שאלות דיסקברי וחווית משתמש עם טל סולומון episode artwork

EPISODE · Sep 15, 2020 · 1H 17M

שאלות דיסקברי וחווית משתמש עם טל סולומון

from שאלה טובה · host assaf paul cohen

זכיתי לדבר עם טל סולומון על שאלות בעולומות חוויות משתמש. לטל תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית והנדסת אנוש מהטכניון והיום הוא מוביל צוות UX במרכז החדשנות של בנק הפועלים, עומד בראש המסלול האקדמי לתואר ראשון בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית תל אביב – יפו, יועץ UX לסטרטאפים בתחילת דרכם ומתעד את עולם ה- UX בבלוג: Gestal.co. טל הוא תומך נלהב במחקר משתמשים כחלק מתהליך האיפיון ומקדיש זמן רב להתאמת שיטות מחקר עבור חברות הייטק בכל הגדלים ולכל סביבות הפיתוח.   כל פרויקט מתחיל בשלב שנקרא דיסקברי. זה שלב מחקרי שכולו על טהרת השאלה- מה הבעיה שצריך לפתור? מי המשתמשים? מה הם צריכים? מה המטרות שלהם? מה עושים המתחרים? מה חשוב פה? לא לשאול מה רוצים/צריכים. אלא מה עושים. ודרך זה להבין מה צריכים.   קלישאת הנרי פורד המפורסמת - אם תשאלו אנשים מה הם רוצים הם יגידו סוסים מהירים יותר. עוד קלישאה- מרגרט מיד אמרה- מה שאנשים אומרים, מה שאנשים עושים, ומה שאנשים אומרים שהם עושים, אלו 3 דברים שונים. אחכ עוברים לסט אחר של שאלות- מה אני צריך לתת לאותם משתמשים כדי לעזור להם להשיג את כל הדברים שמצאנו שהם צריכים? מה המגבלות שלי (טכנולוגיות, אנושיות וכו)? ובסופו של דבר- מה הדרישות למוצר? הסט הבא של השאלות הוא על טהרת הפתרון- איך אני לוקח את הדרישה ומעצב לה פתרון מושלם? פה זה פחות איך שואלים את השאלה, אלא יותר איך עונים את התשובה. והתשובה הנכונה היא - אוקי, בוא ננסה את זה. או ״כן, זה פתרון טוב״. חיוביות והתנסות- כמה שיותר. הסט האחרון של השאלות מתמקד בבדיקת הפתרון. בשלב הראשון זה - איך אני מודד את מה שעיצבתי? איך אני יודע שצדקתי בפתרון? איך אני מוודא שהפתרון שלי עונה על צורכי המשתמשים? בשלב השני אני עובר למדידה עצמה- עיצבנו משהו- האם עשינו עבודה טובה? האם ענינו על הצורך? את מה צריך לתקן?     כמה ליניקים לדברים שדיברנו עליהם בפרק.    תואר ראשון בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית ת"א-יפו https://applicants.mta.ac.il/schools/behavioral-science-computer-human-interaction/   Design Council שמפתחים את מתודולוגיית הדאבל דיאמונד https://www.designcouncil.org.uk/news-opinion/what-framework-innovation-design-councils-evolved-double-diamond   סופר מומלץ הבלוג כמובן - ״גשטל״ http://gestal.co   קבוצת הפייסבוק שלו- https://m.facebook.com/GestalUX/?ref=bookmarks      

זכיתי לדבר עם טל סולומון על שאלות בעולומות חוויות משתמש. לטל תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית והנדסת אנוש מהטכניון והיום הוא מוביל צוות UX במרכז החדשנות של בנק הפועלים, עומד בראש המסלול האקדמי לתואר ראשון בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית תל אביב – יפו, יועץ UX לסטרטאפים בתחילת דרכם ומתעד את עולם ה- UX בבלוג: Gestal.co. טל הוא תומך נלהב במחקר משתמשים כחלק מתהליך האיפיון ומקדיש זמן רב להתאמת שיטות מחקר עבור חברות הייטק בכל הגדלים ולכל סביבות הפיתוח.   כל פרויקט מתחיל בשלב שנקרא דיסקברי. זה שלב מחקרי שכולו על טהרת השאלה- מה הבעיה שצריך לפתור? מי המשתמשים? מה הם צריכים? מה המטרות שלהם? מה עושים המתחרים? מה חשוב פה? לא לשאול מה רוצים/צריכים. אלא מה עושים. ודרך זה להבין מה צריכים.   קלישאת הנרי פורד המפורסמת - אם תשאלו אנשים מה הם רוצים הם יגידו סוסים מהירים יותר. עוד קלישאה- מרגרט מיד אמרה- מה שאנשים אומרים, מה שאנשים עושים, ומה שאנשים אומרים שהם עושים, אלו 3 דברים שונים. אחכ עוברים לסט אחר של שאלות- מה אני צריך לתת לאותם משתמשים כדי לעזור להם להשיג את כל הדברים שמצאנו שהם צריכים? מה המגבלות שלי (טכנולוגיות, אנושיות וכו)? ובסופו של דבר- מה הדרישות למוצר? הסט הבא של השאלות הוא על טהרת הפתרון- איך אני לוקח את הדרישה ומעצב לה פתרון מושלם? פה זה פחות איך שואלים את השאלה, אלא יותר איך עונים את התשובה. והתשובה הנכונה היא - אוקי, בוא ננסה את זה. או ״כן, זה פתרון טוב״. חיוביות והתנסות- כמה שיותר. הסט האחרון של השאלות מתמקד בבדיקת הפתרון. בשלב הראשון זה - איך אני מודד את מה שעיצבתי? איך אני יודע שצדקתי בפתרון? איך אני מוודא שהפתרון שלי עונה על צורכי המשתמשים? בשלב השני אני עובר למדידה עצמה- עיצבנו משהו- האם עשינו עבודה טובה? האם ענינו על הצורך? את מה צריך לתקן?     כמה ליניקים לדברים שדיברנו עליהם בפרק.    תואר ראשון בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית ת"א-יפו https://applicants.mta.ac.il/schools/behavioral-science-computer-human-interaction/   Design Council שמפתחים את מתודולוגיית הדאבל דיאמונד https://www.designcouncil.org.uk/news-opinion/what-framework-innovation-design-councils-evolved-double-diamond   סופר מומלץ הבלוג כמובן - ״גשטל״http://gestal.co   קבוצת הפייסבוק שלו- https://m.facebook.com/GestalUX/?ref=bookmarks

NOW PLAYING

שאלות דיסקברי וחווית משתמש עם טל סולומון

0:00 1:17:28

No transcript for this episode yet

We transcribe on demand. Request one and we'll notify you when it's ready — usually under 10 minutes.

בטלים בשישי - אודיה קורן ונתן דטנר אודיה קורן ונתן דטנר "חברים אמיתיים דוקרים אותך מלפנים" (אוסקר וויילד) הם נשמעים כמו זוג נשוי (אבל הם לא) הם אוהבים ורבים (אחרת מה זה מעניין?) הם מדברים על הנושאים הבוערים מהשבוע שחלף (אבל בעצם על השטויות הקטנות בחיים של כולנו)... הם צוברים וצוברים ובכל שבוע אודיה קורן ונתן דטנר נפגשים כדי לפרוק, ואנחנו מוזמנים להיות זבוב על הקיר, בשיחת הסלון הכי טובה ברדיו! מחקר בראש טוב ד"ר שירה דסקל הי! אני ד"ר שירה דסקל והפודקאסט שלי 'מחקר בראש טוב' מיועד לתלמידי ולתלמידות מחקר לתואר שני ושלישי במטרה לתת ידע, כלים פרקטים ודוגמאות מהחיים שמסייעים לצלוח בצורה טובה ויעילה את המשימה המאתגרת של לימודי מחקר לקורס קצר במתנה ממני שמלמד איך להגיע מוכנים להרצאה שלכם בכנס אקדמי ולקצור מחמאות על הבמה! הקורס פתוח עבורכם ללא עלות בלחיצה כאן https://drshiradaskal.ravpage.co.il/landing-conferenceהצטרפו לקבוצת הדיונים בפייסבוקhttps://www.facebook.com/groups/research.discussionsבואו לעקוב אחרי באינסטגרםhttps://www.instagram.com/dr.shiradaskalובפייסבוקhttps://www.facebook.com/dr.shira.daskal שאלה של חיים ומוות - שיחות על רפואה פליאטיבית האיגוד הישראלי להמטולוגיה בפודקאסט "שאלה של חיים ומוות" נדבר על רפואה פליאטיבית - טיפול רפואי תומך שנועד להקל מכאוב וסבל ולשפר את איכות חייהם של חולים המתמודדים עם מחלות מסכנות חיים. נדבר עם מגוון מומחים מעולם הרפואה ובעזרתם נבקש להסביר את הסוגיות והדילמות המורכבות הכרוכות בנושא – עבור החולים ובני המשפחות מחד, ועבור הצוותים הרפואיים מאידך. הסדרה הינה מיזם של החוג הפליאטיבי בהמטולוגיה, ומוגשת כשירות לציבור בחסות חברת טקדה. עורכת ומפיקה: מאיה גייר, ביצוע טכני: פודקאסטיקו זה הקול בראש max kaplanski פודקאסט לשירות משמעותי והתפתחות אישית ומנטאלית. חפשו אותנו גם באינסטגרם: ze hakol baroshקוראים לי מקס קפלנסקי,המטרה שלי ושל כל מי שאני מראיין היא בתקווה לעורר ולחזק את הרצון לשירות משמעותי בצה”ל.וכמובן לתת לכם ולכן את מירב הכלים והתובנות לעשות את זההפודקאסט הוא בשיתוף פעולה עם עמותת אחריי! מוזמנים לפנות לכל שאלה גם במייל וגם בפלאפון:052-5454-872 מקס[email protected]

Frequently Asked Questions

How long is this episode of שאלה טובה?

This episode is 1 hour and 17 minutes long.

When was this שאלה טובה episode published?

This episode was published on September 15, 2020.

What is this episode about?

זכיתי לדבר עם טל סולומון על שאלות בעולומות חוויות משתמש. לטל תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית והנדסת אנוש מהטכניון והיום הוא מוביל צוות UX במרכז החדשנות של בנק הפועלים, עומד בראש המסלול האקדמי לתואר ראשון בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית תל...

Can I download this שאלה טובה episode?

Yes, you can download this episode by clicking the download button on the episode player, or subscribe to the podcast in your preferred podcast app for automatic downloads.
URL copied to clipboard!