EPISODE · Dec 30, 2017 · 21 MIN
SPECIAL: En grøn bølge skyller over Europas energiselskaber
from Transformator · host Ingeniøren
Vært: Anders Høeg Nissen Medvirkende: Sanne Wittrup I denne specialudgave af Transformator handler det om den grønne omstilling, som har ramt de danske og europæiske energiselskaber i år. Herhjemme annoncerede Ørsted (det tidligere DONG) i februar, at det sidste ton kul bliver skovlet ind i selskabets kraftværker i 2023, og i maj blev olie- og gasdivisioen solgt til en ukendt schweizisk koncern. Kulkraftværker er under udfasning, og sol- og vindkraft er for alvor på vej ind i varmen. Læs artiklen fra magasinet Året Rundt Grønt er det nye sort
What this episode covers
Vært: Anders Høeg Nissen Medvirkende: Sanne Wittrup I denne specialudgave af Transformator handler det om den grønne omstilling, som har ramt de danske og europæiske energiselskaber i år. Herhjemme annoncerede Ørsted (det tidligere DONG) i februar, at det sidste ton kul bliver skovlet ind i selskabets kraftværker i 2023, og i maj blev olie- og gasdivisioen solgt til en ukendt schweizisk koncern. Kulkraftværker er under udfasning, og sol- og vindkraft er for alvor på vej ind i varmen. Læs artiklen fra magasinet Året Rundt Grønt er det nye sort
NOW PLAYING
SPECIAL: En grøn bølge skyller over Europas energiselskaber
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 1, 2026 ·9m
May 24, 2026 ·183m
May 11, 2026 ·9m
May 4, 2026 ·12m
Apr 20, 2026 ·11m
Mar 29, 2026 ·15m