EPISODE · Jan 11, 2026 · 32 MIN
פרק 50 - הטכנולוגיה כגורם דיפלציוני
from כסף איך לנצח · host Nissan Bentura
Send us Fan Mailזה פרק למי שמרגיש שהוא עושה הכול נכון ועדיין דורך במקום: עובד קשה, מתייעל, חוסך, מוותר… ובסוף נשאר עם פחות.אם אי פעם שאלתם את עצמכם "איך יכול להיות שאנחנו חיים בעידן הכי מתקדם בהיסטוריה ועדיין אין אוויר?" זה הפרק.בפרק הזה ניסן בן־טורה חושף את השקר הכי גדול של הכלכלה המודרנית: הרעיון שהסיבה לאינפלציה היא "חמדנות של עסקים" או "ביקושים גבוהים".מה תשמעו בפרק:- למה טכנולוגיה אמורה לייצר שפע, להוריד מחירים, ולהעלות את רמת החיים.- איך חוב ממשלתי, בנקים ואג"ח מדללים את החסכונות שלנו.- למה "אינפלציה זה לא עליית מחירים" ואיך הריבית בכלל קשורה.- איך מסים, רגולציה וחסמי כניסה מייצרים יוקר מחיה ומונופולים.- למה הנדל"ן בישראל נשאר יקר ומה תפקיד המדינה העליות המחירים.- והשאלה שבסוף תמיד נשארת: מי מרוויח מזה שאתם עובדים יותר ומתקדמים פחות?הטכנולוגיה אמורה להוזיל מחירים. נקודה. יותר אוטומציה, יותר יעילות, יותר רובוטים, יותר AI, יותר תחרות גלובלית… אז למה בפועל יוקר המחיה בישראל ובעולם ממשיך לעלות?יש לכם שאלות או נושאים שאתם רוצים שאדבר עליהם? אתם מוזמנים לפנות אלילינק לרכישת הספר "כסף – איך לנצח את המשחק"קישור לקורס השקעות ערך: המדריך לניצחון בשוק ההון. קישור לפתיחת תיק מסחר באינטראקטיב ישראל.לינק לקבוצת הפייסבוק.יחס הרזרבה – בנק ישראל.
What this episode covers
Send us Fan Mail זה פרק למי שמרגיש שהוא עושה הכול נכון ועדיין דורך במקום: עובד קשה, מתייעל, חוסך, מוותר… ובסוף נשאר עם פחות. אם אי פעם שאלתם את עצמכם "איך יכול להיות שאנחנו חיים בעידן הכי מתקדם בהיסטוריה ועדיין אין אוויר?" זה הפרק. בפרק הזה ניסן בן־טורה חושף את השקר הכי גדול של הכלכלה המודרנית: הרעיון שהסיבה לאינפלציה היא "חמדנות של עסקים" או "ביקושים גבוהים". מה תשמעו בפרק: - למה טכנולוגיה אמורה לייצר שפע, להוריד מחירים, ולהעלות את רמת החיים. - ...
NOW PLAYING
פרק 50 - הטכנולוגיה כגורם דיפלציוני
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 23, 2026 ·40m
Jun 22, 2026 ·47m
Jun 21, 2026 ·49m
Jun 20, 2026 ·52m
Jun 17, 2026 ·39m