EPISODE · Jun 24, 2026 · 1H 57M
פרק 30 - ויפאסנה המסקנות | חלק ב
from הנטע · host Neta Cherner | נטע צ'רנר
הפרק נפתח כהמשך ישיר לחלק הראשון של סיפור הוויפאסנה. נטע מסבירה שהיא לא רואה בוויפאסנה המלצה גורפת לכולם, אלא חוויה שצריכה להגיע מתוך רצון פנימי אמיתי ומוכנות. היא מדגישה שאין דרך אחת נכונה להתפתחות אישית, וכל אדם צריך לבחור את הדרך שמתאימה לו.בהמשך היא מתארת את הוויפאסנה כחוויה קשה מאוד, אבל גם כזאת שפירקה בתוכה דברים עמוקים. היא מדברת על כאבים, בכי, רגשות שהיו כלואים בגוף, ועל התחושה שאחרי שנותנים להם מקום, הם מפסיקים “לרטוט” בתוכנו ולהביא לחיים שלנו את אותם שיעורים שוב ושוב.אחד הרעיונות המרכזיים בפרק הוא שכל דבר שמפעיל אותנו מבחוץ, כעס, עצב, תסכול או פחד, לא באמת נוצר רק בגלל האדם או הסיטואציה שמולנו, אלא חושף משהו שעדיין חי בתוכנו ומבקש ריפוי. ברגע שעוברים את השיעור הזה, לטענתה, החיים מפסיקים להביא לנו את אותו דפוס שוב ושוב.היא משתפת גם במה שקרה לה אחרי הוויפאסנה, הקושי לחזור לרעש של העולם, מוזיקה ברכב, אנשים בבית קפה, רשתות חברתיות וגירויים חיצוניים. היא מתארת איך החוויה גרמה לה להתרחק מהאינסטגרם, להתחבר מחדש לכתיבה, להרצאות, לספר ולדברים עמוקים יותר שלא הצליחה להתמיד בהם לפני כן.בהמשך היא מדברת על “צ׳יפ דופמין”, הדופמין הזול שמגיע מגלילה, לייקים, סטוריז, אוכל מתוק וגירויים מהירים. לדבריה, כשהיא הפסיקה לקבל את הדופמין הזה כל יום מהרשתות, נפתח לה מחדש המקום ליצור דברים משמעותיים יותר.הפרק נכנס גם לנושא של אכילה קשובה. היא מתארת איך בוויפאסנה היא למדה לאכול לא מתוך תאווה או הסחת דעת, אלא מתוך הקשבה לגוף, רעב, שובע ומה באמת נכון לה. מתוך זה היא מחברת את השיחה לנושא רחב יותר של מדיטציה, חיבור לגוף והיכולת לשים לב למה שקורה בפנים לפני שהעולם החיצוני שואב אותנו.
What this episode covers
הפרק נפתח כהמשך ישיר לחלק הראשון של סיפור הוויפאסנה. נטע מסבירה שהיא לא רואה בוויפאסנה המלצה גורפת לכולם, אלא חוויה שצריכה להגיע מתוך רצון פנימי אמיתי ומוכנות. היא מדגישה שאין דרך אחת נכונה להתפתחות אישית, וכל אדם צריך לבחור את הדרך שמתאימה לו.בהמשך היא מתארת את הוויפאסנה כחוויה קשה מאוד, אבל גם כזאת שפירקה בתוכה דברים עמוקים. היא מדברת על כאבים, בכי, רגשות שהיו כלואים בגוף, ועל התחושה שאחרי שנותנים להם מקום, הם מפסיקים “לרטוט” בתוכנו ולהביא לחיים שלנו את אותם שיעורים שוב ושוב.אחד הרעיונות המרכזיים בפרק הוא שכל דבר שמפעיל אותנו מבחוץ, כעס, עצב, תסכול או פחד, לא באמת נוצר רק בגלל האדם או הסיטואציה שמולנו, אלא חושף משהו שעדיין חי בתוכנו ומבקש ריפוי. ברגע שעוברים את השיעור הזה, לטענתה, החיים מפסיקים להביא לנו את אותו דפוס שוב ושוב.היא משתפת גם במה שקרה לה אחרי הוויפאסנה, הקושי לחזור לרעש של העולם, מוזיקה ברכב, אנשים בבית קפה, רשתות חברתיות וגירויים חיצוניים. היא מתארת איך החוויה גרמה לה להתרחק מהאינסטגרם, להתחבר מחדש לכתיבה, להרצאות, לספר ולדברים עמוקים יותר שלא הצליחה להתמיד בהם לפני כן.בהמשך היא מדברת על “צ׳יפ דופמין”, הדופמין הזול שמגיע מגלילה, לייקים, סטוריז, אוכל מתוק וגירויים מהירים. לדבריה, כשהיא הפסיקה לקבל את הדופמין הזה כל יום מהרשתות, נפתח לה מחדש המקום ליצור דברים משמעותיים יותר.הפרק נכנס גם לנושא של אכילה קשובה. היא מתארת איך בוויפאסנה היא למדה לאכול לא מתוך תאווה או הסחת דעת, אלא מתוך הקשבה לגוף, רעב, שובע ומה באמת נכון לה. מתוך זה היא מחברת את השיחה לנושא רחב יותר של מדיטציה, חיבור לגוף והיכולת לשים לב למה שקורה בפנים לפני שהעולם החיצוני שואב אותנו.
NOW PLAYING
פרק 30 - ויפאסנה המסקנות | חלק ב
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
No similar episodes found.
Similar Podcasts
No similar podcasts found.