PODCAST · society
Terapi de 10'uncu Köy
by Podfresh: Uzm. Psk. Dan. Ümran Örkün
Kim demiş terapist görüş belirtmez, güvenli sularda gezinir diye... Yorumdan kaçmadan, güvenli / tekin sular demeden açıldık... Sizi de bekleriz...Bu program Podfresh podcast ağı içerisinde yayın yapmaktadır.
-
131
SENCE BEN NARSİST MİYİM?
Güzel giden bir ilişkinin çatırdama sesleri geliyor kulağına. Ne yapsan yanlış bir şey yapıyor kızdırıyorsun karşındakini. Baştaki güzel ve anlayışlı iklim olmadığından nerde aksaklık var anlayamadığını gibi nasıl düzelteceğine dair bir fikrin de yok. Her şey kötüye gidiyor sanki ve sen gitgide kendinle ilgili daha az şeyden emin olabiliyorsun. Başlarda ona iyi geldiğini söyleyen; fedakârlığını ve merhametini öven; düşünceli olduğun için içi rahat olduğunu söyleyen partnerin, belki de iş arkadaşın, amirin, ebeveynin ya da kardeşinin cümleleri değişmeye başlıyor. “Anlayışsızsın sen, kendinden başka kimseyi düşünmüyorsun, kötü niyetlisin, bencilsin. Tüm evrenin merkezinde sen ol istiyorsun. Dünya senin etrafında dönmüyor haberin olsun”. Daha bunlara anlam verememişken o müthiş cümle geliyor: “Narsistsin sen”. Emin olamadığın bir cümle daha. Sonrasında arama motoruna girilen “Narsist olduğumu nasıl anlarım?” cümlesi ve bilgisayar başında geçen saatler. Yetmez gibi seni tanıdığına inandığın insanlara sormalar ama cevaplarla tatmin olamamalar. Bir şey düzelecekse ve düzeltebileceksen düzeltmek istiyorsun çünkü. Sarsıntılı kimlik şüphesine neden olan tuzak bir soru bugünkü konumuz haydi konuşalım… Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
130
BAĞLANMA KORKUSU ARTIK OLMAZSA OLMAZ MIDIR? AKIŞKAN İLİŞKİLER ÇAĞINDA BEN NASIL İLİŞKİ KAPANI
“İlişkide bağlanmak mı? Ne ilişkisi ne bağlanması? Adına ilişki diyen ya da bağlanan mı kaldı? Sen biraz gereksiz taleplerde bulunuyor olabilir misin?”. Problem sende gibi davranılıyor değil mi konu açılınca? Biz ne yapacağız bu bağlanma problemi olan insanlarla? Öldü mü ilişki? Duygu dünyamız eşrafının önde gelenlerinden “ilişki” vefat etmiştir, merhuma rahmet muhataplarına sabır dileriz mi diyeceğiz? İlişkiler evreninin derin uçurumlarına doğru gidelim sevgili dinleyen. “ Bağlanma korkusu günümüz ilişkileri için artık standart donanım mıdır?” Tekrardan arınmış ancak içimizin seslerini duyarak ve yeniçağın çağırısı ile haydi konuşalım… Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
129
HERKESİ MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAKTAN YORULDUM
Eğitim hayatında ne istediğine bakamadan sana gösterilen hedefler için çabaladın. İyi evlat, başarılı öğrenci olayım derken bir türlü tam istenen gibi olamadın. İyi gün kötü gün demeden arkadaşlarının yanına koştun ama yanlarında olamadığın ilk anda sana darıldılar. Evlendin isteklere yetişmeye çalıştın eksik kaldın. Sabahlara dek çalıştın, delicesine emek sarf ettin üstlerin hala mutlu değil. Koştun, çabaladın, yoruldun da nefes almak için durduğun an şikâyetler, şikâyetler... Herkesi memnun etmeye çalışırken memnun olmak için çırpınan iç sesini duyamayanlar bugünkü konumuz haydi konuşalım… Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
128
ÇAĞIN KELİMESİ: KALABALIK YALNIZLIK
Zaman zaman kendini gökkuşağı içinde renk taklidi yapan bir gölge gibi hissediyorsun. Yoğun bir kalabalık etrafından akarken kamera bir tek seni siyah beyaz çeker gibi yalnız başınasın o sahne içinde. İşte, her hangi bir mekânda, bir dost meclisi ya da aile toplantısında yüzler ve cümleler akıyor sen dâhil olamıyor gibisin. Dışarıdan fark edildiğinde ise sıklıkla saklanma ve geçiştirme çabası içinde buluyorsun kendini. Sosyal medyada, iş yemeklerinde, aile kütüğünde çoklu sayılarla oldukça kalabalık bir güruhun içinde ama içsel olarak hissettiğin yalnızlığınla her şeyin dışında gibisin. Sayılar verilere baksan çevren “çok” ama sen tek! “Benim burada ne işim var?” dedirtiyor sana. Sen gibi hisseden çok fazla insan olmalı ki yılın kelimesi kategorisinde milyonlarca oy “kalabalık yalnızlık” söz öbeğine gitti. Sayılara inat “siz hepiniz, ben tek” diye iç isyanlarını bastırmaya çalışanlar bugünkü konumuz haydi konuşalım. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
127
BAŞARILI OLDUĞUMA İNANAMIYORUM
Takdir görecek bir şey yaptıysan şans eseri doğru zamanda doğru yerde olduğun içindir. Bakacak olursan senden daha iyi bir sürü öğrenci / akademisyen/ çalışan var, çok da üzerinde durulmamalı. Hatta belki de bu kazandığın mertebe ile hak yiyorsundur da vicdan azabı çekersin. Çevrene sürekli “Beni seçtiniz ama neden? İyi gidiyorum değil mi?” gibi sorular sorarsın. Kesin bir yanlış anlaşılma var, ne kadar yetersiz olduğumu görüp beni kapı önüne koyacaklar gibi düşüncelerle kendini sahtekar gibi hissedersin. İşine, projene, okuluna hatta ailene bile layık biri değilsindir. Olduğun yerde olmaman gerekir gibi gelir sana. Hasbel kader bir şekilde bugüne gelmişsindir ama kesin, bu sefer kesin, bir sonraki adımda çuvallayacaksındır ve dünya senin gerçek yüzünü görecektir. Tanıdık mı bu senin için? o zaman sen de inanmamakta ısrar ettiğin kapasiten ve başarınla İmposter Sendromundan mustaripsin sevgili dinleyen. Haydi konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
126
Hayatı Kaçırıyorum
Hedeften hedefe koşarken hep bir “yetişememe” hissi. Sanki sıranın önü sana yasak; çevrendekiler hep senden önce. Ne yaptıysan olmadı, sen hep geç kaldın. Lisede o okula gidemedin, üniversite beriki gibi çift ana dal yapamadın. Herkes iyi bir şirkette başladı sen başlayamadın ya da atanamadın. Meslekte ilerlerken çevrendekiler fırsatlar yakaladı sen yakalayamadın. Dilini geliştiremedin, müzik aleti çalmaya vaktin olamadı ya da yeterince seyahat edemedin. Evlenemedin ya da onlar kadar iyisini bulamadın. Şimdi ne hedefler var önünde ne hedefler ama asla asıl hedefi zamanında yakalayamadın. İçinin tüm kaleleri zapt edilmiş; kıyısına yanaşacağın hedeflerin tüm tersanelerine senden önce girilmiş, geç kala kala mücadele edecek tüm orduların dağıtılmış ve zihninin her köşesi yetişemediklerinle bilfiil işgal edilmiş gibi hissedip muhtaç olduğun kudreti arıyorsun. Yok, yahu sana saydırmıyorum! Sen kendine saydırıyorsun. Hem de yıllardır, her daim, her fırsatta da neden? “Geç kalmışlık hissi” ile mücadele edenler bugünkü konumuz haydi konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
125
İYİLİĞE TUTUNMAK DİYE BİR ŞEY MÜMKÜN MÜ MEVCUT DÜNYADA? KENDİNE NASIL KÖTÜLÜK EDİYORSUN BİR BAK
“Çıldırmamanın meziyet sayıldığı bir dünyada yaşıyoruz” cümlesini duydum geçende. “Zor günlerden geçtiğimiz bu günlerde” diye devam ediyordu. Nasıl da korku ve kaygı fısıldayan söylemler bunlar. Yaşadığın her şeyin herkes tarafından yaşanan normal bir şey olduğunu söylediği gibi şikâyet edersen “zaten her şey zor” diyerek alttan alta bir susturucu görevi de içeriyor. Derdini de anlatamayacaksın yani. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
124
Çerofobi: Neden Mutlu Olduğum Her Anı Baltalıyorum Ben
İşten yana sıkıntı yaşamıyorsun ya da en zorlandığın sene olmasına rağmen notların iyi. Beklemediğin halde maddi açıdan iyi gidiyorsun ve projelerin önü açılıyor. Arkadaşların ve ailenle bir sorunun yok ve böyle giderse planladığın şeyler aksamayacak “ama”. Ahh o kocaman “AMA” lar, bırakmıyor peşini. Neden bir türlü ikna olamıyorsun mutlu olduğuna? Sanki mutluluk sana haram gibi. Literatüre gölge olarak girip araştırmalardan galip olarak çıkan bir konu bugünkü konumuz: Mutlu olma korkusu: namı değer Çerofobi. Haydi konuşalım…. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
123
Varoluşsal vakum
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
122
Duygusal Ötenazi
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
121
Çocuk İstiyor Muyum?
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
120
Dişe Diş Kana Kan: İntikamın Psikolojisi
Canını yaktı birisi ve sen öç duyguları içindesin. Canının yandığı yerden hatta mümkünse misli ile yakmak istiyorsun karşıdakinin canını. Planları kuruyor bozuyorsun, kuruyor bozuyor ama hiçbir planı, karşılığı, cevabı yeterli bulmuyorsun. Ne yapmalı ki pişman etmeli sana yaptığına? Ne yapmalı ki iyi bir can yakmalı? İntikamın kör kuyularına nazır hayaller kuranlar bugünkü konumuz haydi konuşalım… İntikam dediğin derinde bir kesik. Sızladıkça hatırlatır kendini. Sızının diyetini ister. Darbeyi aldığın an intikamın gölgeleri düşmeye başlar içine. Ece Temelkuran’ın da dediği gibi: “Yaralar bir kez açılınca yarasız olmak diye bir şey yok, yaradan sonra sadece intikam var” olur. Hadi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
119
Yahu Bu İlişkilere Ne Oldu?: Dikkat Bu Bir Z Kuşağı Podcasti Değildir!
Lütfen “çıkma teklifi” nedir bilmeyenler; birbirinin her şeyini en ince ayrıntısına dek internette bulamamanın ne demek olduğundan bir haber olanlar; elinde sınırsız telefon, mesaj ve görüntülü görüşme hakkı olmadan biri ile ne yapacağı konusunda fikir fukarası olanlar hemen çıksın kayıttan. Zira sana fazla nostaljik hatta bir miktar banal geleceğiz arkadaşım. Olsun, ben demode terapist olmayı göze aldım ve içinizden bolca konuşup, bireysel terapilerinizde sıkça anlattığınız bu konuyu sesli şekilde konuşacağım. Çözüm vermek adına da konuşmayacağım üstelik. İçinizde olanları seslendirmek için yapacağım. Belki arada bir, bir araya gelip isyan tohumlarını ekersiniz diye. Nasıl mı? Haydi konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
118
Sevdiceğim Tam Bir Aile Kuzusu! Ailesinin Yörüngesinden Çıkmıyor Ne Yapacağım?
İki kişilik bir kararın orta yerinde hep ailesi duruyor. Bir yere mi gideceksiniz, onay alması gerek. Bir şeye mi karar vereceksiniz, önce ailesine danışmalı. İlişkinin başında “Ne güzel, ne kuvvetli bağları var” dedirten durum sana tuhaf gelmeye başladı. Başladığınızda, seni kendi halinle beğenen partnerin yavaş yavaş ailesinin ne istediğine dair mesajlar verip seni oralara çekmeye çalıştığında bir duruyor ve düşünüyorsun neler oluyor? Belki de ilişki kısmını çoktan geçtin, bu yaşananların siz ayrı bir aile kurduğunuzda düzeleceğini düşünerek evlilik yoluna girdin. Ancak eşin ailesi olmadan karar vermeyen, verse de vicdan azabı çeken belki de ailesi tarafından sessizlik ve tavırla cezalandırıldığı için bunu sürdüremeyip ailesinin yolundan giden biri olarak kalmaya devam etti. İlişkiler Galaksisinde hiç bitmeyen savaş konusu, ailesinin yörüngesine saplanıp kalanlar bugünkü konumuz. Haydi konuşalım, Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
117
Biz Neyi Çok İstediysek Olmadı: Sen Benim Ne Yaşa(ma)dığımı Biliyor Musun?
Sana hayatını anlat neler yaşadın, neler atlattın desem ne anlatırsın? Başına gelen kötü şeyleri? Alamadığın terfileri? Sırtında skor tabelası gibi duran bıçakları ya da bilemedin kaçan fırsatları? Zamanında dedenin almadığı şimdilerde değerinden çıldıran arsaları? Ne çok kaybedilen ve üzen şey var değil mi hayat destende? Hepsi nasıl da olumsuz? Peki ya gerçekleşemeyen güzellikler, olamayan hayallerin? Travma denen takılıp kalma hali hep acı verici, olumsuz yaşantıdan mı doğar sevgili dinleyen? Acı veren her şeyin kaynağı olumsuz mudur? “Gerçekleşmeyenin Yarattığı Kırıklık” bugünkü konumuz, Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
116
Herkes Beni Sevsin
İş yerine, okula, aileye yeni biri geldi. Tanıştın ve senin için başladı mücadele. Hayatında bulunan herkes gibi o da seni sevmeli. Ya sevmezse? Ya hakkında kötü düşünürse? Seni, seni, “herkesin sevdiği” seni… Kendisinden vazgeçmek pahasına “herkesin bir şeyi” olmaya çalışan” herkes tarafından sevilmeliyim’ciler bugünkü konumuz Haydi konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
115
Bak Sen Ne Yap Biliyor Musun?: Zalim İyimserlik
Bir sorunun mu var? Ya seninle ya da seninle alakalıdır. Yaptıkların ve yahut yapmadıkların, sevdiklerin ya da vazgeçtiklerin. İçinde bulunduğumuz sistem, gurulardan öğüt alınan altın çağı kapsıyor. Bir video, bir podcast ya da bir paylaşım kadar uzak reçeteler. Senin kendine söylediğin “Ama, fakat, bak aslında” ların yanında bir de “Sen ne yap biliyor musun?” cular dolu. Kaçışın yok ya “ Ben, ben,ben” diyecek ya da seni işaret eden parmakları takip edeceksin. Başka bir seçenek yok mı diyorsan neyin içinde olduğunu fark edip bu zalim sesi susturacaksın. İyimserliğin zalim tarafı ile yüzleşemeyenler bugünkü konumuz. Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
114
Sen Beni Kaybetmekten Korkmadın: Savaşmadan Kaybedilmek
Oldu ya bir hata yaptı karşındaki sana. Canın yandı. Artık eğilmem dediğin yerde çıktı kamburun. Savunmasız anında karşıdakinin büyük yanlışı ile kalakaldın. Ne yapacaksın? Muhtemelen bekleyeceksin. Çok kırıldım diyecek hatta asla affetmem diyecek ama kırıldığın yerde tamiri bekleyeceksin. Ya tamir etmeye yanaşmazsa? Ya hataya hata ile karşılık veriyorsa? Telafisi mümkün anların telafi etmeye yanaşmaz aktörleri bugünkü konumuz. Haydi konuşalım. Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
113
Çok Kafama Takıyorum
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
112
Maskeli Depresyon
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
111
Kendimi Feda Etmek İstemiyorum Artık
Çevren ve arkadaşların tarafından tam bir “kötü gün dostu” olarak tanımlanıyorsun. Ailen, arkadaşların, işin, evinde beslediğin ve sokaktaki hayvanlar; hepsi seni bekliyor. Kendini onlara adadın adeta. Çevrendekiler mutlu olsun, talepleri yerine gelsin diye çırpınırken onların mutluluğu ile sen de mutlu oluyorsun. Ancak bu mutluluk bazen derin bir acıya dönüşüyor; çünkü kendi hayatından verme pahasına onlar için büyük fedakârlıklar yapan sen aynı karşılığı alamıyorsun sanki. Fedakârlıkları ile kendini feda edenler bugünkü konumuz, Haydi konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
110
Artık Tahammülüm Kalmadı
Afetler peşimizi bırakmıyor. Kötü haberler aldıkça içine çekiliyorsun. İşler dağ gibi büyüyor ve git gide üzerine yıkılıyor sanki. Çevrende türlü haksızlığı bertaraf etmeye çalışırken temel yaşam gereçleri ile ilgili sıkıntılar yaşadığını söylüyor kimileri. Büyük şehirlerde kafanı dağıtacak, ara sıra kaçacak küçücük alanlar bulmak bile çok zorken birçok sorumlukla baş etmeye çalışıyor, senden beklenen taleplere yetişmeye çalışıyorsun. Aslında bir alanda, bir şekilde sen “hep” çalışıyorsun. Bu çaba bir yerden sonra fazla mı geliyor yoksa saydıklarım olmadığı halde sabrının sınırına mı yaklaşıyorsun? Hiçbir şeye tahammülü kalmadığını düşünenler bugünkü konumuz , Haydi konuşalım... Ümran :) Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
109
Elimizde Kocaman Bir Yas Kaldı
Ağır bir sisin, sessiz ve yankılı konuşmaların olduğu bir yer dünya senin için. Üzerinde tonlarca yük var ama yürüyebiliyorsun. Ruhun bedeninden ayrılmış gibi ama nefes almaya devam ediyorsun. Ne konuşup aktarmak, ne birilerine dert yanmak azaltıyor içindeki acıyı! Her an gözlerin dolabilecek ama bir anda katılaşabilecek gibisin. Kimse alamayacak bu yükü senden, kimse anlamayacak! Paylaşılmayacak kadar kendini dayatan bir yalnızlık “Yas” kederin en derin, en tek başınalıkta ısrar edeni… Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
108
Biz Bu Travmaları Nasıl Atlatacağız?
Kömür yığını altında can veren madenciler; devrilen trenler; patlayan bombalar; sınırlardan içeri giren binler; sınırları ya da şehirleri koruyanlara yönelik can yakan saldırılar; cayır cayır yanan ormanlar… Yol ortasında, çocuklarının önünde öldürülen kadınlar; dibe vuran ekonomik göstergeler; Van’da, Elâzığ’da, İzmir’de canımızdan can alıp uyarı verdiği halde 12 ilde insanımızı ellerimizden çekip alan sarsıntılar; sarsıntılardan kurtulanları vuran seller, yağmurlar rüzgârlar… Tüm bunların yanında her olaydan sonra “hayatın normale dönmesi gerektiğinden dem vuran” birileri ve bunu nasıl olacağını sorgulayan sizler. Candan Erçetin’in “Ben Kimim” şarkısı ile yapılan deprem klibine denk geldim geçenlerde, şarkının sözleri öyle uydu ki bu çerçeveye: “Geçimsiziz bugünlerde /Kimsesiz, değersiz hissediyoruz bu ellerde /Sanki çaresiziz doğduğumuz yerde”. Tam da podcastin başlığını soruyordu yorumlarda biri: “Biz bu travmaları nasıl atlatacağız?” Değil mi ama ? Bir yolu var mı bunca olay içinde travmasız kalmanın? Granit bir tava gibi, her seferinde normalin yolunu bulmanın? Var mı gerçekten? Haydi Konuşalım... Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
107
O Sokaklara Yeniden Dönene Dek
Canından can çekilmişçesine acı duyan can insanlar. Kolektif ve devasa bir travma yaşıyoruz. Yüreğini işe koşan herkesin yüreğine yapışacak bir travma. Orada olmak: Depremden kurtulmak, enkazdan kurtulmak, enkazdan eksilerek çıkmak, enkazdan yapayalnız çıkmak, yaralı ya da bir uzvunu kaybederek hastaneye kendini atmak, enkaz başında saatlerce sevdiklerinin seslerini dinlerken o sesler cılızlaştıkça aklını ve bedenini ayakta tutmaya çalışmak, ellerinle tonlarca ağırlıktaki enkaza savaş açmak… Hadi Dertleşelim... Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
106
Dosttan Darbe Geldiği Zaman: Ben Şimdi Nasıl Düşman Olayım Sana
Sırtında bıçakların ağırlığı ile yürümeye çalışanlar iyi bilir. Sızısı fena; yarası derindir. Ancak ağır bir bıçağı, belki de birden fazla bıçağı, taşımak bir süre sonra bunca yükle yürüyemez hale getirir. Aldığı darbelerle barışmaya çalışanlar bugünkü konumuz Haydi konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
105
Sen Bir Hedeften Fazlasısın
Boğazda lüfer, palamut; takvimde hedef zamanı... Kendine şahane hedefler koyarken düşüne düşüne herkes kadar iyi olman gerekiyor... Bit artık eski yıl diyemeden yenisinin gelmesi ile uğraşan sen bir de düşüncelerle nasıl yaralarını saracağını bilmediğin için suçlusun öyle mi? Değilsin! Olmak zorunda da değilsin! Sayıya indirgenme sevgili dinleyen! Nasıl mı? Haydi konuşalım.... Bu arada şahane başlangıçlara geçen bir yıl dilerim; Sana, Bana, Herkese, hepimize :) Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
104
Başkalarını Düşünmekten Yoruldum: İçindeki Seslerden Kurtulmak
Bir döngü var içinde. Sürekli aynı şeyleri yaşıyorsun. Bu kalıplardan herhangi biri içinde kısır döngüdesin. Kendini başkaları için yıpratıyor, herkesin yardımına koşuyor, kendi önceliklerinden vazgeçiyor, canın yansa da susuyorsun. Ya da kimseden yardım istemiyor, kendi ayakların üzerinde durarak birine bağımlı olmayayım diyerek kendini heder ediyorsun. Seni bunlara iten bir şey var. Nasıl desen? İçinde seni suçlayan, yargılayan, dik durmaya zorlayan, durmaksızın kendinden önce başkalarını düşünmeni öğütleyen seslerden biri var sanki. Vakti geldiğinde kurulu bir mekanizma gibi işlemeni sağlıyor, durduramıyorsun. Başkalarını düşünmek adına, içinin dipsiz kuyu seslerini takip edenler bugünkü konumuz Haydi konuşalım. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
103
Değişmek O Kadar Kötü Bir Şey Mi?
“Sen böyle değildin”, “Sen çok değiştin”, “Neler oluyor sana” cümleleri ile çokça karşılaşıyorsun. Yakınların seni tanıyamadığından dem vuruyor. Kiminin tonlaması olumlu. Kimi çok şikâyetçi. Kiminin gözlerinde endişe var sende gördüğü farklılıktan sebep. İster istemez düşündürüyor seni bu durum. “Değiştim mi gerçekten?” diyorsun. Peki, kötü bir şey mi değişmek? “Kendinden farklı sürümler çıkarırken bu değişimi nasıl kucaklayacağını bilemeyenler” bugünkü konumuz Haydi Konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
102
Üç Kişilik İlişkiler: Söz Ayrılacağım
Üç kişilik hikayeler. Üçgen ilişkiler. Tarihin belki de en eski ilişki sorunu. “Birini seviyorum ama sevgilisi var. Birini seviyorum ama adam / kadın evli. Ayrılma aşamasında iken tanıştık, eskisi ile aralarında tuhaf şeyler var. Birisi var ama halledemediği bir gönül meselesi var. Bu yaptığım yanlış,,biliyorum ama gönül ferman dinlemiyor.” Gölgede saklandığın “üçgen ilişkiler” bugünkü konumuz Haydi Konuşalım… Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
101
Kendime Yalan Söyledim: Ben Ciddi İlişki İstiyorum Yalanı
"Uzun ilişki insanıyım" deyip ilişkide huzursuzlanlar... Her ilişkinin bitişine şahit olup kendinden kaynaklanan hiçbir şey olmadığına inananlar... "Kendime yalan söyledim / Yalnızım bunu ben istedim" diyemeyenler... Ne diyeceğini bilemeyenler.... Bu bölüm size... Haydi konuşalım... Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
100
Çok Korkuyorum: Korkudan Kaçma, Korkunu Yönet
İçin bir türlü sakinleşmiyor. Cidden artık her şey senin için korkutucu. Her an bir şey olacak, başıma bir şey gelecek diye bekliyorsun. Korkuların o kadar fazla ve o kadar yorucu ki onunla baş edemediğin için evden dışarı çıkmak istemiyorsun. Korkudan bile korkar hale geldin. Geçmiş, şimdi, gelecek hep korku dolu duygu ve düşüncelerle donatılmış. İçinden tutup seni karanlık sulara çeken bir dip dalgası gibi geliyor korku ve nasıl baş edeceğini bilemiyorsun. Korkusunu genelleyip, korkudan korkarak gözünü bile açamayanlar bugünkü konumuz Haydi konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
99
Hayatımda Hep Birileri Olsun İstiyorum: Ben Yalnız Yapamam Ki
Hayatında biri olmadığında boşlukta hissediyorsun. Hayatını duygusal anlamda tamamlayan birinin varlığı senin için en büyük ihtiyaç. Sevgilin olmadığında eksik, köksüz ve anlamsız hissediyorsun. Muhtemelen çok kısa aralıklarla yeni ilişkilere başladığın ve neredeyse hiç sevgilisiz kalmadığını bir hayat döngün var. Sevgili olmadan yaşayamayacağına inanalar bugünkü konumuz Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
98
Değersiz Hissediyorum
Anlamsız, önemsiz hissediyorsun ve hayal kırıklığı içindesin. Ümitsizce değersiz hissediyorsun. Hani okyanusları aşsan, her iş gelse elinden, her birinin sonunda çok başarılı olsan da ne çare. Sen öyle hissetmiyorsun. Birisi seni takdir ettiğinde inanmıyor ya da hemen kendini kötüleyecek bir taraf buluyorsun. Sanki seni kimse sevemez; faydasızsın; yaptıkların suya yazı yazmak gibi. Sanki varlığını fark etmiyorlar. Bir dizide arka masada oturan saniyelik oyuncusun; varlığınla yokluğun bir. Hani yok olsan bir gün tozun kalmamacasına; kimse fark etmeyecek; hayat öyle akıp gidecek sanki. Hiçbir şey değişmeden devam edecek dönmesine dünya. Öyle mi sevgili dinleyen? Değersizlik duygusu ile baş etmeye çalışanlar bugünkü konumuz haydi konuşalım. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
97
Beni Anlama Sen Lütfen: Empati Talep Ederken Antipatik Olmak
Anlaşılmak istiyorsun. Sen, o, öteki. Herkes anlaşılmak istiyor. “Çok şey mi istiyorum” diye soruyor biri ötekine. “Ben sadece beni anlamanı istemiştim. Biraz kendini benim yerime koysan…”. Empati sevgili dinleyen, hepimize lazım da… Gitgide antipatik hale gelen empati bugünkü konumuz Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
96
Dijital Yarim: Eşleştirme Programlarında da Yalnız Olmak
Ekranın karşısında durup bir katalog içinden üzerini bile değiştirmene gerek kalmadan insanları beğenilere göre seçebiliyor, programına göre sağa ya da sola kaydırabiliyorsun. Rahatın yerinde, seçenekler sonsuz ama aşk hayatın hala sensiz neden? Modern zamanın görücüleri buluşma ve tanışma programlarına rağmen yârin dijitaline de hasret kalanlar bugünkü konumuz Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
95
Sen Niye Öfkelisin Ya?: Kod Adı Adrenalin
Sürekli öfkelisin. Saman alevi gibi patlayacak bir sinir, yüzeyin altında bekliyor sanki. İnsanlardan en sık duyduğun şey “en ufak şeye” kızdığın ve seni kızdırmaktan korktukları. Acaba seni kızdırıp sonra bundan şikâyet mi ediyorlar, yoksa şikâyet edilecek denli öfke patlamalarına gebe misin gerçekten? Cevabı bulamadığın gibi çok yoruldun. Biliyorum kızgın olmak istemiyorsun artık. Öfkeyi dil, dili kızgınlık edinmişler bugünkü konumuz Haydi Konuşalım… Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
94
Yalnızlık Senden Kolay- Bağıra Bağıra Biten İlişkiyi Anlamamak
Yıkıla yıkıla ilişkinin bitişini izliyor ve ondan vazgeçmek uğruna neleri kaldırabileceğini anlamaya çalışıyorsun. Bir türlü anlam veremiyorsun, neler olduğuna aklın sırrın ermiyor. Sorup duruyorsun kendine: “Biz bu hale nasıl geldik? Nasıl oldu da göremedim bittiğini, yavaş yavaş gittiğini”. İşaretleri pas geçip ilişkinin bitişine seyirci kalanlar bugünkü konumuz Haydi konuşalım… Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
93
Bu Yetersizlik Yetti Ama: Yetersizlik Duygusuyla Baş Etmek
Başına gelen kötü şeylerde hep aynı histesin. Belki aldatıldın, belki işten atıldın, belki arkadaşınla koptunuz ya da boşandın. Bunları yaşadığında neden sorusunu sordun kendine. Neden beni değil başkasını seçti, neden beni istemedi, bende olmayan ne vardı? Ben kimseye yetemiyorum diye düşündüren kısır döngü, kâbus duygu “yetersizlik” bugünkü konumuz. Kendine suikast düzenlemenin en iyi yollarından biri… Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
92
Başlamayan İlişkiler Yetmedi Bir de Ghosting Çıktı
Sürekli ilişki ihtimali olan iletişimlere giriyor ancak bir türlü ilişkiye evrilmesini izleyemiyorsun. Başlıyorsun, başlıyorsun ve yine başlıyorsun. İlişkilerin sadece giriş tabelasını görebiliyor ötesine geçemiyorsun. Bir de üzerine şunu yaşadığın oldu: Güzel güzel yazışıyor, konuşuyordunuz. Her sabah, her akşam birbirinizle temastaydınız. Birkaç kez buluştunuz. İşler rutine bindi derken “puff” ortadan kayboldu. Aramalarına bakmama, mesajlara asırlar sonra dönme, hiç dönmeme derken var olmamışçasına silindi ekranından sanki. Bunu neden yapar ki bir insan? Bir türlü başlayamayan ilişkiler yetmez gibi günlerce alanınızı işgal edip yok olan hayalet flörtler çıktı bir de başınıza. Efendim başlayamayan ilişkiler ve nam-ı değer sırra kıdem basma “ghosting” bugünkü konumuz haydi konuşalım… Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
91
Bağlılık Mı? Bağımlılık Mı?
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
90
İlişkide Mülteci Olmak: Sürekli Kavga Ediyoruz
İlişkin kavga döğüş ilerliyor. İnsanlar sen ayrıldığında eskisi kadar can kulağı ile dinlemiyor seni. Kıyamadığından ilgilenir gibi yapsa da sen farkındasın, çok sayıda ayrılık ve barışma döngüsü yaşadınız çünkü. Aranızda her an kısa devre yapmaya hazır bir elektrik var ve her kıvılcım kısa sürede yangına dönüp büyük bir kavganın fitilini ateşliyor. Kavganın kıyametinde mahsur kalanlar bugünkü konumuz; “Şiddetin Mültecileri”. Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
89
Anne Yarası: Neden Annelik Etmez Ki Bir Anne?
Hayat senin için annenin içinde başlıyor. Bir insanın içinde büyümek. Onun canından can bulmak. Onun kanından, onun beslendiğinden beslenmek. Anne karnı en korunaklı yer. Sonra bir gün kendini dışarıda buluveriyorsun. Ama tam anlamı ile dışarıda. Annesini hayatı içinde göremeyenler bugünkü konumuz Haydi konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
88
Peşindeyim, Peşimdesin, Peşinde: Stalk Psikolojisi, Neden Takipteyiz?
Stalk nedir? Stalker nedir, kimdir? Neden oturduğumuz yerde stalk yapıp insanları takip ediyoruz? Stalker olmak ne zaman sorun haline gelir? Birini ısrarla takip etmek sorun mudur? Stalk ne zaman psikolojik sorun haline gelir? Gerçek hayatta yapsak yapamayacağımız, utanacağımız ya da ayıplanacağımız bu iz sürme hali nasıl oluyor da sanalda mümkün hale geliyor? Haydi Konuşalım... Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
87
Bir İnsan Hiçbir Şey Yapmadan Nasıl Yorgun Olur Anlamıyorum: Duygusal Yorgunluk
Herhangi bir fiziksel rahatsızlığın yok eminsin ama sürekli yorgun ve halsizsin. Aşırı uykusuzluk ya da uyku hali yaşıyorsun, ağrıların var, iştahında artış ya da azalma gözlemliyorsun, aşırı tepkiler gösteriyorsun ve harekete geçmede sıkıntı yaşıyorsun. Neler oluyor? Bu yaşadığın şeyin devasa bir adı var: duygusal ve ruhsal yorgunluk. Henüz bunu bir hastalık olarak görmeseler de önce psikolojik uyum sorununa, üzerine gitmezsen tükenmişlik, depresyona varan psikolojik hastalıklara dek ilerliyor... Konumuz, Duygusal Yorgunluk... Hadi Konuşalım. Ümran :) Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
86
"Neden Yalnızlık Çekiyorum?": Yakınlık, Duygusal İlişki Yaşama Korkusu
Yalnızlık senfonileri, yalnızlık şiirleri, yalnızlık şarkıları Yazıldıkça yazılıyor, konuşuldukça konuşuluyor ama bu kalabalık bir türlü deva bulmuyor Bu kadar insan neden birbirini bulamaz... Ötekini aramaktan neden vazgeçemeyiz... Yalnızlığı itiraf etmek neden bu kadar zor? Yoksa en büyük lüks yalnızlık mı? Haydi Konuşalım :) Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
85
Sevildiğimi Hissedemiyorum: Sevgiyi Alma ve Verme' nin Psikolojisi Üzerine
Beni sevdiğini söyle... Sevildiğimi hissedemiyorum... Bence beni sevmiyorsun... Bana beni sevdiğini hissettir Sevgilim, eşim tarafından sevildiğimi hissetmiyorum Sevgiyi vermekte almak da ayrı bir konu ve bence bir beceri... Bir çok sebepten ötürü gösteremeyebilir ya da alamayabilirsin. Ne gibi? Haydi Konuşalım... Ümran :) Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
84
Bir Yer Bulalım Dünyadan Uzak
''Bir yol var ama her yerde tuzak, bir yol daha var dönmek de yasak”. Ne güzel şarkı değil mi? Danışanlarım bu şarkı ile ağlıyor, karar alıyor, hüzünleniyor, mutlu oluyor, vazgeçiyor, birken iki oluyor, iki iken tekilleşmeye karar veriyor. Şarkı bahane, alt metinde seni alıp götüren bir şey var. Alıp başını gitmek istiyor çünkü herkes. Herkes nasıl da içten, yürek parçalarcasına söylüyor. Pinhani’nin eşsiz yorumuna selam olsun fakat şarkının mesajı şarkıdan fazlası sanki. Kaçmak istiyorsun değil mi? Kaçma dur… Bugünkü konumuz kaçak statüsüne ulaşmak isteyenler, haydi konuşalım. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
83
Kimsenin Psikolojik Çöplüğü Olma!
Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
-
82
Güçlü Olmak Ne demek Bilmiyorum Ben
Hepimiz güçlü, dimdik, sarsılmaz görünmek istiyoruz. “Dağları deldim tek başıma çölleri geçtim bir tek ben” diye haykıralım her daim, kimse bir boşluğumuzu görmesin derdindeyiz. Sanki bir bilgisayar oyunundasın ve “güç” oyunu geçmek için en geçer akçe. O olmazsa tüm canlarından olup oyundan eleneceksin. Hani hakkında “O her şeyi yapar, o her zorluğun üstesinde gelir” desinler, dünyanın en mutlu insanı sensin O görüntüyü oluşturmak adına kendini tüketsen de olsun, istediğini dedirtiyorsun ya gerisi önemli değil. Değil mi cidden? Gücü ararken ne aradığından emin olmayanlar bugünkü konumuz Haydi konuşalım. Ümran. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
We're indexing this podcast's transcripts for the first time — this can take a minute or two. We'll show results as soon as they're ready.
No matches for "" in this podcast's transcripts.
No topics indexed yet for this podcast.
Loading reviews...
ABOUT THIS SHOW
Kim demiş terapist görüş belirtmez, güvenli sularda gezinir diye... Yorumdan kaçmadan, güvenli / tekin sular demeden açıldık... Sizi de bekleriz...Bu program Podfresh podcast ağı içerisinde yayın yapmaktadır.
HOSTED BY
Podfresh: Uzm. Psk. Dan. Ümran Örkün
CATEGORIES
Loading similar podcasts...