuws ook weer niet, maar we moeten wel beseffen dat het Amerikaanse begrotingstekort nog steeds een procentje of zes van het nationaal product is, dus er wordt vrij veel geld in de Amerikaanse economie gepompt.' Maar, zo geeft De Kort toe. Het wordt wel minder. 'Zes procent is nog steeds buitenproportioneel als je het mij vraagt, en ondanks dat men niet heel optimistisch is, gaat het allemaal wel.' Over Kees de Kort Econoom Kees de Kort geeft elke dag net na 12:00 uur zijn (eigen) kijk op de financieel-economische wereld. Luister live in BNR Zakendoen of wanneer je wilt via bnr.nl/keesdekort, Apple Podcast en Spotify.See omnystudio.com/listener for privacy information.
NOW PLAYING
Opinie | Zes procent is nog steeds buitenproportioneel
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 25, 2026 ·59m
Jun 23, 2026 ·42m
Jun 18, 2026 ·28m
Jun 16, 2026 ·48m
Jun 15, 2026 ·22m
Jun 13, 2026 ·69m