EPISODE · Jul 16, 2024 · 20 MIN
#13 H1 numerot: Liikevaihto 357 105,20€ & tulos 127 135,59€
from Turha edes yrittää · host Samuli Salonen
Tässä jaksossa käydään lävitse meidän H1. Mikä meni hyvin ja mikä huonosti. Numeroiden läpikäynti: ✅ H1 revenue: 357 105,20€ 🎉 Last year: 162 130€, so 120.2% growth from last year. ✅ H1 Profit: 127 135,59€ 🎉 Last year: 36 547,82€, so 247.9% growth from last year. Tehtiin noin 60k kuukaudessa liikevaihtoa - aika tasainen (pois lukien pari kirjanpitomokaa mun puolelta). Numerot huijaa: - Founderit nostaa palkkaa 3500€ kuukaudessa --> Jos nostettaisiin 6000€ (markkinapalkat) niin tulos olisi 45 000€ vähemmän = 80 000€ 3 pääpalikkaa H1: 1. Asiakashankinta: 1. Ollaan onnistuttu hyvin ja saatu uusia avauksia. 2. Palkattu Basti myyntijohtajaksi 3. Palkattiin Riya tekee lyhytvideoita meille. 4. Aloitettu SEO agencyn kanssa --> diilin neuvottelu mikä on fiksu meille 5. Aloitettu maksettu mainonta agencyn kanssa --> Diili mikä on fiksu meille 6. Aloitettu aktiivinen outbound tekeminen. Paljon oppeja prosessiin liittyen. 2. Nykyasiakkaat: 1. Asiakkaat on yhtä lukuunottamatta ollut tyytyväisiä ja pysynyt asiakkaina 2. Muutamilla asiakkaila hiring freeze --> Ymmärrys siitä, että alkuvaiheen start-upit on hyvin riskisiä asiakkaita meille. Haluun että tehdään isompien firmojen kanssa tulevaisuudessa. 3. Ollaan markkinaa kalliimpi toimija --> Oon miettinyt paljon että mitä wow-efekti tarkoittaa ja mitä premium tarkoittaa ja miten voidaan perustella se. Meidän osaajat: a. Uusia osaajia tullut tiimiiin tänä keväänä: Bastian, Riya & Linda b. Meidän COO lähtö Miten nykyiset ihmiset voi: a. Jatkuvasti halutaan tehdä ihmisistä parempia ja kasvattaa heidän työmarkkina-arvoa. Ollaan tosi vaativa työpaikka. b. Kova kasvu on näkynyt ihmisten jaksamisessa. Yritetään jatkuvasti pitää siitä huolta mutta silti se on vaikeaa. Uusien ihmisten hankinta: - Jatkuva investointi omaan employer branding tekemiseen --> Saadaan paljon viestejä ihmisiltä että olisi kiva olla duunissa meillä. - Jatkuvasti intro-puheluita hyvien tyyppien kanssa vaikka aktiivisesti ei rekrytoida --> Toki kun saadaan uusia asiakkaita niin voidaan sitä mukaa palkata. - Oman rekryprosessin jumppaus --> Mitä oikeesti tarvitaan ja miten mitataan niitä asioita rekryprosessissa?
What this episode covers
Tässä jaksossa käydään lävitse meidän H1. Mikä meni hyvin ja mikä huonosti. Numeroiden läpikäynti: ✅ H1 revenue: 357 105,20€ 🎉 Last year: 162 130€, so 120.2% growth from last year. ✅ H1 Profit: 127 135,59€ 🎉 Last year: 36 547,82€, so 247.9% growth from last year. Tehtiin noin 60k kuukaudessa liikevaihtoa - aika tasainen (pois lukien pari kirjanpitomokaa mun puolelta). Numerot huijaa: - Founderit nostaa palkkaa 3500€ kuukaudessa --> Jos nostettaisiin 6000€ (markkinapalkat) niin tulos olisi 45 000€ vähemmän = 80 000€ 3 pääpalikkaa H1: 1. Asiakashankinta: 1. Ollaan onnistuttu hyvin ja saatu uusia avauksia. 2. Palkattu Basti myyntijohtajaksi 3. Palkattiin Riya tekee lyhytvideoita meille. 4. Aloitettu SEO agencyn kanssa --> diilin neuvottelu mikä on fiksu meille 5. Aloitettu maksettu mainonta agencyn kanssa --> Diili mikä on fiksu meille 6. Aloitettu aktiivinen outbound tekeminen. Paljon oppeja prosessiin liittyen. 2. Nykyasiakkaat: 1. Asiakkaat on yhtä lukuunottamatta ollut tyytyväisiä ja pysynyt asiakkaina 2. Muutamilla asiakkaila hiring freeze --> Ymmärrys siitä, että alkuvaiheen start-upit on hyvin riskisiä asiakkaita meille. Haluun että tehdään isompien firmojen kanssa tulevaisuudessa. 3. Ollaan markkinaa kalliimpi toimija --> Oon miettinyt paljon että mitä wow-efekti tarkoittaa ja mitä premium tarkoittaa ja miten voidaan perustella se. Meidän osaajat: a. Uusia osaajia tullut tiimiiin tänä keväänä: Bastian, Riya & Linda b. Meidän COO lähtö Miten nykyiset ihmiset voi: a. Jatkuvasti halutaan tehdä ihmisistä parempia ja kasvattaa heidän työmarkkina-arvoa. Ollaan tosi vaativa työpaikka. b. Kova kasvu on näkynyt ihmisten jaksamisessa. Yritetään jatkuvasti pitää siitä huolta mutta silti se on vaikeaa. Uusien ihmisten hankinta: - Jatkuva investointi omaan employer branding tekemiseen --> Saadaan paljon viestejä ihmisiltä että olisi kiva olla duunissa meillä. - Jatkuvasti intro-puheluita hyvien tyyppien kanssa vaikka aktiivisesti ei rekrytoida --> Toki kun saadaan uusia asiakkaita niin voidaan sitä mukaa palkata. - Oman rekryprosessin jumppaus --> Mitä oikeesti tarvitaan ja miten mitataan niitä asioita rekryprosessissa?
NOW PLAYING
#13 H1 numerot: Liikevaihto 357 105,20€ & tulos 127 135,59€
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Sep 10, 2025 ·8m
Sep 1, 2025 ·17m
Aug 23, 2025 ·11m
Aug 19, 2025 ·18m
Jul 29, 2025 ·20m
Jul 26, 2025 ·27m