EPISODE · Nov 16, 2023 · 2H 6M
פרק מס' 8 - יעוז סבר מארח את רב אלוף במיל' משה (בוגי) יעלון
from חרבות ברזל · host קול האוניברסיטה | AudioVersity
רב אלוף במיל בוגי יעלון, לשעבר שר הביטחון, בפודקאסט ברדיו קול האונברסיטה למראיין יעוז סבר: אסור לנו לחזור לשלוט בעזה. מי שישלוט בעזה אחרי המלחמה, צריך להיות גוף רב לאומי, שמורכב מאנשים מקומיים בעזה בגיבוי הציר המתון של מדינות המפרץ, ירדן, מצריים, ארצות הברית והעולם המערבי. לצערי זה תלוי בהוצאה של סמוטריץ' ובן גביר עם החזון המשיחי שלהם מהממשלה, מה שמנוגד לאינטרס של נתניהו. נתניהו חייב ללכת, עכשיו, כי הוא פוגע בנו בכל רגע שהוא נמצא. הוא לא כשיר. אני חושב שצריך אי אמון קונסטרוקטיבי ולאחר מכן סיכום על תאריך בחירות בתוך מספר חודשים. זה הדבר האחראי לעשות. אני עצמי נמצא איפה שצריך אותי ונותן כתף. אני לא אוהב את הפוליטיקה, את השקרים. בוודאי לא את המשחק של כוח כסף וכבוד. אני הייתי רוצה לראות צניעות, את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי ולא שלושת הכ"פים של כסף כוח וכבוד. הייתי אצל משפחות דרוזיות. שני סא"לים שנפלו. הם מלח הארץ, אכפתיים, צנועים, אוהבים את המדינה. לאנשים האלה לא מגיעה הנהגה ראויה יותר? אני לא יודע מה קרה ב-7.10, היה כשל אדיר, מבצעי ומודיעיני. אני כן שמח להגיד שמאז אותו הרגע הצבא התאושש באופן מדהים, הוא נראה מאומן ומוכן, והקצינים, שחלקם נושא באחריות גדולה למה שקרה, התאוששו ומתפקדים בצורה מעוררת כבוד. הם יצטרכו ללכת חלקם הביתה לאחר הקרבות, גם הרמטכ"ל, אבל לא רגע לפני שנתניהו ילך! אם הם ילכו לפניו, הוא ימנה מקורב של המשפחה ולא אדם שבאמת ראוי לתפקידו. צריך להיזהר מזה.
What this episode covers
רב אלוף במיל בוגי יעלון, לשעבר שר הביטחון, בפודקאסט ברדיו קול האונברסיטה למראיין יעוז סבר: אסור לנו לחזור לשלוט בעזה. מי שישלוט בעזה אחרי המלחמה, צריך להיות גוף רב לאומי, שמורכב מאנשים מקומיים בעזה בגיבוי הציר המתון של מדינות המפרץ, ירדן, מצריים, ארצות הברית והעולם המערבי. לצערי זה תלוי בהוצאה של סמוטריץ' ובן גביר עם החזון המשיחי שלהם מהממשלה, מה שמנוגד לאינטרס של נתניהו. נתניהו חייב ללכת, עכשיו, כי הוא פוגע בנו בכל רגע שהוא נמצא. הוא לא כשיר. אני חושב שצריך אי אמון קונסטרוקטיבי ולאחר מכן סיכום על תאריך בחירות בתוך מספר חודשים. זה הדבר האחראי לעשות. אני עצמי נמצא איפה שצריך אותי ונותן כתף. אני לא אוהב את הפוליטיקה, את השקרים. בוודאי לא את המשחק של כוח כסף וכבוד. אני הייתי רוצה לראות צניעות, את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי ולא שלושת הכ"פים של כסף כוח וכבוד. הייתי אצל משפחות דרוזיות. שני סא"לים שנפלו. הם מלח הארץ, אכפתיים, צנועים, אוהבים את המדינה. לאנשים האלה לא מגיעה הנהגה ראויה יותר? אני לא יודע מה קרה ב-7.10, היה כשל אדיר, מבצעי ומודיעיני. אני כן שמח להגיד שמאז אותו הרגע הצבא התאושש באופן מדהים, הוא נראה מאומן ומוכן, והקצינים, שחלקם נושא באחריות גדולה למה שקרה, התאוששו ומתפקדים בצורה מעוררת כבוד. הם יצטרכו ללכת חלקם הביתה לאחר הקרבות, גם הרמטכ"ל, אבל לא רגע לפני שנתניהו ילך! אם הם ילכו לפניו, הוא ימנה מקורב של המשפחה ולא אדם שבאמת ראוי לתפקידו. צריך להיזהר מזה.
NOW PLAYING
פרק מס' 8 - יעוז סבר מארח את רב אלוף במיל' משה (בוגי) יעלון
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 24, 2026 ·54m
Jun 17, 2026 ·57m
Jun 17, 2026 ·44m
Jun 10, 2026 ·45m
Jun 9, 2026 ·49m
Jun 3, 2026 ·47m