EPISODE · Jun 3, 2026 · 1H 9M
#44 - Flink men utslitt - med Psykolog Ingri Luthen
from Bra jobba! · host Rikke Gudim og Marianne Stokke
Mange av oss er flinke. Vi leverer, vi stiller opp, vi tar ansvar. Men til hvilken pris?I denne episoden sitter jeg sammen med psykolog og lederutvikler Ingrid Luthen, og jeg må si at denne samtalen traff meg skikkelig. Vi lever i et merkelig paradoks, hvor vi har flere muligheter enn noen gang til å vokse, prestere og følge drømmene våre. Likevel er utmattelse blitt hverdagen for altfor mange. Hvorfor er vi så slitne? Og hva er det egentlig vi betaler med?Ingrid og jeg snakker om flink-pike-syndromet og hva det gjør med oss over tid. Vi går inn i hva som skal til for å bygge en feedbackkultur som faktisk løfter folk, fremfor en kultur der tilbakemeldinger gis i krokene og bak ryggen på hverandre. For baksnakking på jobben er mer utbredt enn vi liker å tro, og det koster mer enn de fleste er klar over.Vi snakker også om den belastningen som bæres av folk i omsorgsyrker, en belastning som altfor ofte blir oversett og undervurdert. Og vi løfter blikket mot samfunnsutviklingen, fordi presset vi kjenner på er ikke tilfeldig. Det er noe vi må forstå for å kunne gjøre noe med det.Dette er en samtale jeg tror mange trenger å høre. Særlig deg som kjenner deg igjen i å alltid gi litt mer enn du egentlig har.-Om du har noen temaer eller spørsmål, vil vi gjerne høre fra deg.Send oss spørsmål eller refleksjoner til: [email protected] [email protected] Du kan også ta kontakt med oss på Instagram:Rikke Gudim på InstagramMarianne Stokke på Instagram 🌟🌟🌟🌟🌟 Hvis du likte denne episoden så send den gjerne til en venn, og vi setter stor pris på om du drysser 5 stjerner over den i appen.
What this episode covers
Mange av oss er flinke. Vi leverer, vi stiller opp, vi tar ansvar. Men til hvilken pris?I denne episoden sitter jeg sammen med psykolog og lederutvikler Ingrid Luthen, og jeg må si at denne samtalen traff meg skikkelig. Vi lever i et merkelig paradoks, hvor vi har flere muligheter enn noen gang til å vokse, prestere og følge drømmene våre. Likevel er utmattelse blitt hverdagen for altfor mange. Hvorfor er vi så slitne? Og hva er det egentlig vi betaler med?Ingrid og jeg snakker om flink-pike-syndromet og hva det gjør med oss over tid. Vi går inn i hva som skal til for å bygge en feedbackkultur som faktisk løfter folk, fremfor en kultur der tilbakemeldinger gis i krokene og bak ryggen på hverandre. For baksnakking på jobben er mer utbredt enn vi liker å tro, og det koster mer enn de fleste er klar over.Vi snakker også om den belastningen som bæres av folk i omsorgsyrker, en belastning som altfor ofte blir oversett og undervurdert. Og vi løfter blikket mot samfunnsutviklingen, fordi presset vi kjenner på er ikke tilfeldig. Det er noe vi må forstå for å kunne gjøre noe med det.Dette er en samtale jeg tror mange trenger å høre. Særlig deg som kjenner deg igjen i å alltid gi litt mer enn du egentlig har.-Om du har noen temaer eller spørsmål, vil vi gjerne høre fra deg.Send oss spørsmål eller refleksjoner til: [email protected] [email protected] Du kan også ta kontakt med oss på Instagram:Rikke Gudim på InstagramMarianne Stokke på Instagram 🌟🌟🌟🌟🌟 Hvis du likte denne episoden så send den gjerne til en venn, og vi setter stor pris på om du drysser 5 stjerner over den i appen.
NOW PLAYING
#44 - Flink men utslitt - med Psykolog Ingri Luthen
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 19, 2026 ·93m
Jun 18, 2026 ·60m
Jun 14, 2026 ·52m
Jun 12, 2026 ·59m