פרק 74 - למה אנחנו מרגישים ככה  episode artwork

EPISODE · Dec 1, 2022 · 38 MIN

פרק 74 - למה אנחנו מרגישים ככה

from תחנת ירח · host רן בן-אלי

הפרק עוסק בשאלה : למה אנחנו מרגישים ככה ? והוא מדבר על הפער בהבנה שבין ההרגשה והרגש כי בני אדם לא תמיד יודעים להבדיל ביניהם, להבדיל בין ההרגשה שיש לי לבין הרגש שאני מרגיש וכך אפשר לומר שההרגשה היא לא תמיד ברורה,למעשה היא חיבור בין הרגש לבין הבנה גבוהה והחיבור הזה (רגש -הבנה )לא תמיד קיים ונוכח בגלל אורח החיים והמהירות בתוכו והקושי בזיהוי של ההרגשה וזו הסיבה שלרבים אין גישה קלה לדבר הזה שנקרא: ההרגשה בתוכי. ההרגשה מבקשת שהרגש יעשה כברת דרך על מנת לחפש מחשבה מתאימה וגבוהה שתסביר לו את התמונה הכללית והרחבה של החוויה הרגשית שזה עתה הוא חווה או פשוט תסביר לרגש מה הוא מרגיש ממקום ההתסכלות הרחב והרוחני..אבל בגלל שאצל רוב האנשים הרגש מופיע בפתאומיות ומשתלט על הכל (כי הוא בעצמו רוצה להיות עצמאי ובלתי תלוי) אז הוא גם מבטל בדרך הזו את ההרגשה כי הוא לא מאפשר להבנה גבוהה או למחשבה מתאימה להצתרף. במילים אחרות ועל מנת שיובן : ברגש האדם כועס או דואג, מפחד , מצטער או שמח ואז הרגש הזה הוא כל כך דומיננטי שהוא משתלט על כל המרחב ואז הוא לא מוצא את התמיכה של המחשבה הנכונה..מבחינה תודעתית יש בתוכנו ציפייה שהשכל יבוא לעזרתו של הרגש באירועים שיש בהם סערת רגשות וחוסר שקט או בהלה או פחד או רגש אחר ואז הוא יסביר לי: מה אני מרגיש . לא למה אני מרגיש או מהי הסיבה שאני מפחד או מודאג או כועס אלא מה אני מרגיש בכלל? , איזה רגש ?פחד,כעס, שנאה, צער..וכו׳.. הלמה אני מרגיש ככה או הסיבה ההגיונית לזה היא גלישה לא רצויה בהכרח של השכל כי הוא קשור יותר אל הצד הפרקטי והמעשי והוא לא רואה את התמונה המלאה ולכן הסיבות שהוא יתן ללמה הם הרבה פעמים בכלל לא נכונות אלא מה שנראה לי על פי הסתכלות שהיא הרבה פעמים שטחית .מי שיודע למה אני מרגיש ככה זו ההרגשה שהיא האינטגרציה בין הרגש שלי למחשבה הגבוהה ורעיון המחשבה הגבוהה הוא לפתוח את המרחב וכאילו להביט בסיטואציה מרחוק ולא מתוך נקודת הפגיעות של הרגש אלא מאותה נקודה שבה הרגש פוגש מחשבה נכונה ומתאימה והם צועדים יחד.. זה קשה למימוש בזמנים מהירים של אינסטנט כמו שיש היום ולכן ההרגשה היא מצרך שהופך להיות נדיר יותר מה עוד שאדם לא צריך לחכות לחיבור הספונטני של ההרגשה- הבנה אלא צריך לדעת ״להביא את זה״ או לייצר את החיבור הזה או להתאמן בשיטוט הרגשי שמחפש מחשבה גבוהה והשיטוט הזה יכול להתקבל בתוך מצב של בהייה או מצב של מדיטציה כי דרוש שקט ודרושה הקשבה והתבוננות וכוונה במצב הזה ואם תשימו לב הרבה מכם חיים בתוך ערפל של תחושות ורגשות שהוא בכלל לא ברור לכם ואין לכם תמיד פתרון לסוגיה הזו ואיך להגיע לבהירות.בחיי הרגש וההרגשה יש כל העונג שקיים בעולם כי אפשר לחיות את האהבה אבל אי אפשר לחיות רק את הצוף ורק להיות דבורה שעוברת מפרח לפרח ומזינה את האבקנים שהם הבסיס להמשכיות. העולם הזה הוא עולם חומרי מוקף חומות של מסגרת שמבקש בחירה ברורה והתייחסות ופתרון של מצבים מוגדרים על מנת שהחוויה תהיה ברורה , ממוסגרת וכזו שנלמדת על כל צדדיה.הזיכרון של האדם הוא לא דבר מצחיק והסבל האנושי נמתח בין פחדים, טראומות ורגעי התעלות ואושר כאשר רק הקבלה והאהבה העצמית יכולות לספר שתמיד יש תקווה לעתיד טוב יותר , שהאדם חי את החוויה שהוא בחר ועדיין יש לו זכות בחירה חופשית להתנהל בתוך החוויה בדרך רוחנית, לשים דגש על השילוב בין הרגש לבין מחשבה גבוהה שמסבירה את כל האירועים מנקודת מבט רחבה , ממקום שרואה את האפשרויות , ממקום שמבין שהחוויה חוזרת על עצמה שוב שוב על מנת שתהיה למידה. ולכן, אין צורך לרוץ לכל אירוע ולנסות לפתור אותו באופן פרקטי: מוטב להתרחק , להקשיב , להתבונן , לתת לרגש להופיע ולאפשר לו לפגוש הבנה גבוהה שתסביר את האירוע ממקום שרואה את האפשרות לחוות ולבחור. ועל ההרחבה של הנושא הזה אתם מוזמנים להקשיב בפרקערוץ היוטיוב של תחנת ירחאתר האינטרנט של תחנת ירח⁠⁠⁠בלוג וניוזלטר של תחנת ירח⁠⁠⁠⁠⁠פייסבוק ⁠⁠⁠אינסטגרם⁠ערוץ המוסיקה של עידו בספוטיפיי

הפרק עוסק בשאלה : למה אנחנו מרגישים ככה ? והוא מדבר על הפער בהבנה שבין ההרגשה והרגש כי בני אדם לא תמיד יודעים להבדיל ביניהם, להבדיל בין ההרגשה שיש לי לבין הרגש שאני מרגיש וכך אפשר לומר שההרגשה היא לא תמיד ברורה,למעשה היא חיבור בין הרגש לבין הבנה גבוהה והחיבור הזה (רגש -הבנה )לא תמיד קיים ונוכח בגלל אורח החיים והמהירות בתוכו והקושי בזיהוי של ההרגשה וזו הסיבה שלרבים אין גישה קלה לדבר הזה שנקרא: ההרגשה בתוכי. ההרגשה מבקשת שהרגש יעשה כברת דרך על מנת לחפש מחשבה מתאימה וגבוהה שתסביר לו את התמונה הכללית והרחבה של החוויה הרגשית שזה עתה הוא חווה או פשוט תסביר לרגש מה הוא מרגיש ממקום ההתסכלות הרחב והרוחני..אבל בגלל שאצל רוב האנשים הרגש מופיע בפתאומיות ומשתלט על הכל (כי הוא בעצמו רוצה להיות עצמאי ובלתי תלוי) אז הוא גם מבטל בדרך הזו את ההרגשה כי הוא לא מאפשר להבנה גבוהה או למחשבה מתאימה להצתרף. במילים אחרות ועל מנת שיובן : ברגש האדם כועס או דואג, מפחד , מצטער או שמח ואז הרגש הזה הוא כל כך דומיננטי שהוא משתלט על כל המרחב ואז הוא לא מוצא את התמיכה של המחשבה הנכונה..מבחינה תודעתית יש בתוכנו ציפייה שהשכל יבוא לעזרתו של הרגש באירועים שיש בהם סערת רגשות וחוסר שקט או בהלה או פחד או רגש אחר ואז הוא יסביר לי: מה אני מרגיש . לא למה אני מרגיש או מהי הסיבה שאני מפחד או מודאג או כועס אלא מה אני מרגיש בכלל? , איזה רגש ?פחד,כעס, שנאה, צער..וכו׳.. הלמה אני מרגיש ככה או הסיבה ההגיונית לזה היא גלישה לא רצויה בהכרח של השכל כי הוא קשור יותר אל הצד הפרקטי והמעשי והוא לא רואה את התמונה המלאה ולכן הסיבות שהוא יתן ללמה הם הרבה פעמים בכלל לא נכונות אלא מה שנראה לי על פי הסתכלות שהיא הרבה פעמים שטחית .מי שיודע למה אני מרגיש ככה זו ההרגשה שהיא האינטגרציה בין הרגש שלי למחשבה הגבוהה ורעיון המחשבה הגבוהה הוא לפתוח את המרחב וכאילו להביט בסיטואציה מרחוק ולא מתוך נקודת הפגיעות של הרגש אלא מאותה נקודה שבה הרגש פוגש מחשבה נכונה ומתאימה והם צועדים יחד.. זה קשה למימוש בזמנים מהירים של אינסטנט כמו שיש היום ולכן ההרגשה היא מצרך שהופך להיות נדיר יותר מה עוד שאדם לא צריך לחכות לחיבור הספונטני של ההרגשה- הבנה אלא צריך לדעת ״להביא את זה״ או לייצר את החיבור הזה או להתאמן בשיטוט הרגשי שמחפש מחשבה גבוהה והשיטוט הזה יכול להתקבל בתוך מצב של בהייה או מצב של מדיטציה כי דרוש שקט ודרושה הקשבה והתבוננות וכוונה במצב הזה ואם תשימו לב הרבה מכם חיים בתוך ערפל של תחושות ורגשות שהוא בכלל לא ברור לכם ואין לכם תמיד פתרון לסוגיה הזו ואיך להגיע לבהירות.בחיי הרגש וההרגשה יש כל העונג שקיים בעולם כי אפשר לחיות את האהבה אבל אי אפשר לחיות רק את הצוף ורק להיות דבורה שעוברת מפרח לפרח ומזינה את האבקנים שהם הבסיס להמשכיות. העולם הזה הוא עולם חומרי מוקף חומות של מסגרת שמבקש בחירה ברורה והתייחסות ופתרון של מצבים מוגדרים על מנת שהחוויה תהיה ברורה , ממוסגרת וכזו שנלמדת על כל צדדיה.הזיכרון של האדם הוא לא דבר מצחיק והסבל האנושי נמתח בין פחדים, טראומות ורגעי התעלות ואושר כאשר רק הקבלה והאהבה העצמית יכולות לספר שתמיד יש תקווה לעתיד טוב יותר , שהאדם חי את החוויה שהוא בחר ועדיין יש לו זכות בחירה חופשית להתנהל בתוך החוויה בדרך רוחנית, לשים דגש על השילוב בין הרגש לבין מחשבה גבוהה שמסבירה את כל האירועים מנקודת מבט רחבה , ממקום שרואה את האפשרויות , ממקום שמבין שהחוויה חוזרת על עצמה שוב שוב על מנת שתהיה למידה. ולכן, אין צורך לרוץ לכל אירוע ולנסות לפתור אותו באופן פרקטי: מוטב להתרחק , להקשיב , להתבונן , לתת לרגש להופיע ולאפשר לו לפגוש הבנה גבוהה שתסביר את האירוע ממקום שרואה את האפשרות לחוות ולבחור. ועל ההרחבה של הנושא הזה אתם מוזמנים להקשיב בפרקערוץ היוטיוב של תחנת ירחאתר האינטרנט של תחנת ירח⁠⁠⁠בלוג וניוזלטר של תחנת ירח⁠⁠⁠⁠⁠פייסבוק ⁠⁠⁠אינסטגרם⁠ערוץ המוסיקה של עידו בספוטיפיי

NOW PLAYING

פרק 74 - למה אנחנו מרגישים ככה

0:00 38:18

No transcript for this episode yet

We transcribe on demand. Request one and we'll notify you when it's ready — usually under 10 minutes.

רז שכניק 103fm זוכה פרס בקטגוריית "פרויקט מיוחד של תחנת רדיו" מטעם אגודת העיתונאים ת"א לשנת 2021רז שכניק, מעיתונאי התרבות החשובים בישראל, מגיש לכם בכל שבוע אלבום מופת משלל היצירה של המוזיקה הישראלית. האזינו לאמנים הגדולים מספרים את כל הסיפורים שמאחורי השירים שעשו את האלבומים הגדולים שלהם.  לחשוב דיור עם ד"ר דורית גרפונקל - Housing Thoughts with Dr. Dorit Garfunkel ד"ר דורית גרפונקל | Dr. Dorit Garfunkel פודקאסט על מאחורי הקלעים של המשפט, התכנון ומדיניות הדיור בישראל (וגם מעבר).מוזמנים לצלול איתנו לעומק השאלות, האתגרים, החידושים וההמצאות המשפיעים על החיים של כולנו ולחשיבה משותפת על איך ניתן להשפיע עליהם. הפודקאסט הופק תחילה כחומר נלווה לקורס אקדמי על מדיניות דיור, בסיוע תחנת רדיו אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ובתמיכת היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה באוניברסיטה. כיום הוא מופק באופן עצמאי. המנגינה מאתר ARTLIST, היצירה IamDayLight היוצר GROOVY PANDA. כוכבי הגלקסיה כוכבי הגלקסיה בשנת 2048 הוקמה על הצד האפל של הירח, תחנת החלל אקטיבפנס.משפחות ומומחים מכל רחבי הארץ יצאו לאייש את התחנה החדשנית.מתוכם, נבחרו אנשים ונשים יחידי סגולה,אשר יוצאים למשימות מיוחדות ברחבי החלל, הם חוקרים, מאבטחים ומגלים את הנסתר…אחד הצוותים ייחודי ביותר ובו ארבעה ילדים וילדות, קוראים להם... כוכבי הגלקסיה.הפודקאסט עוסק בבטיחות ברשת ומיועד לילדים ומשפחות.מבית היוצר של יובל מלחי בשיתוף חברת אקטיבפנס. שעת פתיחה - סיפורים מהשכונה דרך עסקים מקומיים הפודקאסטים (הסכתים) של עיריית תל אביב יפו היחידה לפיתוח דרום תל-אביב והרשות לקידום ולפיתוח עסקים – מינהל קהילה, יחד עם דוברות העירייה מזמינים אתכם ואתכן להאזין ל"שעת פתיחה" – פודקאסט חדש שחושף את הסיפורים שמאחורי העסקים המקומיים בשכונות דרום העיר.“שעת פתיחה” הוא פודקאסט המציג בכל פרק בית עסק ותיק אחר בדרום העיר, ומשלב את סיפורו האישי עם סיפור השכונה והקהילה סביבו. הפרויקט שם זרקור על מורשת המלאכה והתעשייה הענפה של שכונות דרום תל-אביב, ושם את האנשים שמאחורי העסקים במרכז. דרך ראיונות עם בעלי העסקים נחשפים זיכרונות, קשרים אנושיים ונקודות עוגן היסטוריות - אשר יחד מרכיבות את השכונה. בין העסקים המשתתפים: שחר פוני - קונדיטוריה פוני, רמי מישאלוב - מקור הציוד, ריקה אליהו - ניפוח זכוכית, יוסי וגיל בדוסה - חנות הריהוט בדוסה, שלום צימבר - כריכיית צימבר, און דהרי - מסגריית ידי אומן, גבריאל - כלבו גבריאל, מיקי צוקרמן - תחנת קמח צוקרמן. מגישה ויוצרת: מור לידורהקלטה ועיצוב סאונד: אורי בן דור ליווי וניהול הפרויקט: שני לוי מדוברות העירייה ליווי וייעוץ מקצועי חיצוני: יובל מלחיהרשות לקידום ופיתוח עסקים, עיריית תל אביבהיחידה לפיתוח דר

Frequently Asked Questions

How long is this episode of תחנת ירח?

This episode is 38 minutes long.

When was this תחנת ירח episode published?

This episode was published on December 1, 2022.

What is this episode about?

הפרק עוסק בשאלה : למה אנחנו מרגישים ככה ? והוא מדבר על הפער בהבנה שבין ההרגשה והרגש כי בני אדם לא תמיד יודעים להבדיל ביניהם, להבדיל בין ההרגשה שיש לי לבין הרגש שאני מרגיש וכך אפשר לומר שההרגשה היא לא תמיד ברורה,למעשה היא חיבור בין הרגש לבין הבנה...

Can I download this תחנת ירח episode?

Yes, you can download this episode by clicking the download button on the episode player, or subscribe to the podcast in your preferred podcast app for automatic downloads.
URL copied to clipboard!