EPISODE · Feb 6, 2024 · 15 MIN
Varför vill USA avrätta fångar med kvävgas?
from Spotlight
Det tog 22 minuter för Kenneth Smith att dö. Han avrättades med kvävgas – en metod som enligt de ansvariga läkarna skulle få honom att dö av syrebrist inom några minuter. Men som enligt FN:s råd för mänskliga rättigheter kan utgöra tortyr eller grym och förnedrande bestraffning. Trots det vill flera delstater nu använda metoden. Kommer kvävgas bli USA:s nya avrättningsmetod? Programledare: Evelyn Jones. Med Björn af Kleen, DN:s korrespondent i New York. Producent: Sabina Marmullakaj.
NOW PLAYING
Varför vill USA avrätta fångar med kvävgas?
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 17, 2025 ·31m
Jun 11, 2025 ·27m
Jun 11, 2025 ·28m
Jun 11, 2025 ·27m
Jun 11, 2025 ·30m
Jun 11, 2025 ·31m