EPISODE · Jan 5, 2025 · 47 MIN
Har jeres gymnasium en analogiseringsstrategi?
from Lærerværelset
Han underskriver sig selv som "Analogiseringsdirektøren" og kæmper mod bevidstløs digitalisering af vores uddannelser. Er han en nostalgisk maskinstormer, eller har han fat i den lange ende? Niels Jakob Pasgaard er uddannet lærer og cand. pæd. i filosofi. Han er ansat som lektor ved pædagoguddannelsen på VIA og holder desuden jævnligt foredrag om skærme, fællesskab, frihed og dannelse på landets uddannelsesinstitutioner. Ifølge Niels Jakob har politikere brugt de sidste 30 år på at digitalisere vores uddannelsessystem ud fra en idé om, at fremtiden er digital, og derfor må skolen også være det. Men er udviklingen gået for stærkt, og har vi tabt noget på vejen?Links:Jeg citerer Niels Jakobs debatindlæg Filosof: Giv landets uddannelser en analogiseringsstrategi, hvor jeg første gang støtte på begrebet "analogiseringsstrategi".Undervejs taler vi også om Houlkærskolens analogiseringsstrategi, som Niels Jakob har hjulpet med at udforme.Hvis du har lyst til at støtte Lærerværelset, foregår det på 10er.com/laerervaerelset. En stor tak til dem, der allerede har været forbi :)
What this episode covers
Han underskriver sig selv som "Analogiseringsdirektøren" og kæmper mod bevidstløs digitalisering af vores uddannelser. Er han en nostalgisk maskinstormer, eller har han fat i den lange ende? Niels Jakob Pasgaard er uddannet lærer og cand. pæd. i filosofi. Han er ansat som lektor ved pædagoguddannelsen på VIA og holder desuden jævnligt foredrag om skærme, fællesskab, frihed og dannelse på landets uddannelsesinstitutioner. Ifølge Niels Jakob har politikere brugt de sidste 30 år på at digitalise...
NOW PLAYING
Har jeres gymnasium en analogiseringsstrategi?
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Oct 19, 2025 ·66m
Jun 27, 2025 ·28m
Jun 20, 2025 ·25m
Jun 15, 2025 ·24m
Jun 6, 2025 ·23m
May 30, 2025 ·54m