Sundhedsvæsenets fremtid og vejen dertil episode artwork

EPISODE · Oct 1, 2023 · 37 MIN

Sundhedsvæsenets fremtid og vejen dertil

from Ledelsesalmanakken · host Mobilize Strategy Consulting

”Det danske sundhedsvæsen har aldrig været bedre – men det kan blive det”Sådan lyder det fra Erik Jylling, som er tidligere sundhedspolitisk direktør i Danske Regioner og nu lægefaglig koncerndirektør i Region Hovedstaden. Med den udtalelse mener Erik, at det danske sundhedsvæsen leverer helt fantastiske resultater hver eneste dag ude på hospitalerne. Men vi står også over for strukturelle udfordringer, der gør, at vi må tænke sundhedsvæsenet anderledes i fremtiden.I denne måneds udgave af Ledelsesalmanakken tager vi et af de mest aktuelle emner op - nemlig vores allesammens sundhedsvæsen. Vi står over for en fremtid, hvor flere borgere lider af kroniske sygdomme, patienter med komplicerede sygdomsforløb og rekrutteringsudfordringer af den yngre generation.I selskab med både Erik Jylling og partner i Mobilize, Søren Barlebo Rasmussen, taler vi om den situation sundhedsvæsenet står over for lige nu, som kræver, at kerneopgaven på en række områder må ændres. De introducerer både strategiske overvejelser og ledelsesmæssige greb for, hvor man kan starte helt praktisk og konkret. Hvordan man kan håndtere den udfordrende situation, at man hver dag skal drifte godt samtidig med, at man skal ændre driften. Eller som Erik udtrykker det: "vi skal cykle og lappe cyklen samtidig!" Det kræver nytænkning og virkelig kompetent strategisk ledelse - også på det politiske niveau.Lyt med i samtalen om vores alle sammens sundhedsvæsens fremtid.Rigtig god lyttelyst!Månedens gæster: Erik Jylling, lægefaglig koncerndirektør i Region Hovedstaden & Søren Barlebo Rasmussen, partner i MobilizeVært: Nikolaj Grüner, projektmedarbejder i Mobilize Strategy ConsultingTitelmusik: “Idéer ad omveje” af Asbjørn Busk Jørgensen

”Det danske sundhedsvæsen har aldrig været bedre – men det kan blive det”Sådan lyder det fra Erik Jylling, som er tidligere sundhedspolitisk direktør i Danske Regioner og nu lægefaglig koncerndirektør i Region Hovedstaden. Med den udtalelse mener Erik, at det danske sundhedsvæsen leverer helt fantastiske resultater hver eneste dag ude på hospitalerne. Men vi står også over for strukturelle udfordringer, der gør, at vi må tænke sundhedsvæsenet anderledes i fremtiden.I denne måneds udgave af Ledelsesalmanakken tager vi et af de mest aktuelle emner op - nemlig vores allesammens sundhedsvæsen. Vi står over for en fremtid, hvor flere borgere lider af kroniske sygdomme, patienter med komplicerede sygdomsforløb og rekrutteringsudfordringer af den yngre generation.I selskab med både Erik Jylling og partner i Mobilize, Søren Barlebo Rasmussen, taler vi om den situation sundhedsvæsenet står over for lige nu, som kræver, at kerneopgaven på en række områder må ændres. De introducerer både strategiske overvejelser og ledelsesmæssige greb for, hvor man kan starte helt praktisk og konkret. Hvordan man kan håndtere den udfordrende situation, at man hver dag skal drifte godt samtidig med, at man skal ændre driften. Eller som Erik udtrykker det: "vi skal cykle og lappe cyklen samtidig!" Det kræver nytænkning og virkelig kompetent strategisk ledelse - også på det politiske niveau.Lyt med i samtalen om vores alle sammens sundhedsvæsens fremtid.Rigtig god lyttelyst!Månedens gæster: Erik Jylling, lægefaglig koncerndirektør i Region Hovedstaden & Søren Barlebo Rasmussen, partner i MobilizeVært: Nikolaj Grüner, projektmedarbejder i Mobilize Strategy ConsultingTitelmusik: “Idéer ad omveje” af Asbjørn Busk Jørgensen

NOW PLAYING

Sundhedsvæsenets fremtid og vejen dertil

0:00 37:44

No transcript for this episode yet

We transcribe on demand. Request one and we'll notify you when it's ready — usually under 10 minutes.

No similar episodes found.

No similar podcasts found.

Frequently Asked Questions

How long is this episode of Ledelsesalmanakken?

This episode is 37 minutes long.

When was this Ledelsesalmanakken episode published?

This episode was published on October 1, 2023.

What is this episode about?

”Det danske sundhedsvæsen har aldrig været bedre – men det kan blive det”Sådan lyder det fra Erik Jylling, som er tidligere sundhedspolitisk direktør i Danske Regioner og nu lægefaglig koncerndirektør i Region Hovedstaden. Med den udtalelse mener...

Can I download this Ledelsesalmanakken episode?

Yes, you can download this episode by clicking the download button on the episode player, or subscribe to the podcast in your preferred podcast app for automatic downloads.
URL copied to clipboard!