מפתחים חסרי תרבות podcast artwork

PODCAST · technology

מפתחים חסרי תרבות

פודקאסט בעברית על חיי היומיום של צוותי פיתוח

  1. 130

    פרק 127 - גל יוצא לפנסיה

    אחרי 20 שנה בהייטק, ובגיל 45 בלבד, גל ״תולה את הנעליים״ ופורש.לא רק עוזב את מטא, אלא פורש, לגמרי, מההייטק.דיברנו בפרק על החלטות חיים, על פיננסים, על פילוסופיה ו״האדם מחפש משמעות״ וגם נכנסו ממש למכניזם שיאפשר גם לכם לפרוש לפנסיה בגיל מוקדם.השתדלנו לענות על כל השאלות מהקהל ותוכלו להמשיך לשאול את גל גם בתגובות לפוסט בפייסבוק והוא מבטיח לענות. יש לו זמן לזה עכשיו.תהנו!

  2. 129

    פרק 126 - תרבות הכאוס של מטא

    בפרק הדרן מיוחד, גל צלרמאיר חוזר לעמדת המנחה, וגם עמדת המרואיין.דיברנו הפעם על תרבות הכאוס של מטא - גל, שהגיע מתרבות מאוד מסודרת של ספרינטים ושיטות Agile כאלה ואחרות, הגיע למטא (אז עדיין פייסבוק) וגילה כאוס - אין ספרינטים, אין גנטים, המפתחים מחליטים על מה לעבוד ואיכשהו הכל עובד, מדלברים בקצב גבוה ומייצרים ערך למשתמשים.ניסינו להבין את המתכון הסודי מאחורי התרבות הזו, לאתגר את הגישה שחוסר בתוכנית מדוקדקת ומסודרת פירושו כאוס, להבין איך ליישם שיטה כזו בחברות אחרות וגם לדבר, כרגיל, על ההון האנושי שמאפשר לקסם הזה להתרחש.

  3. 128

    פרק 109 – משפרים ביצועים עם חיים ידיד

    הפעם אירחנו את חיים ידיד, האיש שאין באג performance שהוא לא מסוגל לפתור. חיים דיבר איתנו על איך בונים state of mind לפיתרון בעיות ביצועים, גם ברמה האירגונית וגם ברמה האישית. אח״כ דיברנו על טיפים פרקטיים לגבי פיתרון בעיות ביצועים – איך להכין את הסביבה לתמוך בזה מראש, איך לגשת לבעיות כאלה וגם דיברנו על טעויות נפוצות. אחד הפרקים היותר מאלפים שיצא לנו להקליט לאחרונה. מקווים שתהנו

  4. 127

    פרק 108 – בקטנה 33 – טייטלים ו-FOMO

    הפעם ענינו על שאלת מאזין – מה לעשות עם כל ה-FOMO שאנו חווים בלינקד-אין? בתקופה הזו, עובדי הייטק בכלל ומפתחים בפרט זוכים להרבה פניות בלינקד-אין ושאר ערוצים לגיוס לחברה הבאה. כל חברה מציעה את הטכנולוגיה הכי מתקדמת, או התנאים הכי טובים או כל דבר אחר שעשוי לגרום לנו להרגיש FOMO, שמא יש מקום מוצלח יותר מהעבודה שלנו להיות בו. אחר כך דיברנו על טייטלים וכמה זה קריטי, או לא, להפוך לסניור. בקטנה… תודה לנותנת החסות שלנו – Upsolver https://www.upsolver.com/careers

  5. 126

    פרק 107 – מנטרים את פרודקשן עם איתן ינובסקי

    איתן ינובסקי הוא ה-CTO של אופטיבס. הפעם הוא הגיע לדבר איתנו על איך מודדים איכות על פי מה שהמשתמשים באמת חווים, איך מנטרים את פרודקשן כדי להבין היטב את חווית המשתמש ועל הפריימוורק שהם בנו להקלטה ושיחזור של באגים. מתנצלים מראש – ב-5 הדקות הראשונות של ההקלטה היו כמה בעיות, הן נפתרו בהמשך הפרק. תודה לנותנת החסות שלנו, Upsolver, מוזמנים לבקר בעמוד הקריירות שלהם:https://www.upsolver.com/careers

  6. 125

    פרק 106 – בקטנה 32 – מה לעשות כשלא משלמים לכם מספיק ואבי מדבר על ערכים

    הפעם דיברנו על סוגיית שכר שנשלחה ליפתח – מה קורה כשהתחלתי לעבוד במקום אחרי עבודה חדש ואחרי תקופה קצרה, אני מבין שאני לא מרוויח מספיק? האם להגיד משהו? אם כן, אז איך? האם יש סיכוי שמשהו ישתנה או שאני חייב לרענן? לאחר מכן אבי שיתף תהליך שהם עשו לאחרונה בפלאנק, של הגדרת הערכים של אירגון הפיתוח בחברה. דיברנו על למה זה חשוב, איך זה משפיע על גיוסי עובדים ועל התרבות בכללי, ואיך עושים את זה בכלל. היה מעניין, תהנו

  7. 124

    פרק 105 – בטיילור המפתחים עצמאיים בצורה קיצונית

    אירחנו את נדב שץ, ה-CTO של TailorBrands. התרבות של טיילור מעודדת עצמאות קיצונית – תרבות שמעודדת לקיחת החלטות, על ידי כל אחד בחברה. ניסינו להבין עם נדב מה ההבדל בין עצמאות לעצמאות קיצונית, מתי הם החליטו שהם רוצים לעבוד ככה, איך בונים תרבות כזו בחברה ואיך פותרים קונפליקטים תוך כדי שמירה על הכיוון הנכון.

  8. 123

    פרק 98 – בקטנה 30 – מבחן במשרד או בבית ולמה אתם צריכים להלחם ב-If-ים שלכם

    מזמן לא נפגשנו ואחרי קצת גילויי געגוע עשינו רטרו על דעותינו בנוגע לקורונה ועתיד העבודה מהבית/משרד. אח״כ פתחנו דיון סוער שהתקיים בקבוצת הפייסבוק שלנו – האם לגיטימי לתת למרואיינים מבחן בית? האם לגיטמי לתת מבחן בעבודה? מה עדיף? בסוף יפתח חלק קצת מדעותיו ואהבתו למחיקת קוד וסלידה מכל if באשר הוא.

  9. 122

    רוצים להתארח בפודקאסט?

    הרבה פעמים פונים אלינו בבקשה להגיע לפודקאסט. זו יכולה להיות פניה ישירה, או פנייה בשם מישהו. לפעמים מציעים נושא ולפעמים מבקשים מאיתנו למצוא נושא. החלטנו לשקף את תהליך בחירת האורחים לפרקים וגם תהליך הכנת הפרק מנקודת המבט שלנו. רוצים להתארח בפודקאסט? או לשלוח מישהו מהחברה שלכם? קודם תקשיבו לקצרפרק הזה.

  10. 121

    פרק 97 – איך יוצאים לחופשת לידה או חופשה ארוכה?

    אבי נכנס לבידוד וולונטרי והשאיר את יפתח לארח לבדו את ליטל חסין שמתארחת אצלינו בשנית. דיברנו על יציאה לחופשה ארוכה וספציפית חופשת לידה. איך דואגים להעברת מקל? האם שומרים על קשר בזמן החופש? ואיך חוזרים חזרה לעניינים? בסוף כמובן ענינו לשאלות מהקהל.

  11. 120

    פרק 96 – ניר כהן מחלק אחריות

    הפעם ניר כהן, VP Engineering בסטריגו הגיע לדבר איתנו על מודל מעניין שהם הטמיעו בחברה שנקרא – Area Of Responsibility, או בקיצור AOR. המודל מדבר על חלוקת אחריות שלא קשורה להיררכיה אירגונית בצורה שמוודאת שדברים מתקדמים ולא נופלים בין הכסאות, גם אם הם לא תחת תחום אחריות של צוות מסויים. אז אם אתם לא בטוחים מי צריך להיות אחראי באירגון על דוקומנטציה או Shared libs או על לוודא שאנחנו עומדים בסטנדרט ה-security שהתחייבנו אליו, שווה להקשיב לפרק הזה, אולי זה בדיוק הפיתרון שאתם צריכים. מקורות: https://wavelength.asana.com/workstyle-aors/

  12. 119

    פרק 95 – בקטנה 29 – חוזרים לשיגרה, stackoverflow צוותי וכלים פנימיים

    חזרנו! אחרי פגרה קצרה שלקחנו בלי, ואולי קצת עם קשר למשבר הקורונה שתקף אותנו – גם אנחנו חוזרים לשיגרה. אחרי שלא נפגשנו הרבה זמן, מדברים על החזרה לשיגרה מבחינת העבודה – כן/לא משרד ואיך יראה עולם העתיד. חוץ מזה – אבי התחיל להשתמש ב-Stackoverflow for teams – המוצר שמאפשר לצוותים לפרסם שאלות ותשובות, ממש כמו ב-Stackoverflow המוכר ואהוב, וחזר לספר על הרשמים הראשוניים. ובסוף דיברנו קצת על כלים פנימיים ועל כלי מגניב שיאפשר לכם לבנות UI גם לכלים הפנימיים שלכם, בלי להשקיע הרבה מאמץ

  13. 118

    פרק 94 – עבודה בימי קורונה

    גם בימי הסגר והבידוד, לא נתנו לקורונה לעצור אותנו ופנינו לצורת התקשורת הנפוצה ביותר בימינו – Zoom על מנת להוציא פרק חדש. דיברנו על עבודה מהבית, על גיוס עובדים חדשים כשאין אף אחד במשרד, על שמירה על איזון בית-עבודה ועוד ועוד ועוד…. כמובן, ענינו גם על השאלות ששאלתם אותנו בקבוצה. בנוסף – אנחנו יוצאים לפגרה קלה של כחודש וחצי – חודשיים. מקווים שהפרק הבא יוקלט בלייב. שיהיה סגר קסום חברים

  14. 117

    פרק 93 – איך יוצרים תרבות אינקלוסיבית

    השבוע ציינו את יום האישה השנתי וחשבנו שזו הזדמנות טובה לארח את מורן ובר. מורן היא מפתחת וגם פסיכולוגית חברתית, המייסדת של Women in tech forum ופעילה חברתית בין השאר בתחומים הקשורים לאינקלוסיביות, הכללה בעברית. מורן הגיעה לדבר איתנו על החשיבות והדרך ליצירת תרבות מכלילה, המורכבת מסוגים שונים של אנשים – גברים, נשים, חילונים, דתיים, עדות שונות וכו׳… תהנו

  15. 116

    פרק 92 – אז תכלס… איפה מרוויחים יותר? סטארטאפ או חברה גדולה?

    אנחנו ממשיכים את סדרת השכר שלנו. ואחרי שוידאנו שכולם מבינים מה זה אופציות ואיך מבינים כמה אתם שווים הגיע הזמן שנשאל את שאלת השאלות – איפה אני הולך להרוויח הכי הרבה – בסטארטאפ או בחברה גדולה? אז הזמנו את עודד בלייר שאחרי שנים שבילה בפייסבוק, חזר עכשיו לסצינת הסטארטאפים וניסינו לנתח איתו את כל הנתונים – שכר, אופציות, מניות, מענקי חתימה וכל מה שכלול תחת המטריה הזו של compensation ולבסוף ניסינו להבין – איפה נרוויח יותר בשורה התחתונה? פרק חובה לכל מי ששכר עשוי להשפיע על ההחלטה שלו בין סטארטאפ לחברה גדולה.

  16. 115

    פרק 91 – בקטנה 28 -מיקרומנג׳מנט

    הפעם דיברנו על נושא שכואב או כאב מתישהו לכולנו – מיקרומנג׳מנט. התופעה בה מנהל מתערב בכל פרט זעיר בעבודה – החל ממה צריך לעשות וכלה באיך צריך לעשות. ניסינו לנתח את שורשי התופעה ולהבין איך מתמודדים איתה בצורה טובה. בסוף דיברנו על זה פרק שלם אז הבקטנה הפך לבגדולה נשמח לקבל תגובות לפרק הזה ולשמוע האם זה קורה גם לכם ואיך כדאי להתמודד.

  17. 114

    חסויות חסרות תרבות

    לא בדיוק פרק, אבל מוקדש לכל המאזינים הקבועים שלנו. רצינו לדבר על החסויות שלנו ולהסביר איך התהליך עובד. מאז שהתחלנו לשים חסויות בפודקאסט היה חשוב לנו לשמור על מינון ותוכן איכותי כך שלא יפגע בחוויית ההאזנה מצד אחד, ויתן ערך, בעיקר למחפשי עבודה, מהצד השני. בקצרפרק הזה (מילה שזה עתה המצאנו) אנחנו מסבירים על תהליך החסות שלנו מאחורי הקלעים ואיך אנחנו דואגים לשמור רק על תוכן איכותי ורציני תוך מתן מקסימום ערך עבורכם, המאזינים ועבור החברות נותנות החסות.

  18. 113

    פרק 90 – איזה אופציות יש לכם?

    אחד הפרקים שחיכינו להקליט כבר המון זמן, סוף סוף יוצא לאור! אחד הנושאים שאנשים מבינים בו הכי מעט ביחס לכמה שהוא משפיע על הכיס שלהם – אופציות! אופציות הוא כלי שמוענק בסטארטאפים, וגם בחברות מבוססות, כחלק מחבילת השכר. ולמרות שהאופציות שלכם יכולות להניב לכם סכומים משמעותיים, יש סיכוי שאתם לא מבינים מה זה אופציה בדיוק, איך היא עובדת ומתי, אם בכלל, תראו מזה כסף. אז הבאנו את עודד גולן מ- Equity Bee לעשות לנו סדר בבלאגן ולשאול את כל מה שלא העזתם (וגם את מה שכן העזתם) לשאול.

  19. 112

    פרק 89 – בקטנה 27 – מה לעשות כשקולגה מעצבנ/ת אותי

    לפני שני פרקים, דיברנו על מה קורה כשלא מסתדרים עם הראש צוות וחושבים שהוא טועה – מה עושים? איך פותרים וכו׳…. הפעם המשכנו את הדיון וניסינו לנתח – מה קורה כשלא מסתדרים עם מפתח/ת אחר/ת בצוות? איך אפשר למנף את הסיטואציה? איך אפשר להתמודד? והאם כדאי לרענן? בקטנה…

  20. 111

    פרק 88 – במאנדיי עושים אימפקט

    אירחנו את דניאל לריה, מנהל הפיתוח בחברת Monday.com ודיברנו על אימפקט. מאנדיי זה אחד הסטארטאפים המעניינים בשכונה בתקופה האחרונה וכל מפתח כנראה ידע לדקלם לכם את ה-KPIs שלו. דיברנו עם דניאל על תרבות האימפקט – איך מייצרים תמונת ניצחון, איך דואגים לרוץ מהר ולבנות תשתיות שבאמת מייצרות ערך אמיתי ללקוחות, בלי לוותר על איכות. היה פרק מרתק!

  21. 110

    פרק 87 – בקטנה 26 – התכסחנו על חוב טכני ויפתח לא יודע איך להגיד לבוס שלו שהוא טועה

    בפרק הקודם, דיברנו עם ארז על איך מתכללים חוב טכני תחת מטרות עסקיות. יפתח טען שזה לא הגיוני למדוד את זה, אבי טען שדווקא כן. לא היה לנו זמן אז לדבר על זה אז אבל היה לנו מלא זמן לריב על זה הפעם. אח״כ יפתח חלק סיפור שבו הוא עבד על פרוייקט מיותר, לפחות בחלקו, אבל לא היה ברור איך לעלות על זה ואיך להגיד למנהל שלו, שהם עובדים על הדבר הלא נכון. בקטנה…

  22. 109

    פרק 86 – סקוואדים, החלקים החסרים עם ארז דיקמן מלמונייד

    והפעם, ארז דיקמן ה-VP R&D של למונייד מגיע לדבר איתנו על סקוואדים. למי שלא מכיר את המושג, סקוואדים הוא מבנה אירגוני אשר פותח בספוטיפיי ומשמש כיום חברות רבות בעולם שמוצאות אותו מאוד אפקטיבי לניהול. ארז מסביר לנו מה זה סקוואדים, איך מיישמים את זה בלמונייד והכי חשוב – מדבר איתנו על כל אותם דברים שלא באמת עובדים כמו בתיאוריה ואיך מתמודדים איתם.

  23. 108

    פרק 85 – איך מייצרים OWENRSHIP באאוטבריין

    בסטארטאפ קטן של 4-5 אנשים, לכולם יש תחושת Ownership מאוד מאוד גדולה. אבל איך מייצרים את זה גם בחברה של 15 מפתחים? ושל 150 מפתחים? אאוטבריין, אחד מהסטארטאפים הותיקים בארץ, כבר עברה הרבה גלגולים. אבל התרבות שלה מאופיינת ב-Ownership מאוד חזק. אורי להב, המייסד וה-CTO ויונתן ממן ה-VP R&D הגיעו לדבר איתנו על הגלגולים של החברה, איך הערך הזה של Ownership הוטמע עמוק ב-DNA של החברה ואיך אפשר לייצר את התחושה הזו גם בחברות אחרות. זה אולי אחד הפרקים הכי מעניינים שהקלטנו. אנחנו היינו מרותקים והיינו יכולים לדבר על הנושא עוד שעות. מקווים שתהנו

  24. 107

    פרק 84 – קוד פתוח לעזרת הציבור

    הפעם אירחנו את מרי לויצקר ורועי סגל מ״הסדנה לידע ציבורי״.הסדנא לידע ציבורי היא ארגון ללא מטרות רווח, מבוסס מתנדבים, הפועל לקידום שקיפות שלטונית ומעורבות אזרחית באמצעות בניית כלים טכנולוגיים בקוד פתוח – אתרים ואפליקציות – לפתיחה והנגשה של מידע המצוי ברשותם של מוסדות ציבוריים.שמענו סיפורים מרתקים על איך אפשר להנגיש דאטא לטובת הכלל וגם להשתפר כמפתחים תוך כדי.תהנו מהפרק ואם זה עושה לכם חשק להתנדב – אני בטוח שמרי ורועי ישמחו לשמוע מכם

  25. 106

    פרק 83 [מתוקן] – האבולוציה של קוד-ריוויו בלייטריקס, עם ירון אינגר

    ירון אינגר הוא ה-CTO ומייסד שותף של לייטריקס, אחד הסטארטאפים הכי מעניינים (והכי מצליחים) בסביבה. רק לאחרונה הם הודיעו על גיוס שהביא אותם להערכת שווי של מעל מיליארד דולר! לייטריקס, שקיימת כבר מעל 7 שנים, מן הסתם עברה הרבה שינויים בתהליכים ובשיטות העבודה שלהם. ירון חולק איתנו הפעם את הדרך שהם עברו בנוגע לקוד-ריוויו – איך עושים את זה נכון, איך מייצרים בסיס ידע רחב שבו חברה בצמיחה מהירה מצליחה לשמור על קוד איכותי ועוד… היה כיף!

  26. 105

    פרק 82 – בקטנה 25 – יפתח מנסה לנהל שטוח ולעשות אוטומציה לפגישות 1:1

    הפעם יפתח התייעץ עם אבי. מה עושים כשהצוות בסטארטאפ כבר מעט גדול מדי לניהול אבל מעדיפים להשאר במבנה שטוח ולא לייצר צוותים שלא לצורך. זה הוביל אותנו לכמה תובנות מעניינות וגם לניסוי שיפתח מריץ בחברה בו הוא מנסה לעשות אוטומציה לפגישות 1:1.

  27. 104

    פרק 81 – איך עושים און-קול בפייסבוק עם רן לייבמן

    הפעם אנחנו מארחים את רן לייבמן. רן הוא Production Engineer בפייסבוק. רן הגיע לדבר איתנו על תורנות ה-On-call בפייסבוק ובכלל, איך עושים תורנות כזו בצורה נכונה? דיברנו על הרבה נושאים מעניינים – איך דואגים שאנשים לא יקומו בלילה בחינם, מי נכון שיעשה תורנות כזו ומלא Best Practices וגם Pitfalls ששווה להכיר וללמוד אם יש לכם מוצר שחי בפרודקשן.

  28. 103

    פרק 80 – בקטנה 24 – האם להשאר מפתחים כל החיים?

    בפרק הפעם יפתח עשה רטרו להרצאה הלא-מוצלחת (לדעתו) שלו ברברסים. ההרצאה דיברה על מסלול ובחירות קריירה ובין השאר היה בה מסר שהציע למאזינים להשאר מפתחים כל החיים ולא לרדוף אחרי טייטלים אחרים. אבי לא ממש הסכים איתו. חוץ מזה, אבי גם סיפר שהוא לא מתקשר למועמדים כדי להזמין אותם לראיון. אז איך הם מגיעים בכל זאת? כל זאת ועוד בפרק הזה.. בקטנה.

  29. 102

    פרק 79 – מפתחים מתחלפים עם מיטל סנדור

    הפעם דיברנו עם מיטל סנדור מחברת צ׳ג. מיטל סיפרה לנו על פרוייקט מעניין ביותר שנקרא Brain Swaps. בפרוייקט הזה, שתי חברות מחליפות ביניהן מפתחים לספרינט אחד. בפרק מיטל סיפרה לנו מאיפה הרעיון לפרוייקט המשוגע הזה הגיע, מה הם למדו בדרך והשאלה הכי חשובה – האם הם יעשו את זה שוב? מקורות: הבלוג של רודיק מצ׳ג, על התקופה שלו במאנדיי האתר של Brain Swaps  

  30. 101

    פרק 78 – מפתחים חסרי תרבות, הדור הבא

    טוב, לקחנו הפסקה קלה אחרי עזיבתו של גל. הטענו מצברים, הקלטנו פרקים, חידשנו את האתר וכל מה שנשאר הוא להציג את מי שתופס את המיקרופון הריק. אז הפרק הזה הוא פרק היכרות עם המנחה החדש שיתיישב בכיסא של גל – מי הוא? מה הוא? למה דווקא הוא? ועוד שאלות wh questions התגעגנו

  31. 100

    פרק 77 – זה הזמן להפרד

    כבר הרבה זמן שביקשו מאיתנו פרק על היום האחרון בעבודה. החלטנו שפרק כזה יהיה רק כשיגיע הרגע הנכון מבחינתנו. ובכן, הרגע הגיע – פרק על פרידה. איך עוזבים את מקום העבודה יפה, איך מודיעים ומתי, מה קונים למתנת פרידה וכו׳…   בסוף הפרק – הודעה מרגשת, סוחטת דמעות, שסיכמנו כ״סוף חמוץ מתוק״.

  32. 99

    פרק 76 – פרק על חלל!

    הפעם יש לנו פרק על חלל בשבילכם! על חלל פתוח ליתר דיוק הבאנו את עומר ון-קלוטן לדבר איתנו על חללים פתוחים. האם באמת רוב המפתחים שונאים את ה-Open space? אם כן, למה בכל זאת רוב החברות יושבות ככה? כמה זה עולה לנו? כמה זה חוסך? ואם כבר אנחנו באופן-ספייס – איך עושים את זה נכון? היה פרק על חלל! (הבדיחה הזו לא נשחקת)

  33. 98

    פרק 75 – בקטנה 23 – אבי עובר ל-CI/CD, גל מנהל סיכונים כמו מהמר

    המשכנו את הדיון שלנו על Strong opinions loosely held ודיברנו על בלוג פוסט שמסביר למה זה עשוי להיות רעיון גרוע בצוותי הייטק.  גל חלק קצת מהתובנות שלו מהספר של שחקנית הפוקר המהוללת, אנני דיוק, על איך לנהל סיכונים כמו מהמרת. אבי קיים את ההבטחה שלו מהפרק על CI/CD וחזר לספר איך הפרוייקט מתקדם אצלו בחברה בסביבה של מערכת AI שבה צריך לבדוק לא רק קוד, אלא גם סטטיסטיקות וביצועים של מודלי AI. אה! והיה גם טיפ יומי (אחרי בערך 50 פרקים בלי) בקטנה….

  34. 97

    פרק 74 – אתם לא באמת כאלה מוצלחים

    אתם מוצלחים, אנחנו יודעים. כמו שאמא תמיד חושבת שהילד שלה הכי חמוד גם אתם בטוחים שאתם הכי מוצלחים וחשובים לחברה בה אתם עובדים. אבל מה לעשות – רובינו לא באמת כאלה. אנחנו ברי תחליף, אנחנו לאו דווקא נתפסים ככאלה מוצלחים בעיני המנהלים שלנו. ולפעמים זה גורם לתסכול כי הפער בין הציפיה (מהמנהל, מהחברה וכו׳) לבין המציאות הוא עמוק מכפי שאנו מסוגלים לראות. בפרק הזה אירחנו בשנית את יפתח בר וניסינו לענות על שאלה אחת – ״איך אני יודע/ת כמה אני שווה?״. לא מבחינת משכורת בהכרח אלא מבחינת החברה בה אני עובד/ת, המנהל שלי, הקולגות שלי וכו׳… איך אני מבין איפה אני עומד/ת גם אם המנהל שלי לא מסוגל להישיר מבט ולהגיד לי ״אני לא מרוצה״, גם אם הקולגה שלידכם לא יאמר לכם לעולם שהוא לא תופס מכם. פרק חובה לכל מאזין/ה שהוא או היא פתית שלג מוצלח! מקורות: How will you measure your life (book) 5 Dysfunctions of a team

  35. 96

    פרק 73 – בקלאודינרי כולם מחליטים

    הפעם אירחנו את איתי לחן, המנכ״ל ושותף-מייסד של הסטארטאפ קלאודינרי. קלאודינרי היא די ייחודית בנוף הסטארטאפים הישראלי, בלי לגייס שקל אחד הם הצליחו לייצר חברה גדולה, רווחית ומשמעותית. כנראה שגורם התורם משמעותית לזה הוא התרבות הייחודית בחברה שבה משתפים את כולם בקבלת ההחלטות. תחשבו מה המשמעות של לשלב 200 איש בתוכנית האסטרטגית של החברה, לתת להם לקבוע לאן הולכים ומה צריך לעשות. דיברנו על איך התהליך עובד, איזה תובנות יצאו מזה, איך זה משפיע על הפיתוח ועוד. היה ממש מעניין.

  36. 95

    פרק 72 – באינוביד אין בעלות על קוד, עם יובל פמפר

    הפעם אירחנו את יובל פמפר, ה-VP R&D של חברת אינוביד. דיברנו על תרבות ה- No Code-Ownership באינוביד. תרבות בה אף מפתח או צוות אינם אחראים על קטע קוד ספציפי במערכת. במקום זה, הם אחראים על מטרות עסקיות ונוגעים בכל פיסת קוד שצריך על מנת להשלים את המשימה. ניסינו להבין את היתרונות – היכולת להקצות מפתחים לפי משימה ולא לפי צוותים ״שרירותיים״, הבנה של כל המערכת, ורסטיליות גבוהה במשימות וכו׳… אבל גם דיברנו על החסרונות – האם לא לוקח מלא זמן לפתור תקלות? מי בכלל פותר תקלות? למי הקוד מספיק חשוב כדי לדאוג לתחזק אותו? וגם חסות של חברת Wibbitz עם לי לוי שחולקת איתנו איך הם דואגים ל-Knowledge Sharing בעולם של סקוואדים וגילדות.

  37. 94

    פרק 71 – בקטנה 22 – פסקת הפתיחה בקורות החיים שגרמה לי להפסיד משרה ואיך מפרסמים משרה חדשה

    אירחנו את יוסי סיאס ודיברנו על פסקת פתיחה בקורות חיים בעקבות מאזין שכתב פסקה שעלתה לו במשרה. וגם על איך להגדיר ולפרסם משרה חדשה שתביא לכם את המועמדים המתאימים. ובסוף הפרק ראיון עם יונתן גשיט מפתח מחברת wibbitz והפעם על איך לא לפחד משינויים. בקטנה….

  38. 93

    פרק 70 – רן בר-זיק מעלה חופשי לפרודקשן

    רן בר-זיק, שאולי אתם מכירים אותו מתוכניות הבוקר והחדשות, או מהטור שלו בעיתון הארץ, קפץ לביקור באולפננו כדי לדבר על CI/CD. דיברנו על מה זה התהליך הזה שמדברים עליו כל כך הרבה בשנים האחרונות, איך הוא תורם ליעילות שלנו כמפתחים, למה הלקוחות מתים על זה, ואיך עושים את זה נכון? לא, זה לא קליל, אבל גם לא מורכב כמו שאולי אתם חושבים. היו גם אינסוף שאלות מהקהל – השתדלנו לענות על רובן. וגם חסות של חברת Wibbitz – אביב מזרחי, ראש צוות פיתוח ו-QA, שיתף איתנו איך יוצרים תרבות של שקיפות בין הביזנס לפיתוח.

  39. 92

    פרק 69 – בקטנה 21 – דיעות חזקות רופפות

    השבוע הפודקאסט חוגג שנתיים!  וכהרגלנו בקודש – כל מיילסטון הוא הזדמנות לחגיגה קטנה וגם לרטרוספקטיב. הפעם חזרנו למשפט שאמרנו בפרק הראשון (או בפרק 38, לא היינו סגורים על זה) – Strong Opinions Loosely Held. או בעברית – ״דיעות חזקות רופפות״. ניסינו לחשוב איך הפודקאסט גרם לנו, אחרי שנתיים ועוד רגע 70 פרקים, לשנות קצת דיעות חזקות שלנו. חוץ מזה דיברנו עם גיל, ה-VP R&D של wibbitz, שסיפר לנו על תרבות הפיתוח האישי שהם מנחילים בחברה. בקטנה…   מקורות: בלוג פוסט חזק וחלש

  40. 91

    פרק 68 – שי ילין כותב קוד יציב בטירוף

    שי ילין כבר ראה הרבה קוד בחייו. אחרי 7 שנים בוויקס בעבר, וראש צוות בסטארטאפ כיום הוא מבין דבר או שניים בבנייה של מערכות שלא צריך לשכתב כל שלוש שנים(או שנה). דיברנו איתו על למה קוד נרקב, איך מערכת היא כמו גינת נענע, איך TDD גורם לנו לייצר קוד יציב בטירוף ועוד! כמובן, גם ענינו על שאלות מאוד מעניינות מהקהל בנושא. פייר – אנחנו למדנו מלא דברים חדשים הפעם. מקורות: הספר GOOS שהזכרנו בפרק: http://www.growing-object-oriented-software.com/

  41. 90

    פרק 67 – בקטנה 20 – מתחברים עם המראיין בפייסבוק ועוזבים עבודה אחרי חודש

    הפעם דיברנו על שאלה שהופנתה אלינו ממנהל פיתוח ששאל – האם לגיטימי למרואיין להוסיף בפייסבוק את המראיין? וההיפך? חוץ מזה, התייחסנו לשאלה שעלתה בקבוצה והסעירה את הרוחות – האם זה לגיטימי להתחיל עבודה חדשה ולהמשיך תהליך קבלה לעבודה אחרת במטרה לעזוב תוך כמה שבועות לעבודה ״טובה יותר״? בקטנה…

  42. 89

    פרק 66 – Stackoverflow עם בנימין גרינבאום ודור צ׳יזיק

    הגיע הזמן לדבר על זה – Stackoverflow! מה האתר הזה הצליח לעשות כדי למשוך מיליוני מפתחים אליו, שאף אחד אחר לא הצליח לעשות קודם? למה שווה לכם ללמוד איך לנסח שאלה טובה או להשקיע בתשובה איכותית? ואיך כל זה מתקשר לתרבות אירגונית? אירחנו שני תורמים רציניים לאתר הפופולרי – בנימין גרינבאום ודור צ׳יזיק על מנת לנסות לפצח את השאלות האלו, ועוד… מקורות אקסטנשן לכרום שמציג לכם תשובות אפשריות כבר בתוצאות החיפוש הבלוג לגבי ה-code of conduct החדש

  43. 88

    פרק 65 – בקטנה 19 – מנהלים, שתקו כבר! ואיך להפסיק למסמס?

    דיברנו על הפוסט של גל – !Are you a manager? Shut up אפילו שתקנו במשך 5 דקות שלמות במהלך הפרק (אבל קיצצנו לכם את זה בעריכה ל-20 שניות)! וגם – הממסמס, אותו אחד שתמיד ממסמס כל מה שאתם סוגרים עליו. בעקבות שאלה אנונימית שעלתה בקבוצה, דיברנו על איך מתמודדים עם טיפוס כזה. בקטנה… נ.ב רוצים את השתיקה המלאה? הפרק המלא עם 5 דקות של הנאה שקטה (וקליקים של עכבר) נמצא כאן: https://drive.google.com/open?id=1141DPrKm-XIN-UVwuPeYhbTrQHOiV-6p

  44. 87

    פרק מומלץ – פרק 64 – מי בכלל צריך QA? עם אורי נתיב

    ארחנו את אורי נתיב, שותף מייסד ו-סמנכ״ל פיתוח בטורי. דיברנו על איך ארגון פיתוח יכול לעבוד ללא אנשי qa. כמה (אם בכלל) זה פוגע באיכות? כמה (אם בכלל) זה מאיץ את הפיתוח? איך עושים את זה? מה הסיכונים? שאלות מהקהל ועוד ועוד. מקורות: QA without QA – Reversim 2013 – https://www.youtube.com/watch?v=1l4bKhoPnjs Look at my Slides – Reversim 2017 – https://www.youtube.com/watch?v=Vy1iZ9QQbbA Daddy, where is my Arduino – Reversim 2018 – https://www.youtube.com/watch?v=X8AgwnoYWmw&t=270s

  45. 86

    פרק 63 – בקטנה 18 – שיימינג זה החיים (או שלא?) והגיע הזמן לרענן קורות חיים (או שלא?)

    פוסט שעלה בקבוצה ודיבר על Shaming Driven Development גרם לאבי וגל לויכוח קשה על הבוקר.עזרו לנו להכריע – האם שיימינג זה החיים? ובעקבות מלא שאלות אנונימיות בקבוצה שמסתיימות בשאלה ״האם הגיע הזמן לרענן קורות חיים?״ החלטנו לנסות לתת תשובה, אחת ולתמיד! בקטנה…

  46. 85

    פרק 62 – בקטנה 17 – לא עומדים בדדליין ולא שולחים קורות חיים (או שכן?)

    דד ליינס. למה זה טוב? רמז: זה לא. קורות חיים. זה חשוב? יש מצב.    

  47. 84

    פרק 61 – פרה מורטם – איך פותרים בעיות לפני שהן קורות?

    פרה מורטם. ניתוח שלפני המוות. איך פותרים בעיות לפני שהן קורות? למה זה טוב? איך נכנסים לסטייט אוף מיינד הנכון? איך עושים את זה בפועל? למה גיימפיקישן פה קריטי? אפילו ניסינו להבין איך הפודקאסט מפתחים חסרי תרבות עלול להיכשל בחצי שנה הקרובה…. היה אש! מקורות: מאמר על פרה מורטם והמקור המחקרי שלו  Photo by Ernesto Velázquez on Unsplash

  48. 83

    פרק 60 – אחרי המוות

    פוסט מורטם. אחד הכלים לשיפור, הכי חשובים במתודלוגיות של פיתוח תוכנה. אבל איך עושים את זה נכון? איך נמנעים מתרבות של בית משפט? איך מוודאים שזה מוביל לשיפור ולא רק נשאר שורה על הלוח? מה ההבדלים בין פוסט מורטם של באג לפוסט מורטם של פרוייקט? איך כל זה קשור לרטרוספקטיב? היה מורבידי. לא באמת… מקורות: גיט האב עם המון סיכומי פוסט מורטם של חברות שונות גמו גוגל, אמאזון, דרופבוקס וכו הרצאה נחמדה של המייסד של Pager-Duty על post-mortem הרצאה נוספת של בת׳אני מקרי מ-Etsy שגם הייתה שותף לפיתוח של morgue – כלי למעקב אחרי post-mortem (גילוי נאות – לא ניסינו) This is one of the reasons that when doing retrospectives it's crucial to outline the "things to keep" and not just "things to improve"…But unlike what @coachjfranklin said – It's not just about not beating the team too much after a lost…It's in order to learn from the win! — Gal Zellermayer (@GalZellermayer) September 26, 2018

  49. 82

    פרק מומלץ – פרק 59 – ליטל חסין על איי בי טסטינג ואיך זה משפיע על התרבות הארגונית?

    הופה הופה אירופה – חזרנו! אחרי שבועות של חופשים וחגים חזרנו בשיא המרץ. ארחנו את ליטל חסין מג׳וי טיונס ודיברנו על a/b testing ועל איך זה משפיע על התרבות הארגונית. איך זה משפיע על קבלת ההחלטות? על המעורבות של כולם? זה אפילו משפיע על תהליכי הגיוס לחברה! מקורות איך עובדים בספוטיפי  דוגמא לניסויים שדיברנו עליהם בפרק ועוד דוגמא מאת יובל קמינקא  כלי אונליין שליטל הזכירה

  50. 81

    פרק מומלץ – פרק 58 – 1 על 1

    אז הפעם גל ואבי נפגשים לשיחה אישית, אחד על אחד. איך עושים 1:1 בצורה נכונה – מהצד של המנהלת? מהצד של המפתחת? זמן קבוע בשבוע? בהליכה או בישיבה? עושים סטטוס על המשימות או לא? פרק שהרבה מאזינים חיכו לו – היה מעניין מאוד, לפחות לנו.

Type above to search every episode's transcript for a word or phrase. Matches are scoped to this podcast.

Searching…

We're indexing this podcast's transcripts for the first time — this can take a minute or two. We'll show results as soon as they're ready.

No matches for "" in this podcast's transcripts.

Showing of matches

No topics indexed yet for this podcast.

Loading reviews...

ABOUT THIS SHOW

פודקאסט בעברית על חיי היומיום של צוותי פיתוח

HOSTED BY

מפתחים חסרי תרבות

CATEGORIES

Frequently Asked Questions

How many episodes does מפתחים חסרי תרבות have?

מפתחים חסרי תרבות currently has 50 episodes available on PodParley. New episodes are automatically indexed when they're published to the podcast feed.

What is מפתחים חסרי תרבות about?

פודקאסט בעברית על חיי היומיום של צוותי פיתוח

How often does מפתחים חסרי תרבות release new episodes?

מפתחים חסרי תרבות has 50 episodes. Check the episode list to see recent publication dates and frequency.

Where can I listen to מפתחים חסרי תרבות?

You can listen to מפתחים חסרי תרבות on PodParley by clicking any episode. We provide an embedded audio player for direct listening, and you can also subscribe via your preferred podcast app using the RSS feed.

Who hosts מפתחים חסרי תרבות?

מפתחים חסרי תרבות is created and hosted by מפתחים חסרי תרבות.
URL copied to clipboard!