EPISODE · Apr 21, 2024 · 27 MIN
פרק #57 - קרנות פיזיות וקרנות סינטטיות
from השקעות לעצלנים - פודקאסט על כסף, השקעות והחיים עצמם · host תמיר מנדובסקי
אם זה היה תלוי רק בי - הפרק הזה לא היה מופק. אבל "השקעות לעצלנים" זו קהילה, וחוץ ממני יש בה עוד מאות אלפי מאזינים, עוקבים וקוראים - וכולם רעבים. אבל מהדילמות הקשות ביותר שהופקדו על שולחני בתקופה האחרונה היא "האם להשקיע בקרנות עוקבות סינטטיות, או בקרנות פיזיות?" הפרק הזה פותח את הקרביים של הקרנות העוקבות בישראל (קרנות נאמנות עוקבות מדדים, וקרנות סל עוקבות מדדים) ובו עשיתי הכי טוב שלי כדי להסביר את ההבדל בין קרנות פיזיות (קרנות סל שרוכשות את מניות המדד, והבעלות עליהן מתחלקת בין כל המחזיקים בהן) לבין קרנות סינטטיות (שפה העניינים קצת יותר מורכבים). מה למדנו בפרק הזה? על האינטרס של החברות המנפיקות, על חוזי SWAP ביניהן לבין בנקים שרק רוצים שלווה ועמלות - ואיך יוצא שדווקא הקרן שמסובך יותר להסביר אותה - יוצרת תשואה שהיא במעט גבוהה יותר, מזו הפשוטה. אזהיר מראש - זה פרק "למתקדמים", או לפחות לכאלו שקראו את "השקעות לעצלנים" או צלחו את "יד ביד בג'ונגל הפיננסי". המטרה של הפרק היא ליידע, לא לבלבל ולא לייעץ או להמליץ. גם קרנות סינטטיות וגם פיזיות הן כלי השקעה לגיטימי - ואם קשה לכם להחליט, תוכלו לשלב ביניהן בתיק שלכם! אם אתם חדשים בפודקאסט ובעולם ההשקעות - אני מציע שתבחרו לכם פרק אחר להאזין לו :) להזמנת הספר "השקעות לעצלנים" ב-86 ש"ח כולל משלוח עד הבית: https://lazyinvestor.co.il/book/ להצטרפות למפגש ההיכרות עם התוכנית "יד ביד בג'ונגל הפיננסי" (יום שלישי הקרוב): https://lazyinvestor.info/Registration
What this episode covers
אם זה היה תלוי רק בי - הפרק הזה לא היה מופק. אבל "השקעות לעצלנים" זו קהילה, וחוץ ממני יש בה עוד מאות אלפי מאזינים, עוקבים וקוראים - וכולם רעבים. אבל מהדילמות הקשות ביותר שהופקדו על שולחני בתקופה האחרונה היא "האם להשקיע בקרנות עוקבות סינטטיות, או בקרנות פיזיות?" הפרק הזה פותח את הקרביים של הקרנות העוקבות בישראל (קרנות נאמנות עוקבות מדדים, וקרנות סל עוקבות מדדים) ובו עשיתי הכי טוב שלי כדי להסביר את ההבדל בין קרנות פיזיות (קרנות סל שרוכשות את מניות המדד, והבעלות עליהן מתחלקת בין כל המחזיקים בהן) לבין קרנות סינטטיות (שפה העניינים קצת יותר מורכבים). מה למדנו בפרק הזה? על האינטרס של החברות המנפיקות, על חוזי SWAP ביניהן לבין בנקים שרק רוצים שלווה ועמלות - ואיך יוצא שדווקא הקרן שמסובך יותר להסביר אותה - יוצרת תשואה שהיא במעט גבוהה יותר, מזו הפשוטה. אזהיר מראש - זה פרק "למתקדמים", או לפחות לכאלו שקראו את "השקעות לעצלנים" או צלחו את "יד ביד בג'ונגל הפיננסי". המטרה של הפרק היא ליידע, לא לבלבל ולא לייעץ או להמליץ. גם קרנות סינטטיות וגם פיזיות הן כלי השקעה לגיטימי - ואם קשה לכם להחליט, תוכלו לשלב ביניהן בתיק שלכם! אם אתם חדשים בפודקאסט ובעולם ההשקעות - אני מציע שתבחרו לכם פרק אחר להאזין לו :) להזמנת הספר "השקעות לעצלנים" ב-86 ש"ח כולל משלוח עד הבית: https://lazyinvestor.co.il/book/ להצטרפות למפגש ההיכרות עם התוכנית "יד ביד בג'ונגל הפיננסי" (יום שלישי הקרוב): https://lazyinvestor.info/Registration
NOW PLAYING
פרק #57 - קרנות פיזיות וקרנות סינטטיות
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 26, 2026 ·72m
Jun 23, 2026 ·103m
Jun 22, 2026 ·100m
Jun 18, 2026 ·58m
Jun 17, 2026 ·73m
Jun 14, 2026 ·106m