EPISODE · Jun 18, 2023 · 22 MIN
פרק #35 - חוב טוב (חלק א’: אג”חים)
from השקעות לעצלנים - פודקאסט על כסף, השקעות והחיים עצמם · host תמיר מנדובסקי
אג"חים זו ההשקעה שהכי הרבה משקיעים בה אבל לא יודעים מה היא. בפודקאסט הזה אני מתכוון להתיר את הקשר הזה, לכו תדעו, אולי אצליח. כמו שאני חופר לכם חדשות לבקרים, מאז ימי המהפיכה החקלאית אנשים משקיעים באותם הדברים בדיוק: בעלות על קרקע (בימינו נקרא: נדל"ן) מומחיות (בימינו נקרא: עסקים/מניות) חוב חוב, על אף הקונוטציה השלילית, הוא דבר טוב כי הוא יוצר ערך רב לחברה. לאופה שיש את כל הכישורים להקים מאפיה, בלב מרכז סואן שדורש אחת כזו - לא תנתן ההזדמנות להקים את מאפיית חלומותיו (וחלומותיהם של מאות תושבי המקום) אם לא יהיה לו הכסף הדרוש לכך. אם יטול חוב לצורך הקמת המאפייה שבעזרת השם תצליח - 1) הוא ירוויח 2) הבנק ירוויח 3) ובמיוחד ירוויחו תושבי השכונה בפרק הזה למדנו כיצד השקעה בחוב יכולה להיות רווחית למלווה, המשקיע - שהוא למעשה אתן ואתם. בין אם שאתם משקיעים באג"ח בקרנות הפנסיה שלכם או שקבעתם בקופת גמל להשקעה תמהיל שהוא אינו %100 מניות - ברכותיי, אתם משקיעים באג"ח. קניתם קרן כספית? סגרתם פק"מ? קיבלתם ריבית על העו"ש איפה שהוא? השקעתם בחוב. להשקעה בחוב יש 2 פונקציות מרכזיות:1) שמירת כספים ליום סגריר/מטרה קצרת מועד אחרת. 2) מיתון תנודתיות שוק המניות. אז למה בכל זאת ערכו של אג"ח עולה ויורד בדומה למניות? איפה אוכל לקבל הגנה מלאה מתנודות השוק? ומה דעתי על אג"חים שמפיקים תשואה פנטסטית? כל זאת בפרק החדש של השקעות לעצלנים כל הקרנות הכספיות השקליות: https://www.funder.co.il/kaspit כל האג"חים הממשלתיים: https://market.tase.co.il/he/market_data/securities/data/all?dType=1&cl1=5&cl2=0 ללמוד להשקיע, ללא ידע קודם. בכלל. מתחילים פה 👇 הספר "השקעות לעצלנים" במשלוח מהיר עד הבית: https://lazyinvestor.co.il/book/ הרשמה למפגש היכרות (ללא תשלום) עם התוכנית "יד ביד בג'ונגל הפיננסי": https://lazyinvestor.info/Registration [שימו לב - זה בשלישי הקרוב!] סקר שוק בתי ההשקעות (מתעדכן כל הזמן) של "השקעות לעצלנים": https://lazyinvestor.info/SekerShukInvest
What this episode covers
אג"חים זו ההשקעה שהכי הרבה משקיעים בה אבל לא יודעים מה היא. בפודקאסט הזה אני מתכוון להתיר את הקשר הזה, לכו תדעו, אולי אצליח. כמו שאני חופר לכם חדשות לבקרים, מאז ימי המהפיכה החקלאית אנשים משקיעים באותם הדברים בדיוק: בעלות על קרקע (בימינו נקרא: נדל"ן) מומחיות (בימינו נקרא: עסקים/מניות) חוב חוב, על אף הקונוטציה השלילית, הוא דבר טוב כי הוא יוצר ערך רב לחברה. לאופה שיש את כל הכישורים להקים מאפיה, בלב מרכז סואן שדורש אחת כזו - לא תנתן ההזדמנות להקים את מאפיית חלומותיו (וחלומותיהם של מאות תושבי המקום) אם לא יהיה לו הכסף הדרוש לכך. אם יטול חוב לצורך הקמת המאפייה שבעזרת השם תצליח - 1) הוא ירוויח 2) הבנק ירוויח 3) ובמיוחד ירוויחו תושבי השכונה בפרק הזה למדנו כיצד השקעה בחוב יכולה להיות רווחית למלווה, המשקיע - שהוא למעשה אתן ואתם. בין אם שאתם משקיעים באג"ח בקרנות הפנסיה שלכם או שקבעתם בקופת גמל להשקעה תמהיל שהוא אינו %100 מניות - ברכותיי, אתם משקיעים באג"ח. קניתם קרן כספית? סגרתם פק"מ? קיבלתם ריבית על העו"ש איפה שהוא? השקעתם בחוב. להשקעה בחוב יש 2 פונקציות מרכזיות:1) שמירת כספים ליום סגריר/מטרה קצרת מועד אחרת. 2) מיתון תנודתיות שוק המניות. אז למה בכל זאת ערכו של אג"ח עולה ויורד בדומה למניות? איפה אוכל לקבל הגנה מלאה מתנודות השוק? ומה דעתי על אג"חים שמפיקים תשואה פנטסטית? כל זאת בפרק החדש של השקעות לעצלנים כל הקרנות הכספיות השקליות: https://www.funder.co.il/kaspit כל האג"חים הממשלתיים: https://market.tase.co.il/he/market_data/securities/data/all?dType=1&cl1=5&cl2=0 ללמוד להשקיע, ללא ידע קודם. בכלל. מתחילים פה 👇 הספר "השקעות לעצלנים" במשלוח מהיר עד הבית: https://lazyinvestor.co.il/book/ הרשמה למפגש היכרות (ללא תשלום) עם התוכנית "יד ביד בג'ונגל הפיננסי": https://lazyinvestor.info/Registration [שימו לב - זה בשלישי הקרוב!] סקר שוק בתי ההשקעות (מתעדכן כל הזמן) של "השקעות לעצלנים": https://lazyinvestor.info/SekerShukInvest
NOW PLAYING
פרק #35 - חוב טוב (חלק א’: אג”חים)
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 26, 2026 ·72m
Jun 23, 2026 ·103m
Jun 22, 2026 ·100m
Jun 18, 2026 ·58m
Jun 17, 2026 ·73m
Jun 14, 2026 ·106m