EPISODE · May 7, 2024 · 55 MIN
Novo Nordisk-ejer: Ingen “Nokia-situation” i Danmark
from Bag strategien
Novo Nordisk er på kort tid blevet så stor, at virksomheden påvirker vores nationaløkonomi.Vi er stadig i gang med at forstå, hvad det vilkår kommer til at betyde for os alle. For vores økonomi, for vores forskning og for magten i vores samfund.Og hvad med sårbarheden? Hvad nu, hvis der sker noget uventet i Novo Nordisk? Hvad tænker de oppe hos majoritetsaktionæren i Novo Nordisk Fonden?Gæst: Lars Rebien Sørensen, bestyrelsesformand for Novo Nordisk Fonden.02.17: Allerførst: Er væksten kommet bag på ham?07.35: Fondens rolle i samfundet.13.40: Fondens udøvelse af sit ejerskab.22.40: Fondens kompetencer.28.28: Risiciene: Magtfuldkommenhed.35.50: Risiciene: Sårbarhed.40.14: Risiciene: Mere om sårbarhed.Producer: Peter-Emil Witt.Få Niels Lundes nyhedsbrev: Tilmelding på borsen.dk/nyhedsbreve.
NOW PLAYING
Novo Nordisk-ejer: Ingen “Nokia-situation” i Danmark
No transcript for this episode yet
Similar Episodes
Jun 24, 2026 ·3m
Jun 17, 2026 ·1m
Jun 10, 2026 ·1m
Jun 3, 2026 ·3m
May 27, 2026 ·1m