EPISODE · Sep 10, 2023 · 6 MIN
Simon de Boer - Lawaaidemonstratie i.v.m. Oostzanerwerf
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in Oostzanerwerf, waar regenboogvlaggen werden vernield en waar ook een steen door een ruit werd gegooid bij mensen met een regenboogvlag, wil schrijver, kunstenaar en Noorderling Simon de Boer op 24 september een lawaaidemonstratie organiseren. Met deze demonstratie wil hij pleiten voor diversiteit en tolerantie en kwam inspreken bij de stadsdeelcommissie om hiervoor steun en geld te vragen Want de situatie op dit moment doet hem sterk denken aan die in 1978 Simon de Boer was dat, die behalve mooie woorden ook graag concrete hulp had gehad van het stadsdeel. Maar ondanks dat er geen geld komt, heeft stadsdeelvoorzitter Brahim Abid wel aangegeven aanwezig te zullen zijn en heeft stadsdeelbestuurder Esther Lagendijk en commissielid Dylan Meijer van de VVD aangegeven dat ze tijdens de demonstratie ook graag zouden willen spreken. De demonstratie begint de 24e trouwens om 2 uur bij het Mosplein en gaat dan lawaai makend richting het gebied bij de Pont aan de Buiksloterweg, waar de nodige toespraken zullen worden gehouden, onder andere dus van Esther Lagendijk en Dylan Meijer.
NOW PLAYING
Simon de Boer - Lawaaidemonstratie i.v.m. Oostzanerwerf
No transcript for this episode yet